Sadece Trendyolda değil, tüm e-ticaret ve e-ihracat sitelerinde, yönettiğiniz mağazaların öne çıkmasını sağlayan en önemli parametreler arasında Satıcı Puanı yer almaktadır. Bu karışık gibi gözükse de aslında bir iş disiplini algoritmasıdır.

Trendyol özelinde konuyu incelersek, bir takım metriklerle siteyi, mağazayı, işinizi nasıl yönettiğiniz ölçülür. İşinizi iyi yönetirseniz, bu metrikler sizi yukarı taşır, mağazanızın, ürünlerinizin görülebilirliği yükselir dolayısı ile iş hacminiz de yükselir.

Nedir bu metrikler;

  1. Tedarik Edememe Oranı (%)
  2. Kargoya Zamanında Teslim Oranı (%)
  3. Kargoya Teslim Süresi (Gün)
  4. Ortalama Ürün Puanı
  5. Paketleme Puanı
  6. İadeye Dönüş Süresi (Saat)
  7. Kusurlu Ürün İade Oranı (%)
  8. Müşteri Şikayet Oranı (%)
  9. Ürün İade Oranı (%)
  10. İhtilaflı İade Oranı (%)
  11. 24 Saat İçinde Cevaplama Oranı (%)
  12. Bir Saat İçinde Cevaplama Oranı (%)

Trendyol özelinde, Satıcı puanı her hafta Pazartesi günü hesaplanır ve her hafta Salıgünü satıcı panelinde ve ürün detay sayfalarında güncellenir.

Tedarik Edememe Oranı, Kargoya Zamanında Teslim Oranı, Kargoya Teslim Süresi, Ürün İade Oranı ve Kusurlu Ürün İade Oranı metriklerinde son 1 ay ve son 3 ay performans dönemleri ayrı olarak değerlendirilmektedir. Son 1 ay %70, son 3 ay ise %30 oranında ağırlığa sahiptir.

İhtilaflı İade Oranı, İadeye Dönüş Süresi, Paketleme Puan ıve Ortalama Ürün Puanı metriklerinde son 3 ay performansı tek kırılımda değerlendirilmektedir. Müşteri Şikayet Oranı, 24 Saat İçinde Cevaplama Oranı ve 1 Saat İçinde Cevaplama Oranı metriklerinde ise sadece son 1 a yperformans dönemi satıcı puanına etki etmektedir.

Satıcı Puanı, mağazanın en önemli pazarlama aracıdır. Lütfen bu konuya dikkat edin.

 

 

 

 

Key:  trendyol trendyol: trendyol express trendyol express  partner trendyol partner trendyol trendyol mağaza trendyol mağaza trendyol siparişlerim trendyol siparişlerim