Trendyola ürünleri yüklediniz ama mağazanız ve ürünleriniz 14000 üye işyeri arasında görülmesini beklemek çok yanlış olur. Satışlarınızı artırmanın en iyi yollarından biri ürünlerinize reklam vermektir.

Trendyolda, reklamlarınızı satıcı paneli üzerinden kolaylıkla yönetebilirsiniz. Ürünlerinizi ön plana çıkartmak için bütçenizi belirleyerek, istediğiniz ürünleri seçebilir ve Trendyol’da reklam verebilirsiniz.
Trendyol’da Reklam süresi boyunca reklam verdiğiniz ürünlerde «Satıcının Seçimi» etiketi gözükür
Trendyol partner ekranında yaniSatıcı paneli üzerindeki «Reklam Yönetimi» butonu ile kolayca reklam paneline ulaşabilirsiniz.

Satıcı panelinde yer alan bakiye yükle ile ön ödemeli bir bakiyeyi hesabınıza tanımlayabilirsiniz. Aynı ekranda hesap hareketleri başlığı altında reklam bütçesini de yükleyebilirsiniz.Hesap hareketleri başlığı altında; bakiye yükleme, reklam alımı, hediye kupon, kupon iptal ve iade bakiye gibi geçmiş hareketlerinizi görüntüleyebilir ve tarihe göre filtreleyebilirsiniz.

Reklam Bütçesi oluşturduktan sonra, yeni reklam oluştur aracı ile yeni reklamı planlayabilirsiniz
Önce açılan sayfada “Reklam Tipini” seçmeniz gerekecektir. Reklam tipleri ileride çeşitlenecek ama şu an sadece “Ürün Reklam” seçilebiliyor.

Bu ekranda reklamın başlangıç ve bitiş süresini, günlük veya toplam bütçe kullanıp kulanmayacağınızı belirliyorsunuz. Günlük bir reklam bütçesi ekleyip, “bitiş tarihi yok” alternatifini de işaretleyebilirsiniz,
Sıralamada “Reklama Uygunluk” seçtiğinizde Trendyol algoritmasından faydalanmaya başlayabilirsiniz ve algoritma ürünlerinizi reklam verilebilirlik kalitesine göre sıralamaya başlayacaltır.

Buybox E-Ticaretin altın anahtarıdır. (Bu konuda https://www.muratyilmaz.biz.tr/buybox/ sayfamızı da inceleyebilirsiniz.) Buybox sütununda ürünlerinizin Kazanan veya Kaybeden olma durumunu takip edebilirsiniz. (Buybox kazanan ürünlere reklam vermeniz daha avantajlı olacaktır.)
Tıklanma başına maliyet alanından reklam verdiğiniz ürünlerin tıklanma başına ne kadar ücret ödemek istediğinizi belirleyebilirsiniz

Oluşturulan Reklamlar ekranında Harcanan Bütçe (Reklam için harcanan toplam bütçeyi) reklamlar karşılığı elde edilen görüntülenme (Reklamınızın müşteriler tarafından görüntülenme sayısıdır), Tıklanma (Reklamınızın müşteriler tarafından tıklanma sayısı), Satış Adedi (Reklamdan elde edilen satış adeti), Reklam Cirosu (Reklamdan elde edilen ciroyu) ve Harcama Getirinizi (Reklamlardan elde edilen toplam cironun, reklam harcamalarınıza bölümü) inceleyebilirsiniz. Bu ekran pazarlama aktivitelerinizi planlayacağınız çok önemli bir ekrandır.

• Sadece, reklamlarınız görüntülendikçe ödeme yaparsınız.
• Reklam ürünlerini seçtikten sonra ürün ekleme ve çıkarma yapılamaz.
• Günlük bütçenizi belirleyerek ne kadar harcama yapacağınıza siz karar verirsiniz.
• Bütçeniz arttıkça görünürlüğünüz artacaktır.
• Reklamınızdaki ürünlerin stoğu bittiğinde reklamınız yayından kalkar.
• Reklam bakiyesine aktarılan tutar iade alınamaz.
• Reklamınız devam ederken bütçenizi artırabilir, reklamınızı uzatabilir ve reklam adınızı değiştirebilirsiniz.
• Aktif olan bir reklam durdurulduğunda ya da sonlandırıldığında kalan bakiye, toplam reklam bütçesine aktarılır.