Etiket arşivi: dijital

Müşteriler neden Alibaba.com’u tercih ediyor?

alibaba hakkında
alibaba

Bir ürün grubunda ticaret yapıyorsunuz ve rekabetin çok yaşandığı bir pazardasınız. Satışını yaptığınız ürün grubu ile ilgili devamlı fiyat tabanlı kampanya ve indirim kurguluyorsunuz.  Böyle bir durum tahminen yabancı gelmiyor sizlere. Günümüzde, malzeme ihtiyaç planlama ve tedarik yönetiminde süreklilik, yeni tedarikçi araştırmaları, satın alma riskini minimize etmek ve oluşabilecek finansal ve lojistik sorunları çözebilmek için çok iyi yönetilen bir tedarik sisteminize ihtiyacınız var.

tedarikçi yönetim
yeni tedarikçi yönetim

Bu tedarik sistemini size Alibaba.com çok iyi kontrol edilebilir bir şekilde sunuyor. Bir tüccar için vazgeçilmez bir araç. Düşünün, bir tıkla 3000’in üzerinde üreticiye ulaşıp, çok büyük oranla %40’ından teklif alıyorsunuz.

Hatta size teklif veren firmaları, bir çok satış işlemine göre değerlendirip, üretim aşamasını 48 usd’ye gözlemleyebilir, Dünyaca kabul görmüş, bağımız üçüncü parti servis sağlayıcıları ile 118 usd’ye inspection yapabilirsiniz. yine tek tuşla akreditifi planlayıp tüm risklerden arınabilirsiniz.

inspection
üretim izleme ve denetleme hizmetleri

Alibaba.com bu açıdan ithalatçılar / müşteriler için bulunmaz bir kaynak.

ithalatçılar, ücretsiz bir hesapla, tüm bu kolaylıklardan yararlanıyor. Eğer bir üretici olarak Alibaba.com’u kendinizden uzak görüyorsanız tekrar düşünün derim.

Potansiyel Müşterilerinizden uzak kalmamanız adına, bence hemen bir alibaba hesabı açın.

Rakuten

Rakuten, merkezi Tokyo Japonya olen Asya kıtasının da en büyük e-ticaret platformlarından biridir. Japonya haricinde global hizmet veren bir sitesi ve Almanya, Fransa, Brezilya ve ABD’de için de ayrı online pazaryerleri mevcut.

Eğer Türkiye’den Rakuten Japonya’da satış yapmak istiyorsanız  Rakuten’in uluslararası satıcı programına başvurabilirsiniz.  Rakuten’in uluslararası satıcı programında, Rakuten’in onaylı yerel hizmet ortaklarından biriyle iş anlaşması imzalıyorsunuz. Bu yerel hizmet ortakları (3. parti ortaklar), sizin Japonya’daki bölgesel ekibiniz olarak çalışıyor ve online dükkan kurulumundan yerel müşteri desteğine kadar tüm işleri sizin adınıza yapıyor.

Yurt dışından Japonya’ya ürün satacaksanız, aklınızda bulundurmanız gerekenler:

Japon tüketiciler iyi eğitimli ve bilinçli bu nedenle alacakları ürünün kalitesinin yüksek olmasını talep ediyorlar.
Rakuten’de, özellikle Japonya’da bulunmayan uygun fiyatlı ancak yüksek kalitede ürünler oldukça avantajlı.
Rakuten’in satıcılara koyduğu kalite standardı da oldukça yüksek. Dükkan arayüzünden ürün açıklamalarına kadar isabetli ve kaliteli olmalı.
Rakuten’de satış yapabilmek için ürününüzün Japonya’da satılabilir olduğundan (gümrük kuralları ve yasalara uygun olduğundan) emin olmalısınız.
Rakuten’de en çok satan ürünler kırtasiye, evcil hayvan kıyafetleri ve evcil hayvan aksesuarları. Rakuten, satıcılardan ürün başına, kategorilere göre %8 ila %15 arası değişen komisyonlar alıyor.

E-İhracat Pazarlaması Nedir?

Ürünümüzü e-ihracat yoluyla nasıl yurt dışına satarız?  E-ihracat yapmak istiyorsanız, pazarlama stratejilerini de e-ihracatın şartlarına göre güncellemeniz gerekir. Dijital pazarlama ve satışın ne olduğunu anlamak için online stratejilerde odaklanılması gereken farklı dijital pazarlama kanallarını ve uygulamalarını anlamak gerekir.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama; teknolojik araçlarla tanıtımlar, reklamlar ve nihayet satış yapmaktır. Başka bir deyişle,  , “bir veya daha fazla elektronik teknolojiyi kullanarak bir markayı veya ürünü tanıtmak için kullanılan bir pazarlama alt kümesi” şeklindedir.

E-ihracat yapmak için iki farklı yol var.  Ancak önemli olan sizin sektörününüze ve ürününüze en uygun araç ve  yöntemlerden hangisinin daha mantıklı olduğuna karar vermeniz.  Seçeceğiniz yöntem sizi çok daha iyi yerlere götürebilecekken zaman kaybetmenize etmenize de neden olabilir. 

Birinci yöntem; b2c’de Amazon, eBay, Aliexpress b2b’de Alibaba  gibi önemli e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmak. XML entegrasyonları ile shopify üzerinden de yapabilirsiniz.  Yapmanız gereken, bu sitelerde bir satıcı hesabı oluşturmak ve satmak istediğiniz ürünleri hesabınıza yüklemek. Bu siteler arama motoru optimizasyonu, ücretli reklam, dijital pazarlama gibi birçok şeyi kendileri gerçekleştirdiği için potansiyel olarak milyarlarca müşteriye sahip. Dolayısıyla müşteri çekme ya da satış yapamama gibi bir sıkıntı ile karşılaşma ihtimaliniz düşük. Ama ürünlerinizi bu siteye yükleyip, görünebilirlik ve bulunabilirlik adına birsey yapmaz iseniz, bir sonuç alamazsınız

İkinci yöntem; kendi web sitenizi açarak e-ihracata adım atmak. Bu adımı özellikle b2b formatında da satış yapıyorsanız, öneririm. İlk aşamada  müşteri bulma sıkıntısı yaşayabilirsiniz. Diğer sitelerle arama motoru optimizasyonu rekabetine hazır olmanız gerekir. Bu noktada SEO çalışmasını yapacak olan şirketi çok iyi seçmeli, ücretli reklam verme konusuna yeterli bütçe ayırıp ayıramayacağınız konusunu iyi değerlendirmelisiniz.

 

WhatsApp Toplu mesajlaşma 7 Aralık itibariyle yasaklanacak

Pazarlamacıların sıklıkla kullandığı uygulamalardan biri Whatsapp. Toplu mesajlaşma özelliği bayağı işine geliyordu Pazarlamacıların. 5 Aralık’da Mesajlaşma uygulaması, yaptığı bilgilendirmede toplu mesajlara 7 Aralık itibari ile artık izin verilmeyeceğini duyurdu.

WhatsApp toplu mesaj engeli bilgilendirmesinde şu ifadelere yer verdi:

Bu, bütünsel bir yaklaşım gerektiren bir sorundur ve WhatsApp, otomatik veya toplu mesajlaşma veya kişisel olmayan kullanım gibi Hizmet Şartlarımızı ihlal eden suistimali önlemek için elindeki kaynakları kullanma (yasal işlem dahil) kullanmayı taahhüt eder. Bu nedenle, teknolojik yaptırıma ek olarak, bu tür bir istismarın platformdaki kanıtlarına bağladığımız bireylere veya şirketlere karşı yasal işlem yapıyoruz.

 

Dijital Pazarlama Terimleri

Dijital pazarlama, bir firmanın veya markanın dijital ortamdaki pazarlama süreçleridir. İnteraktif pazarlama, online pazarlama, emarketing veya web pazarlama gibi farklı isimlerle de anlılır. En çok kabul gören ise dijital pazarlama’dır

B2B (Business-to-Business)

Firmadan, firmaya satış yapan şirketleri tanımlamak için kullanılır. Eğer ürününüzü Migros, Careefour’a satıyorsanız, müşterileriniz hep firmalar ise, sizde B2B çalışıyorsunuz demektir.

B2C (Business-to-Consumer)

Tüketicilere doğrudan satış yapan şirketleri tanımlamak için kullanılır. Örneğin, N11, Hepsiburada.com Amazon B2C’ye aracılık eden platformlardır. Bu platformlarda yer alıyorsanız, faturayı tüketiciye kesecekseniz B2C işlem yapıyorsunz anlamına gelir

Hemen Çıkma Oranı

Web sitesinizden hemen çıkma oranı: Web sitenizdeki bir sayfaya giren hemen ayrılan kişilerin yüzdesi. Yüksek hemen çıkma oranı genellikle dönüşüm oranlarının düşük olmasına yol açar; çünkü hiç kimse sitenizde içeriklerinizi okumak için yeterince uzun süre kalmaz. içerikleriniz dikkat çekmiyor anlamını taşır.

Call-to-Action

Harekete geçirme oranı. Bir web sitesi ziyaretçisini bir açılış sayfasını ziyaret etmeye ve potansiyel müşteri haline gelmeye teşvik eden bir metin bağlantısı, düğme, resim veya bir tür web bağlantısıdır.

Clickthrough Rate (CTR)

Web sitenizin bir bölümünden pazarlama kampanyanızın bir sonraki adımına kadar ilerleyen (veya tıkladığınız) kitlenizin yüzdesi.

İçerik

Pazarlama ile iç içe olarak varlığını sürdüren içerik, meşgul olma ve paylaşma amacıyla var olan bir bilgidir. İçerik genellikle bir blog, video, sosyal medya gönderisi, fotoğraf, slayt gösterisi veya podcast olabilir. 21. yüzyıldaki motto. “İçerik Kral’dır”. İçerik hedef kitlenizi çağıran, harekete geçirmesi beklenen şeylerdir. İçeriksiz hiçbir dijital pazarlamadan konuşamayız.

Conversion Rate

Web sayfanızda istenilen işlemi tamamlayan kişilerin yüzdesi. Bir form doldurma, facebook, instagram beğenisi alma vs.

Conversion Rate Optimization

Tasarım teknikleri, temel optimizasyon ilkeleri ve testleri kullanarak site dönüşümünü iyileştirme süreci.

Cost-per-Lead (CPL)

Reklamcılıkta müşteri kazanımı için müşteri başına ortaya çıkan maliyet.

Hashtag

Anahtar kelime öbeği. Birçok sosyal medyada Hashtag’ler, sizin ve okuyucularınızın birbirleriyle etkileşim kurmaları ve belirli bir içerik parçası hakkında konuşmaları, takip etmeleri için bir yoldur.

Inbound Marketing

Hedef müşteri kitlesinin dikkatini çekecek yöntemlerle online platformlar üzerinden müşteri yaratmanızı sağlayan bir pazarlama aracıdır

Infographic

Karmaşık kavramları basit ve görsel bir şekilde aktarmanın bir yolu olarak dijital pazarlamacılar arasında çok popüler olan oldukça görsel içerik türüdür.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

CRO – Conversion Rate Optimization yani Dönüşüm Optimizasyonu, uygulamanız veya sitenizde hedeflenen dönüşüme (satın alma, form doldurma, kaydolma vb.) giden tüm aşamaların stratejik olarak optimize edilmesidir.

Anahtar kelime Analizi

İçerik, Anahtar kelimeler ile algılanır. Doğru Anahtar kelimeleri kullanmadan, sizler için doğru içerik oluşturmanız nasıl doğru değil ise, böyle bir içeriğin sitenize de hiçbir faydası olmayacaktır. İçeriğiniz istediğiniz gibi arama sonuçlar sayfasında listelenmeyecek ve sitenizin trafiği düşük olacaktır. Doğru anahtar kelime seçimi sitenizin arama sonuçlar sayfasında ki sıralamasını anlamlı hale getirecektir. Burada asıl hedefimizin ziyaretçi almak yerine doğru kitleye hizmet eden sayfalar yaratmak olduğunu hatırlatmak isterim. Sonrasında zaten ziyaretçi gelecektir.

Landing Page

Müşteri oluşturmak için kullanılan bir form içeren bir web sitesi sayfasıdır.

Tıklama Başına Ödeme (PPC)

Dijital bir reklam almak için harcanan para miktarı. Ayrıca, reklamverenlerin bir yayıncıya (genellikle bir arama motoru, sosyal medya sitesi veya web sitesi sahibi) her reklamı tıklandığında belirli bir miktar para ödediği bir internet reklamcılığı modeli.

Yatırım Getirisi (ROI)

Bir yatırımın verimliliğini ve karlılığını değerlendirmek veya birden fazla yatırımın verimliliğini ve karlılığını karşılaştırmak için kullanılan bir performans ölçüsü.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Bir web sayfasının arama sonuçlarında nerede görüneceğini geliştirme pratiği.

Social Proof

Sosyal kanıt, insanların, belirli bir durumda nasıl davranmaları veya düşünmeleri gerektiğini belirlemek için etraflarındakilerden yön bulmalarını gerektiren psikolojik bir fenomeni ifade eder.

Kullanıcı Deneyimi (UX)

Bir müşterinin belirli bir işletmeyle sahip olduğu genel deneyim. Mükemmel bir müşteri deneyimi sunmak için, müşteri gibi düşünmek veya daha iyi olmak , müşteri olmayı düşünmek zorundasınız

Kullanıcı Arabirimi (UI)

Kullanıcıların bir yazılım uygulamasını veya donanım aygıtını kontrol etmesini sağlayan bir arabirim türü. i bir kullanıcı arayüzü, kullanıcının yazılım veya donanım ile sezgisel bir şekilde etkileşime girmesine izin vererek kullanıcı dostu bir deneyim sunar

Viral İçerik

Bu terim, paylaşım yoluyla web genelinde çok popüler hale gelen bir içerik parçasını tanımlamak için kullanılır.

Google Ads

Google’ın reklam hizmeti olan Adwords, Arama sayfasına reklam yerleştirerek, belirli anahtar kelimeler aratıldığında reklam veren şirketlerin, organik sıralama fark etmeden en üstte çıkmalarını sağlayan bir servistir.

İçerik Pazarlama

Şirketin kendi dijital kanallarını kullanarak, müşteri çekmek ve halihazırda bulunan müşterileri korumak amacıyla ilgili içerik paylaşmasına verilen addır. Örnek olarak, e-posta yoluyla, sosyal medya veya kendi web sitenizde paylaştığınız video, blog yazıları, raporlar veya veri grafikleri içerik pazarlamaya girer. Yerli pazarlama (veya sponsorlu içerik) ise bu içeriklerin haber siteleri gibi başka online platformlarda paylaşılması için ödeme yapmaya verilen addır.

Advertorial

Haber görünümlü reklamdır.

Bandwidth

Sitenin aylık trafiğidir. Belirli bir zaman aralığındaki veri hareketine denir.

Banner

Reklam ve tanıtım amaçlı hazırlanan, Web siteleri ile gazetelerde başlık ya da alt kısmında yer alabilecek ölçülerde görünen grafiksel işler ya da afiş olarak, tasarlanmış kurumsal iletişim öğesidir.

Behavioral Targeting

Bir grubun davranışlarını takip ederek, bu grubu çeşitli amaçlarla hedef almaktır.

CAPTCHA

Genellikle siteyi açtığımızda karşımıza gelen, karmaşık sayı ve harflerden oluşan, bot mu yoksa insan mı olduğumuzu test eden bölüm.

Cross Marketing

Çapraz pazarlama. Pazarlamada daha fazla satış getirmek için yapılan kampanyalar, içeriklerdir.

Geographical Targeting

Coğrafi hedefleme.

Heat Map

Bir web sitesini farklı renkler ile ziyaretçi aktivitelerinin gösterimlesine denir.

Pay Per Click, Pay Per Lead

Tıklama başına ödeme, Lead ödemenin tıklama başına değil de bir hedefi gerçekleştirmesi üzerine ödeme.

SEM (Search Engine Marketing)

Arama Motoru Pazarlaması. Arama motorlarında ücretli yer almayı ifade eder. Google Adwords bunlardan biridir.

SERP (Search Engine Results Page)

Kullanıcıların, arama motoru vasıtasıyla firmanızı ya da ürünlerinizi ararken kullandıkları anahtar kelimeler, arama sonuçları ve tıklanma oranları gibi bilgilerin veri olarak sunulduğu arama motoru sonuç sayfasına SERP adı veriliyor.

Co-branding

İki farklı firmanın kendi ürünlerini birleştirip tek bir ürün oluşturup tek bir marka adı altında pazara sunması.

Regional Marketing

Ürünü, süreceğimiz pazarın bölgesel koşullarını, hedef kitlenin ihtiyaç ve taleplerini hatta karakteristik özelliklerini göz önünde bulundurarak üretim, satış ve pazarlama faliyetlerinin uygulanması.

Growth Stage

Yeni bir ürünün piyasaya çıkışından satışlarının en üst seviyeye çıkana kadarki geçirdiği süre.

Çapraz Pazarlama

Bir firmanın müşterilerine birbirlerinden bağımsız birden fazla stratejiyi iç içe kullanarak satışlarını arttırma çalışmaları.

Pull Strategy

Perakendeci bazında son kullanıcıya yönelik yapılan ve son kullanıcıyı ürünü almaya yönlendirmeyi amaçlayan stratejilerin tümüne denir.

Direct Marketing

Kitlesel pazarlama araçları haricinde hedef kitle ile ürün arasındaki satınalma ilişkisinin sağlanamsına yarayan pazarlama şekli.

Vertical conflict

Pazarlama kanalında yer alan argumanların birbirleriyle uyuşmazlığına denir.Bir pazarlama kanalında farklı düzeyler arasındaki anlaşmazlıklardır.

Vertical Marketing Systems

Doğrudan dağıtım kanlı yönetimi ilgili olan pazarlama şeklidir. Dağıtım kanalı maliyetlerini minmize etmek, dağıtım kanalından maximum fayda sağlamak ve kanalı en etkili şekilde kullanmya yönelik pazarlama çalışmalarıdır.

Decline Stage

Ürün yaşam skalasında ki son bölümdür. Ürünün satış ve karlılığının düşmeye başladığı ve sıfır noktasına ulaştığı döneme verilen isimdir.

Target Market

Firmaların ürünlerinin satışı için belirlediği ve hedeflediği müşteri kitlesi.

Relations Marketing

Hedef pazarın, ürününüze ve/veya markanıza olan hissel bağlılığını oluşturmayı hedefleyen pazarlama çalışmaları.

Push Strategy

Dağıtım kanalı içerisinde yer alan oyuncalara yönelik yapılan ve onları ürünü almaya yönlendirmeyi amaçlayan stratejilerin tümüne denir.

Mass Marketing

Ürünü, konumlandıracağınız pazarın davranışlarına bakmadan ve hedef pazarın ihtiyaçlarını gözardı ederek pazara sunma.

Positioning

Ürününüzün, hedef kitlenin aklında ve duygularında algılanmasını istediğiniz güçlü yanlarını yani ürününüzün imajını oluşturma çalışmaları.

Institutional Advertising

Firmayı yaratan, varlığının anlamını sağlayan imaj, misyon ve vizyon gibi değerleri içeren reklamlardır.

Brand

Bir firmanın yaptığı her türlü hizmetin adıdır. Malı veya hizmeti rakiplerinden ayırmak için kullanılır. Sadece kelimeden oluşacak anlamına gelmediği gibi resim, sembol ve rakamlardan da oluşabilir.

Brand Loyalty

Müşterilerin kayıtsız şartsız koşullar ne olursa olsun hep aynı markayı tercih etmeleri.

Brand Extension

Firmanın var olan markasını yine o firmanın ürettiği yeni ürünlerde kullanılması.

Marka İmajı

Bir markanın adı geçtiğinde müşteriler tarafından ilk akla gelen yanları, müşteriler tarafından markanın algılanma şekli.

Maturity Stage

Ürün yaşam skalasında yer alan bir aşamadır. Ürünün karlılığının artık durduğu ve gerileme dönemine girdiği dönemdir.

Market Growth Strategies

Hedef pazar payını arttırmak için geliştirilen stratejilerdir.

Pazar Payı

Bir firmanın ürettiği ürün ve hizmetlerin faliyet gösterdiği pazardaki rakiplerine oranıdır.

Pazar Potansiyeli

Faliyet gösterilen pazarda üretilen ürün ve hizmet karşılığında beklenen toplam geri dönüşümdür.

Pazar Testi

Üretilen ürün ve hizmete müşterilerin uyumunu, ürün ve hizmetin pazara olan penetrasyon hızını vb. ölçmeye yarayan testlerdir.

Penatration Strategies

Sunulan ürün ve/veya hizmetin pazarda daha fazla yer edinebilmesi adına geliştirilen stratejilerdir.

Marketing Mix

Ürünün ve/veya hizmetin pazarda pay kapması için fiyat, ürün, yer ve promosyon (4P) bileşenlerini içeren stratejilerdir.

Marketing Plan

Hedeflenen pazara ulaşabilmek için geliştirip uygulanan strateji türüdür.

Marketing Productivity

Pazaralama çalışmalarının tümünün bu çalışmaların maliyetlerine oranıdır.

Buying Behaviour

Müşterilerin mal veya hizmeti satın alırkenki süreçte sergiledikleri davranışlar.

Strategic Marketing Planning

Hedeflenen pazarda uygulanacak tüm pazarlama stratejilerinin hepsi.

SWOT Analizi

Firmanın güçlü ve zayıf yanlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması için yapılan analizler.

Product Life Cycle

Ürünün pazara sunuluşundan, pazar talebinin yok olmasına kadar geçen süre.

CPC Nedir?

Anlam-ı meali “Cost Per Click” olan CPC’nin türkçe karşılığı tam olarak “Tıklama Başına Maliyet” dir. Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden biridir. Bazen PPC (Pay Per Click) olarak da karşımıza çıkabilsede, aslında aynı şeydir.

Google’da arama yaptığınıda karşınıza çıkan Ads reklamları CPC çalışma modeline verebileceğimiz en iyi örnektir.

CPC ile Maliyet Nasıl Hesaplanır?

iki konu ön plandadır. Birincisi CPC yani Tıklama başı maliyet, diğeri ise doğaol olarak tıklama sayısı. bu iki değerin çarpımı, ödeyeceğiniz maliyeti oluşturmaktadır.
Maliyet = CPC (Tıklama Başına Maliyet) x Tıklama Sayısı

Örnek olarak;

Ads’e vereceğiniz reklamın CPC değeri 20 krş ise ve reklamınızın alığı tıklama sayısı ise 400 ise, maliyetiniz 80.-TL’dir.

Maliyet=0,20 x 400 = 80.-TL’dir.

PPC (Pay Per Click) reklamında, reklam yayınlayan işletmeler, yalnızca bir kullanıcı reklamlarını gerçekten tıkladığında ücretlendirilir, bu nedenle “tıklama başına ödeme” adı verilir.

PPC pazarlamacılığı arama motorlarında Alışveriş, Yeniden Pazarlama, Uygulama İndirme reklamları gibi birçok farklı şekilde de uygulanır. Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında da Bağlantı Reklamları kapsamında PPC modeli yer alır. Ancak PPC reklamı denince genellikle Google ve Arama Ağı akla gelir. Her ne kadar PPC reklamları,  Ekim 2000 yılında Google Adwords’ü lanse eden Google bu reklam modelini neredeyse tüm dünyaya yayan ilk firmadır.

#Trashtag Challenge ile Çevre Kirliliğine son

Tamamen dijital olduk. Dünya bazında binlerce noktadaki çöp yığınlarını,#trashtagchallenge  ve  #trashtag etiketleri ile fark ettik.  (Mesut Yar, bu konuyu atlamasın, tam Mesut Yar’ın sunumu ile renklenecek bir haber.)

#trashtag etiketi, dünya çapında birçok temizlik çalışmalarına ön ayak oldu.  Sosyal medya kullanıcılarını potansiyel olarak tehlikeli bir şeyler yapmaya teşvik eden binlerce kampanya gördük.  Kaşık dolusu hardal yutulması, tehlikeli yerlerde dokuz kusurlu hareket gibi.  Geçen haftasonu, #trashtag mücadelesi insanları, çöplerle kaplı yerlere gitmeye, çöpleri toplamaya ve sosyal medyadaki resimlerden önce ve sonra postalamaya teşvik etti. Şimdiye kadar Instagram’da

#trashtagchallenge  ve  #trashtag

olarak etiketlenmiş 26.000’den fazla gönderi var ve sayısız gönüllü dünyadaki parkları, yolları ve plajları temizledi.

WordPress’de IP Adresleri Nasıl Engellenir?

IP adresi engelleme:  Belirli IP adreslerinin WordPress sitenize erişmesini engellemek ister misiniz? IP adreslerini engellemek, web sitenizdeki spam ve bilgisayar saldırılarını engellemek için bir çözüm olarak kullanılır. Bu yazıda, size IP adreslerinin WordPress’te nasıl engelleneceğini göstereceğiz ve ayrıca hangi IP adreslerinin engellenmesi gerektiğini nasıl bulacağınızı göstereceğiz.

IP Adresi Nedir?
İnternet fiziksel bir dünyaysa, IP adreslerini ülke, sokak ve ev numaraları olarak düşünün. Temelde 0-255 arasında noktalarla ayrılan 4 sayı grubudur ve şöyle görünürler:

178.17.255.1

İnternete bağlı olan her bilgisayar, kendi internet servis sağlayıcıları tarafından atanmış bir IP adresine sahiptir.Web sitenize gelen tüm ziyaretçiler, web sitenizin erişim günlüğü dosyalarında depolanan bir IP adresine sahiptir. Bu, ziyaret ettiğiniz tüm web sitelerinin IP adresinizi de sakladığı anlamına gelir. Bu bilgiyi bir VPN servisi kullanarak gizleyebilirsiniz. Bu, IP adresinizi ve diğer kişisel bilgilerinizi gizlemenizi sağlar.

IP Adreslerini Neden ve Ne Zaman Engellemeniz Gerekir?

Bir IP adresinin web sitenize erişmesini engellemek, istenmeyen ziyaretçilerle uğraştığınız durumlarda, spam yorum yapanlar, spam e-posta gönderenlerinin artığı, saldırı girişimleri ve DDOS (hizmet reddi) saldırıları için en etkili yoldur.

Web sitenizin bir DDOS saldırısı altında olduğunun en yaygın işareti, web sitenizin sık sık erişilemeyeceği veya sayfalarınızın sonsuza kadar yüklenmeye başlayacağı zamandır. Diğer saldırılar, iletişim formunuzdan spam yorumları veya çok fazla spam e-postası almaya başladığınızda olduğu gibi daha belirginleşir. Spam yorumlarla mücadele etmenin birçok yolu var ancak son çözüm IP adreslerini engellemektir.

Kendinizi, yasal kullanıcıları veya arama motorlarını web sitenize erişmelerini engellemediğinizden emin olmanız gerekir. Şüpheli görünen bir IP adresi kopyalayın ve hakkında daha fazla bilgi edinmek için çevrimiçi IP arama araçlarını kullanın.

Biz, wordpress’de yorumlar bölümündeki ip adreslerini engellemeyi tercih ediyoruz.

 

WordPress’te IP Adreslerini Engelleme

Yalnızca belirli bir IP adresine sahip kullanıcıların sitenize yorum yapmasını engellemek istiyorsanız, bunu WordPress yönetici alanı içinde yapabilirsiniz.

Ayarlar »Tartışma sayfasına gidin ve ‘Yorum için Kara Listesi’ metin kutusuna gidin,

Engellemek istediğiniz, IP adreslerini, email adreslerini ve alan adlarını tek tek bu bölüme yazabilirsiniz. WordPress şimdi bu IP adreslerine sahip kullanıcıların web sitenize yorum yapmalarını engelleyecektir. Bu kullanıcılar web sitenizi ziyaret etmeye devam edebilecek, ancak yorum göndermeye çalıştıklarında bir hata mesajı göreceklerdir.

CPanel Kullanarak IP Adresini Engelleme

Bu yöntem, bir IP adresinin web sitenize erişmesini veya görüntülenmesini tamamen engeller. WordPress sitenizi bilgisayar korsanlığı girişimlerinden ve DDOS saldırılarından korumak istediğinizde bu yöntemi kullanmalısınız. Öncelikle, barındırma hesabınızın cPanel panosuna giriş yapmanız gerekir. Şimdi güvenlik bölümüne gidin ve “IP Engelleyici” simgesini tıklayın.

IP Engelleyici, artık ilgili IP’lerden gelen tük aksiyonları siz silene kadar engelleyecektir.

Güvenli kalın.

 

 

 

Dijital Pazarlama Terimleri için Dijital Pazarlama Terimleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

En etkili satış teknikleri

Satış dinamik bir kavramdır. Satın almacıların gözünde bir bütün ifade etmeniz gerekiyor. Sıradan satış teknikleri, ürün kavramının dışına çıkamadığı için düşük fiyatlandırılmaya mahkum durumda. Kıt kaynaklardan, maksimum fayda sağlamak için, yeni satış tekniklerine ihtiyacınız var. Yeni satış teknikleri klasikleşmiş satış tekniklerinin post-modernize edilmiş halidir. Unutmamanız gereken, sadece satış değil, karlı satışa fokus olmanız gerektiğidir.

Satış tekniği 1: İçerik pazarlamadan faydalanın

Son zamanlarda pazarlama dünyasında sıkça duyulan “İçerik Kraldır” sözü ilk başlarda insanlar tarafından pek anlaşılamasa da şuan “İçerik Pazarlaması” herkesin az çok aşikar olduğu bir pazarlama dalı haline gelmiştir.

İçerik pazarlaması markaya katma değer sağlamaktadır. “içerik pazarlamasının itme stratejisi değil çekme stratejisi olduğunu ve içeriğin rahatsız etmediğini, aksine etkilediğini belirtmektedir.”

Diğer bir anlatımla, içerik pazarlaması kullanıcıya erişmek için geleneksel pazarlama yöntemleri gibi kullanı­cıyı bölmenin aksine, kullanıcıda ilgi uyandırır ve onu kendine çekmektedir.

Pazarlama bütçesine sahip firmalar, yeni bir ürünü satarken kullandığı, basın bültenleri, televizyon reklamları, gazete reklamları, soğuk temas gibi mecralar genelde pahallı ve segmente edilmekten uzak, kontrolü güç mecralardır.

Tüketici, satın alma kararını markete gitmeden, önceden veriyor. Google da “Şampuan Yorumlar” araması örneğinde ön plana çıkan içerikler, artık kral

Önemli olan, sizin karar vericiyi aramanız değildir. Önemli olan öne çıkardığınız ürün özellikleri ile sizi arayacak bir karar vericilerin sizi bulmasını sağlamaktır.

• Ne istediğini bilen sahip potansiyel müşteriler
• Daha düşük pazarlama maliyetleri
• Daha yüksek dönüşüm oranı
• Daha yüksek müşteri tatmini
• Daha düşük müşteri kazanç oranı
İçerik pazarlama zaman almasına rağmen çok işe yarayan bir yöntemdir ve muhtemelen gelecekte işe yarayacak tek pazarlama aracı olacaktır.

Satış tekniği 2: Upsell tekniğini etkili bir biçimde kullanın

Market broşürlerinde, e-ticarette sıkça kullanılan, Upsell tüketiciyi almayı planladığı bir ürünün bir üst modelini ya da daha fazla para harcayacağı bir ürünü almaya ikna etmektir. Televizyon alırken ilave +3 yıl garanti, telefon alırken çalınmaya karşı kaskoyu alıyorsanız, Upsell ile çoktan tanışmışsınız. Mahalle manavının bile “abi o portakal de güzel de ben şundan vereyim daha iyi” dediğinde uyguladığı bir tekniktir. Esnafımızın yıllardır uyguladığı bu tekniği dijital dünyada da uygulamak olmaz. Ürün çeşitliliğine gidin. Farklı motor/güç alternatifi sunan jeneratörler satın. Tüm evi kapsayan akıllı ev sistemleri satın ama upsell’i kullanın karlılığınızı artırın.

 

Satış tekniği 3: Talebi olan bir ürün satın.

Jenerik ürünlerin, pazarı diğer ürünlere göre çok daha fazladır. Pazarlama karması açısında ise, piyasada çok bulunan ürünlerin, piyasada oturup, sürekliliğini sağlaması çok daha uzun süren düzenli takip edilmesi gereken pazarlama aktivitelerini gerektirmesidir. firmalar, halkın çoğunluğu tarafından talep edilen malları üretirlerken, pazarda devamlılığı sağlarken, ürün çeşitliliği ile de upsell yaparak, karlılığı hedeflerler

 

Satış tekniği 4: Akıllı fiyatlandırma önemlidir.

Varlıklı bir insan olarak dünyaya gelmeyen çoğu insan alışveriş yaparken fiyat karşılaştırması yapar. Herkesin ihtiyacını karşılayan harika bir ürününüz olabilir. Fiyattan dolayı tercih edilip, edilmediğinize emin olun. Ürününüz, tüketici için doğru satış noktasında olup olmadığına, doğru kampanya yapıp yapmadığınıza, pazardaki fırsatlara, satış kanallarınızın çeşitliliğine bakıp, fiyatlandırma konusunu tekrar değerlendirin.

Ürününüzü fiyatlandırmak için 5 strateji
• Piyasadaki rakip ürün fiyatlarından haberdar olun. Bunun için pazar araştırması yapın ve rekabetçi fiyatlandırmayı öğrenin. ister daha fazla özelliği olan bir ürün geliştirin ve daha yüksek fiyatlandırın, ister aynı kalitede bir ürün geliştirin ve daha düşük fiyatlandırın.
• Yüksek fiyat “yüksek kalite” hissi uyandırır çünkü insanlar fiyatı yüksek olan bir ürünün kalitesinin daha iyi olduğunu düşünürler. Fakat bunu yaparken, ürününüzün niteliğini de artırmayı deneyin. Ürün özelliğindeki bir artış, fiyatta belirli oranda artış gerektirir. Bu gibi durumda olması gerekenden daha fazla artış yapabilirsiniz. Ürününüzün fiyatı yüksekse, müşterilerin beklentilerini karşılamaya hazırlıklı olun.
• Benzer şekilde düşük fiyat düşük kalite algısı yaratır. Fiyatları yüksek tutmanın en iyi yolu müşterilere daha çok şey sunmaktır. Aynı üründe bol alternatif üretmek, iyi bir satış tekniğidir.
• Ürün detaylarının algılanabilirdir olmasına dikkat edin. Bir ürünün fiyatı “algılanan değer” ile orantılıdır. Ürününüz rakip üründen daha üstün olursa, ürününüzü daha yüksek fiyata satabilirsiniz.
• Fiyat “algılanan marka değeri” ile orantılıdır. Ürününüzün marka değeri varsa, insanlar ürünleriniz veya hizmetleriniz için daha yüksek fiyat öderler.
Ürününüz müşterinin ödeyeceği paraya değsin.

 

Satış tekniği 5: Kampanya Oluşturun

Müşteri oluşturmak, zor ve maliyetli bir iştir. Müşteriyi elinde tutmak ve düzenli ürün/hizmet satımı için, önce müşteri tatmini, daha sonra ise, bir sonraki alışverişine özendirecek kampanya kurgusu işinize çok yarayacaktır. Müşterilerin indirimler alabileceği ve müşterileri tatmin edebilecek küçük ödüllerin sunulduğu bir kampanya oluşturabilirsiniz. İnanın, bazı kampanyalar, pazarlama maliyetlerini geri çekebilmektedir.
Bir yıllık müşterilere ikinci yılın ilk alışverişinde %50 indirim
Hediyeler ve indirimler almak için puanlar toplanmasına olanak sağlayın, 100 TL üzeri alışverişlerde %10 indirim. Bu yazıyı okuyan ve Dijital Pazarlama eğitimleri için bağlantıya geçenlerden ilave %30 indirim.

Satış tekniği 6: Reklamsız bir işletme olmaz.

Reklam, dikkat çekmek için olmazsa olmaz araçlardan biridir. Ürününüz için doğru reklam araçlarını kullanın. Reklam mecraları pahallıdan, ucuza doğru TV, televizyon, radyo, yazılı basın ve internet gibi sıralanabilir. Genelde bu sıralama tüm ana kitleye hitap eder. Satın alma kararını verebilecek potansiyel müşterilerinize internet üzerinde segmente ederek de ulaşabilirsiniz. Bu bağlamda internet, dijital pazarlama’da “Senegal’de Jeneratör alımı yapabilecek, 25 yaş üstü Erkek hedef kitle” gibi nokta hedefi tanımlayabilirsiniz. Bu gibi hedef müşteriye yönetik segmente edilmiş reklam, reklam yatırımı açısından geri dönüşü ROI en uygun reklam olacaktır.

Satış tekniği 7: Bedelsiz Tanıtım Numunesi

Artık birçok sektörder ürün çeşitliliği algıları zorlayacak kadar çoğaldı. Kozmetik sektöründe 300.000 ayrı çeşitten, kırtasiyede 420.000’den, Gıda sektöründe 200.000 çeşidin üzerinde ürün var. Bu ürünler birbirine çok benziyor. Ambalaj tasarımları bile birbirlerine çok yakın. Farkı fark ettirmek, tüketicide marka algısına oynamak çok çok güçleşti. Tek bir deneme yaptırma hakkınız var ama marka tercihlerinin azizliğine uğruyorsunuz. Ürününüze de güveniyorsunuz, tüketiciye bir kez denetseniz, çok büyük oranda tercih edilebilirsiniz.
• In-Venue Brand Sampling: Fuarlar, Seminerler, Konserler, etkinlikler, kalabalık toplantılarda stand kurabilirsiniz.
• Nightlife Product Sampling: Gece eğlence mekanları hedef alınır. Bazı markaların ana pazarlama konseptidir.
• Point-of-Use Product Sampling: Kullanım noktası numune dağıtımı. Şu an sıkça revaçta olan, ahşap boya atölyeleri, halk eğitim merkezlerindeki sanat eğitimlerinde sıkça yapılmaktadır.
• Street Team Sampling: Hedef müşteri kitlesinin yoğun olduğu bölgede, sokakta dağıtım.
• Door to door Product Sampling: Ev, işyeri kapı kollarına, (plastik olmayan) torba içinde dağıtım.

Ücretsiz numuneler dağıtmak, satışları arttırmanıza yardımcı olacak kanıtlanmış en iyi yöntemlerden biridir. ürününüzü veya hizmetinizi kullanmaya başlayan potansiyel müşterilerin güven seviyesi artar. Bu da satışların hızlanmasına yardımcı olur.

Satış tekniği 8: Müşterilerinize bir çok kanaldan ulaşın

Yeterli mi? Hayır, Tüketicinin ürünü daha da sahiplenmesi gerekiyor. Tüketici, reklam ile bir şekilde alım yaptığı, numune ile test ettiği ürünü daha da sahiplenmesi için iletişimi maksimum kılmanız gerekiyor. Amaç ürününüzü alan tüketicinin, ihtiyaç anında tekrar sizi tercih etmesidir.

Tüketici birçok kanaldan size ulaşmalıdır. Aslında size ulaşması gereken kanalları sizin önce açmanız, görünür kılmanız gerekiyor. Oluşabilecek bir olumsuzlukta, sizin açmadığınız (şikayet siteleri gibi) bir kanaldan size ulaşır ise, sıkıntıyı çözmek zorlaşır. Bu nedenle bir call center ile anlaşmanız, tüketici danışma (şikeyet – ama bu şekilde yazmamalısınız) hattı kurmanız. Mail, sosyal medya gibi kanallar ile memnuniyetleri test etmeniz, pozitif müşteri deneyimlerini bir pazarlama aracı olarak, diğer tüketicileriniz ile paylaşmanız çok çok önemlidir. Memnun müşteri, düzenli alım yapacaktır.

Satış tekniği 9: Tasarım ve sunum önemlidir.

Ürün tasarımı ve satış noltasında sunum şekilleri, müşterinin konuya odaklanması ve satın alma kararı vermesi için tetikleyici bir unsur olabilir

Ürün Tasarımları ve satış noktası sunumlerının en önemli iş, sanılanın aksine içeriğin hazırlanmasıdır. İçeriğin en önemli konusu da, tercih edilebilirliği sağlayan özelliğin, net ve yalın ilgi çekici şekilde tüketiciye sunulma yönetmeleridir.

Tasarımcılar, ürün ve pazarlama yöneticileri tasarımları değerlendiriken sık sık “Bu ürün, bu tasarımla benim ilgimi çeker miydi?” noktasıdır. Tasarımcılar ve üreticiler bu ürününün hedef satın alacak, tüketici kitlesi olmayabilirler, bu durumda fokus gruplara kadar uzayabilen bir dizi araştırma kuruluşundan yardım alabilirler. Profesyonellik ve ürünün tüketici için anlamı / değeri, daha çok satış yapmanın anahtarıdır.

Satış tekniği 10: Marka ismi oluşturma ve yönetme

Güçlü bir marka olmanın yollarından biri yaratıcı marka ismi bulmaktan geçer. Marka ismi “iyi” ya da “kötü” olarak değil, “doğru” ya da “yanlış” olarak ifade edilmelidir. Çünkü marka ismi ürün açsıından önemli yatırım kalemidir.

Nasıl marka ismi bulunur; Hedef kitlenizin okuyup algılayabileceği bir isim seçmeniz gerekir. Gençlere hitap ediyorsanız, yaşlılara hitap eden bir marka ismi tercihiniz olmamalıdır. Kısa isimler olmasına özen gösterin ancak telaffuzu kolay olan uzun isimler de markanız için ideal olabilir. Bulduğunuz isimler marka tescile uygun mudur? Sosyal medya hesapları ve domainleri uygun mudur?

Marka ismi nasıl tescillenir? Marka tescilini gerçekleştirmek için iki seçeneğiniz bulunmaktır; Kendiniz TPE (Türk Patent Enstitüsü) sitesine giderek online başvuru yapabilirsiniz veya TPE’nin Marka Vekillerinden (Yetkili Patent Ofisleri) aracılığıyla başvurunuzu yapabilirsiniz.

Satış tekniği 11: Hangisi daha kalitelidir?

Tüketicinin kafasında, karşılaştırma kavramı olarak devamlı olan soru “Hangisi daha kalitelidir?” sorusudur. Bu sorudan sonra karşısına çıkan alternatifler arasında benzer kalitedeki ürünler arasında “hangisi daha uygun fiyatlıdır?” sorusu gelir.
Kalite bir bütündür. Üretimden, dağıtıma bütünün parçalarını inceleyerek, iyileştirilebilen binlerce prosese ulaşabilirsiniz. Şu an marka diye algılanan tüm değerler, parçalarındaki detaylardaki geliştirilen yeni iş süreçlerinden beslenir. Bu sonusuz bir süreçtir. Her zaman daha iyisini yapmak için, yeni bir iş süreci geliştirilebilir. Kalite konusunda düşünmekten vazgeçmeyin.

Satış tekniği 12: Bayiler oluşturun ve yönetin.

Bayilik, bir sistem ve markanın imtiyaz hakkı sahibinin, belirli süre, koşul ve sınırlar içinde, belirli bir bedel veya ürün/hizmet temini karşılığında, bağımsız yatırımcılara markasını kullandırmasına dayanan, uzun vadeli ve sürekli bir iş ilişkisidir. Bayiler birer aracıdır. Her sektörde bayilik sistemi çalışmaz. Çalışılan bir sektörde iseniz, yapılacak iyi bir modelleme ile her sektörde bu alanda sonuç alabilirsiniz. Modelleme derken ne tip bayilikler oluşturacağınızdan bu bayilerin ürünü alış ve satış fiyatlarına arada alacakları kâr marjına ve satış başarılarına göre prim alıp almayacaklarına ya da primi hangi yüzdelerde indirim olarak mı ürün olarak mı alacaklarına kadar her detayın belirlenmesini kast ediyorum.
Bayilik stratejisini belirleyin;
• Bölge Bazlı: Belli bölgeleri bayilere bırakıp diğer bölgelerde şirketin satışa devam etmesi
• Müşteri Bazlı: Müşteri segmentasyonu ile belli müşteri segmentleri bayilere bırakılır
• Ürün Bazlı: Belli ürün grupları bayiler ile diğerleri şirket bünyesinde satılır.
“Bayi kanalı Yönetim Modelini” tanımlayın; Fiyat listelerinin organizasyonu, bayi karlılığı, bayinin alım vadesi ve/veya ödeme şekli, ciro priimi, kota, nakliye, mal iadesi, bağlatı kampanyaları, koşulları, teminat mektubu, risk, ipotek, bölge koruması verilip verilmeyeceği, satış hedefleri, ürün logo kullanım standartları, görsel materyeller, marka kullanım kitabı, sözleşme, crm kullanımı, teadrik sistemi, lojisitik, ürün teşhir standartları gibi konuları netleştirmelisiniz

.[wpforms id=”231″]

 

E-Mail Marketing (E-Mail Pazarlama) Nedir?

E-Mail Pazarlama, 21. yüzyılın bilişim teknolojilerine uygun olarak reklam ve tanıtım yapmayı sağlayan, ROI – Return on Investment (yaptığınız yatırımın size geri dönüşünü gösteren) ve hedef kitleyle etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama yöntemlerinden biridir.

E-mail pazarlama, herhangi bir etkileşimli yapılmaz ise, mail alıcılarına herhangi bir etki oluşturmaz. E-mail pazarlama, bir strateji bütünün parçası olmalıdır.

Konuyu açmak gerekir ise, dümdüz bir mail hazırlayıp, rasgale maillere göndermenin yanlış bir davranış olduğunu düşünüyorum.

Mail göndereceğiniz kitle, satış ve pazarlama yaptığınız ürünün doğru alıcıları mı? Blog yazarı iseniz, sizin hedef okuyucu kitleniz mi? Daha evel ürün satışı yaptığınız karar vericilerle tekrar görüştünüz mü? Satış sonrası verdiğiniz hizmetten memnun kaldılar mı? Tekrar sizden alım yapmayı düşünüyorlar mı? Bu gibi müşteri verilerini bir havuzda devamlı biriktirmenizi öneririz.

Bu ve benzeri bir hedef kitleye ulaşmak için markaların hedefli gönderim yaptığı ürün tanıtımı, bilgilendirme ve kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini tercih etmesine E-Mail Marketing denir. Toplu mail gönderimi, en etkili ve en avantajlı pazarlama yöntemlerinden biridir. E-mail pazarlamanın yüksek dönüşüm almasının sebebi, hedef kitle ile doğrudan iletişim imkanını canlı tutmasıdır. . Doğru stratejilerle yapılan E-mail marketing markalar için yüksek kazanç sağlayan büyük bir avantajdır.

‘’Doğru Hedefe, Doğru İçerikleri, Doğru Zamanda Ulaştırmak”

Türkiye’de her 3 kişiden 1’inin internette alışveriş yaptığı bu devirde güçlü bir E-mail pazarlamanın olmazsa olmazları; doğru hedefe, doğru içerikleri, doğru zamanda ulaştırmaktır.

Peki E-mail Pazarlama için en önemli unsurlar nedir?

  1. Hedefleme (Doğru kişiye ulaşabilmek)
  2. Zamanlama (Özel gün ve kampanya dönemi)
  3. Kişiselleştirme (Alıcıya isimle hitap etmek ve özel hissettirmek)
  4. Dikkat Çekici İçerik (Güçlü bir mesaj sayesinde hedef kitlede ilgiyi çekmek)
  5. Raporlama (Dönüşümü takip etmek ve daha iyi kampanya oluşturmak
  6. Düzenli Aktivite (Bu satış aracını düzensiz yaptığınızda, tek başına (stand alone) kalacaktır. Her ayın belirli günününde düzenli mailing yapmanız önemlidir.

Bu pazarlama aracında hedeflemeyi, zamanlamayı, kişiselleştirmeyi, dikkat çekici içerik oluşturmayı ve raporlamayı önemsemezseniz geri dönüşü yüksek beklemek sadece hayal olarak kalabilir.

E-mail Marketing için sosyal medyayı da unutmamak gerekir. Doğru mailling ile sosyal medya hesaplarınıza yönlenmiş bir müşteri kitlesi, sizinle birden fazla kanal ile iletişime geçmesi anlamını taşır. Sosyal medyanın da reklamcılık için kullanımının artmasıyla birlikte “Beğen” veya “Paylaş” düğmelerine mail eklemek, müşterilerin markanıza bağlanması için ek bir yol sağlar. Sales Lead dediğimiz, müşterinin satışa evrimi için önemli bir kilometre taşıdır.

 

Cahil Cesareti Dunning Kruger Etkisi

Cornell Üniversitesi’nde 1999 yılında, Dunning ve Kruger adlı iki psiklog tarafından oluşturulan teori, Türkçede “Cahil Cesareti” diye adlandırdığımız davranışı tanımladı. Dunning ve Kruger, 2000 yılında Ig Nobel Ödülü alan teori, dijital pazarlamanın en büyük belalarından biri. Eğer dijital pazarlama ile uğraşıyorsanız, Dunning-Kruger Etkisi (Cahil Cesareti) ile karşılaşıp, bir şekilde yönetmeniz gerekiyor.

Dunning-Kruger Etkisi’ne göre: “Yetkin olmayan insanlar becerilerine aşırı değer biçme eğilimindedirler”

“Bana Ticaret Bakanlığı’nı versinler var ya, üç günde düze çıkarırım..”, “Sosyal medya’da ne iki günde tüm Türkiye senden haberadar olur”,  “Ben olsam dolar rezervinden 10 milyar şakkadanak satarım! Şaşırır millet! Arkadan şak bir 10 milyar dolar daha! 20… Yetmedi! Bir 10 daha! 30… Biter zati, çil yavrusu gibi dağılır millet!”. Sözler Tanıdık geldi mi?

Yetkin olmayan insanlar diğer insanlardaki gerçek beceriyi fark edememektedirler:

“Onun yaptığını bizim kuzenler twitter’da  yapar, ne var ki onda?”, “Bana o imkânları verselerdi buraların tozunu attırırdım”, “Kesin torpili vardır, filanca adam arkasındaymış diyorlar, yoksa ne özelliği var ki?”, “Bunların hepsi elit, birbirlerini destekliyorlar, bizi itekliyorlar, yoksa niye onlar başarılı da biz değiliz” düşünceleri…

Yetkin olmayan insanlar kendilerindeki yetersizliğin boyutunu görememektedirler:

“O ajansı kullanacaksın da ne olacak, iki üç tane sosyal medya hesabı açarsın, birbirini retiwitlersin, olur biter”,”Google adwords

“Benim yaptığımı, söylediğimi beğenmeyenler ya düşman, ya kıskanç, ya elitist ya da hiçbir şeyden anlamıyorlar”

“İşinde çok iyi olduğuna inanan yetersiz kişiler, kendisini ve yaptığı işleri övmekten, öne çıkmaktan ve beceremeyeceği büyük görevlere talip olmaktan hiç rahatsızlık duymaz. Tam tersine, kendisine bir hak olarak görür” diyen Dunning-Kruger Etkisi’nin bir de grafiği var. X ekseni dev cehalet ve bilgisizlikten, yani sıfır noktasından başlıyor; tecrübeye, yani o alanda bilgili olmaya gelip, uzmanlığa doğru gidiyor. Y ekseni ise yüzde 0’dan yüzde 100’e bir kendine güven ölçüsü.  Cehaletin sıfır noktasında kendine güven yüzde 100!

Yavaş yavaş o alanda bilgi, deneyim arttıkça kendine güven düşe düşe neredeyse yüzde 20’lere geriliyor. Yani tecrübe yaşadıkça, aslında ne kadar az bildiğini anlıyorsun. Emek verip, işi çözmeye çalıştığında “Bu işe gerçekten karışık” noktasına geldiğinde,  âlim de olsan,  en cahilin kendine güven seviyesine (en baştaki) ulaşamıyorsun!

Kolay gelsin!,

 

cahil cesareti sözleri

cahil cesareti nedir
cahil cesareti yelken
cahil cesareti olarak tanımlanabilen
cahil cesareti mp3 indir
cahil cesareti ingilizce
cahil cesareti sendromu
cahil cesareti ile ilgili sözler
cahil cesareti tekne
cahil cesareti instagram
cahil cesareti akor
cahil cesareti atasözü
cahil cesareti almanca
cahil cesareti blue belle
cahil cesareti indir bedava
kaan irem cahil cesareti boxca
kaan karamaya cahil cesareti boxca
cahil cesareti.com
cahil cesareti dünya turu
cahil cesareti indir dur
cahil cesareti irem derici boxca
cahil cesareti ekşi
cahil cesareti etkisi
etimolojik cahil cesareti
etimolojik cahil cesareti ekşi
cahil cesareti hastalığı
cahıl cesaretı ındır
cahil cesareti indir
cahil cesareti irem
cahil cesareti ile ilgili yazılar
cahil cesareti ingilizcesi
cahil cesareti i
cahil cesareti kaan karamaya
cahil cesareti kaan
cahil cesaretiyle konusunda uzman
kaan karamaya cahil cesareti lyrics
cahil cesareti maral
cahil cesareti mp3 yukle
cahil cesareti mp3 download
irem derici cahil cesareti mp3 yukle
kaan irem cahil cesareti mp3
cahil cesareti nerede
cahil cesareti nobel
cahil cesareti onedio
özgüven cahil cesareti
cahil cesareti sarki sözü
cahil cesareti ekşi sözlük
irem derici cahil cesareti sarki sozu
irem derici cahil cesareti скачать
cahil cesareti şarkı sözleri
cahil cesareti şarkı
irem derici cahil cesareti şarkı sözü
cahil cesareti tdk
cahil cesareti olarak tanımlayan sendrom
cahil cesareti youtube
cahil cesareti yukle
irem derici cahil cesareti youtube
irem cahil cesareti yukle
kaan irem derici cahil cesareti yukle

Dijital Pazarlama Teknikleri

Dijital pazarlama, elektronik ortamlar üzerinde markaların ürün ve hizmetlerini tanıttığı, hedef kitleye ulaşabilmek için iletişimlerini dijital kanallar üzerinden yürüttüğü bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya oranla en büyük avantajlarından biri yapılan çalışmaların performans açısından daha doğru bir şekilde ölçülebilir olmasıdır. Ayrıca dijital pazarlama zaman, mekan ve bütçe kavramaları açısından daha esnek yönetim fırsatları sunmaktadır. Teknolojinin gelişmesi internet ve mobil kullanımın yaygınlaşması da marka ve firmaların dijital pazarlama teknikleri üzerine daha fazla yoğunlaşmalarını gerekli kılmıştır.

Aşağıda, eğitimini verdiğimiz Dijital Pazarlama Tekniklerinin konu başlıklarını bulabilirsiniz.

Dijital Pazarlamaya Giriş

    1. Dijital Pazarlama Karması

    2. Dijital Mecralar ile Geleneksel Mecralar arasındaki farklar. Geleneksel Mecralar, dijitale nasıl evrimleştirilir. (geleneksel reklam modelleri dijital reklamlara oranla oldukça maliyetli. Küçük ve orta ölçekli işletmeler bu maliyeti kaldıramaz. Bu yüzden dijital reklam modelleri, ulaşılmak istenen hedef)

    3. Dijitaldeki Temel Reklam Modelleri (Büyük balık, küçük balığı değil, hızlı balık, yavaş balığı yer.)

    4. İhiyacı olan satınalma yetkilisinin, ihtiyacı olan ürün veya hizmeti Online arama aşamasında karşısına çıkmanın, satış kapamada gücü.

    5. Dijital istatistikler bize ne anlatıryor? (Doğru yerde, doğru kişinin önüne çıkma için, temel pazarlama stratejileri geliştirme)

    6. Dijitali diğer kanallardan farklılaştıran nedir?

    7. Dijital pazarlamada stratejik yaklaşımlar.

    8. Tüketici segmentasyonu nasıl yapılmalı. (Bütçeyi, satış potansiyeline göre harcama)

  • Kullanıcı Arayüzü ve Etkileşimi Tasarımı – UI / UX

    1. Web siteleri için en iyi yaklaşımlar.

    2. User Interface Design / UI

    3. User Experience Design / UX

    4. Kullanılabilirlik ve Navigasyon, Tasarım ve Sunum, İçerik, E-ticaret Sürdürülebilir, başarılı ve markalaşmış sitelerin bileşenleri Web için harekete geçmeden evvel yapmanız gerekenler

Dijital Medya Planlama ve Optimizasyonu

  1. Online reklamcılık nedir hangi bileşenlerden oluşur?

    1. vitrin alışveriş reklamları

    2. Trusted Stores

    3. Satıcı promosyonları ve özel teklifler vs.

  2. Geleneksel online reklamlar – Bannerlar, Text linkler ve Pop Uplar Zengin medya reklamları

  3. Fiyatlandırma modelleri

  4. Hedefleme

  5. Medya planlamanın temelleri

  6. Reklam kanallarının yönetilmesi

  7. Reklam satın alma.

  8. Reklamların optimizasyonu.

  9. Satın alınan, sahip olunan ve kazanılan medya arasındaki ilişkiler.

  10. Reklam kanallarının değerlendirilmesi.

  11. Yeniden satın alma.

  12. Reklam raporları. PPC, PPM, PPA ve PPL.

  13. ROI’lerin değerlendirilmesi.

  • Sosyal medya ağları (Facebook, Twitter, Foursquare, Pinterest, Instagram, Linkedin, Youtube, Vine)

    1. Bir online community nasıl üretilir, ana dinamikleri nelerdir?

    2. İçerik pazarlaması ve sosyal medya yönetimi

    3. Kullanıcılarda aidiyet hissi yaratma metodları

    4. Sosyal medya ile pazarlama

    5. Sosyal Medya Siteleri, Online Topluluklar & Sanal Dünyalar

    6. Etkileşim ve İçerik Stratejisi

  • Sosyal Medya İletişim Planı Oluşturma

    1. Sosyal Medya Kanallarının seçilmesi

    2. Sosyal Medya iletişim hedeflerinin belirlenmesi

  • Rakip Analizlerinin yapılması.

    1. Sosyal Medya yönetim planının hazırlanması

    2. Sosyal Medya içerik takviminin hazırlanması.

    3. Sosyal Medyada marka duruşu geliştirme

    4. Sosyal medya marka entegrasyonu

    5. Sosyal medyada marka duruşu geliştirme

    6. Sosyal medya destekli pazarlama ve medya planı

    7. Sosyal medya pazarlaması için wireframe hazırlama

    8. Örnek durum incelemeleri

    9. Online topluluk yaratma: (Bir online community nasıl üretilir, ana dinamikleri nelerdir? Kullanıcılarda aidiyet hissi yaratma metodları)

  • İçerik Pazarlaması ve Sosyal Ağlar için İçerik Oluşturma

    1. İçerik tipleri

    2. İçerik hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar.

  • Sosyal Medya Yönetimi ve Araçları

    1. Sosyal Medya Yönetimi

    2. Sosyal Medya Yönetim Araçları

    3. Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturulması

  • Sosyal Medya Takibi ve Raporlama

    1. Sosyal medya monitoring araçları

    2. Sosyal medya raporları oluşturma.

    3. Sosyal medya raporlarının incelenmesi ve anlamlı bilgiye dönüştürülmesi.

  • Sosyal Medyada viral reklamlar.

    1. Viral reklamlar

    2. Buzz Pazarlama

    3. Word-of-Mouth – Word-of-Mouse

    4. Media Allocations

    5. Çapraz kanal marketing stratejileri

  • Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) – Sosyal CRM’e Geçiş

    1. CRM Nedir?

    2. CRM Neyi Amaçlamalıdır?

    3. Sosyal CRM Nedir?

    4. Sosyal CRM Neden Önemlidir?

    5. Veri Nasıl Toplanır?

    6. Veri Nasıl Analiz Edilir?

    7. Veri Nasıl Anlamlandırılır

    8. Sosyal Medyada kriz yönetimi

  • Sosyal medya

    1. kriz nasıl oluşur?

    2. Sosyal medya krizlerine müdahele etme.

    3. Sosyal medya krizi için genel stratejiler

    4. Sosyal medya krizi sonrası marka iletişimi

  • Sosyal Ağlarda Reklam

    1. Facebook, twitter reklam modelleri,

    2. Facebook reklam ara yüzü detayları,

    3. reklam yönetimi, reklam modellerinin efektif bir karışımda kullanılması için teknikler

    4. Sayfa ayarları, moderasyon ve ana yönetim gereçleri

  • Mobil Pazarlama

    1. Mobil dünyaya bakış İstatistikler ve araştırmalar

    2. Mobil pazarlama taktikleri

    3. Hedef kitle etkileşimi

    4. Augmented Reality

    5. QR Code

  • E-mail Marketing & Inbox’a ulaşma

    1. E-mail Marketing startejileri

    2. Segmentasyon ve ölçüm açısından e-posta pazarlama

    3. Neden ve nasıl e-posta pazarlama?

    4. Başarılı e-posta pazarlama için teknikler

    5. Diğer pazarlama bileşenleriyle entegrasyonu

    6. E-mail testleri ve takipleri

    7. Google Analytics

  • Google analytics nedir?

    1. Google analytics üzerinden elde eilebilecek veriler.

    2. KPI’ların belirlenmesi.

    3. Google Analytics verilerinin analiz edilmesi.

    4. Google Analytics verilerini kullanarak web sitesi raporu oluşturma.

  • Google Ads (Eski google adwords)

    1. Google Ads Eğitimine Giriş

    2. Google Ads Nedir?

    3. Ads’te maliyetler nasıl hesaplanır?

    4. Reklamlar nerede görünebilir?

    5. Ads hesabı oluşturma

    6. Reklamlarınız için web sitesi oluşturma

    7. Para birimini ve saat dilimini ayarlama

    8. Kampanya ayarları hakkında

    9. Fatura bilgilerini gönderme

    10. Faturalandırma seçeneklerinizi anlama

    11. İlk reklamlarınızı bulma

    12. Tarayıcınızın görüntüleme sorununu giderme

    13. Ads’te sunulan dil seçenekleri hakkında

    14. Google Ads Reklam ve Kampanya Oluşturma

    15. Yeni bir kampanya oluşturma

    16. Reklam grubu oluşturma

    17. Metin reklamlar

    18. Resim reklamlar

    19. Video reklamlar

    20. Mobil reklamlar

    21. Google Ads Reklam Grupları

    22. Reklam grupları nasıl çalışır?

    23. Yeni reklam grubu oluşturun

    24. Reklam grubu varsayılan teklifinizi belirleme

    25. Reklam grubunuzun durumunu anlama

    26. Google Ads Bütçeler ve Teklifler

    27. Bütçenizi yönetme

    28. Nasıl teklif vereceğinizi seçme

    29. Teklif tutarınızı seçme.

    30. Tekliflerinizi iyileştirme

    31. Görüntülü Reklam Ağı’nda Teklif Verme

    32. Otomatik teklif

    33. Google Ads Görüntülü Reklam Ağı

    34. Reklamların görüneceği yerleri ve zamanları seçme

    35. Google Görüntülü Reklam Ağı hakkında

    36. Görüntülü Reklam Ağı başlangıç kılavuzu

    37. Reklamların Görüntülü Reklam Ağı’nda görünebileceği yerler

    38. Google Adwords Remarketing (Yeniden Pazarlama)

    39. Conversion (dönüşüm) Nedir Nasıl Kullanılır?

    40. Ads Video ( Youtube) Reklamları

    41. Ads Reklam Optimizasyonu

    42. Google Ads Raporlama

  • Ajans Müşteri İlişkileri ( Brief Debrief Süreci)

    1. Markayı dijitale taşımak

    2. Markanın dijital brief süreci

    3. Brief süreci & teknikleri ve hedef belirleme

    4. Ajans Seçimi & Değerlendirmesi

    5. Dijital strateji oluşturma

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): 1

    1. SEO Nedir?

    2. Arama motorlarının değerlendirilmesi. ( Türkiye ve Dünya Genelinde)

    3. Arama motoru ptimizasyonu mu Adwords mu?

    4. Sitelerin SEO’ya önem verme nedenleri

    5. Arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılması gerekenler

    6. Arama motoru optimizasyonu nasıl yapılır?

    7. White Hat vs Black Hat SEO

    8. Yaygın kullanılan SEO araçları

    9. Temel SEO teknikleri

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): 2

    1. Arama motorları için içerik hazırlama ( SEO uyumlu içerik)

    2. SEO uyumlu içerik oluşturmanın temelleri.

    3. SEO dostu siteler için doğru içerik planlaması.

    4. SEO dostu içerik yazımı çalışması.

    5. Temel SEO Hataları nedir?

    6. Dikkat edilmesi gereken noktalar

    7. Seo uyumu olmayan içerikler

    8. Siteye zarar verecek backlinkler.

Kobiler için Dijital Pazarlama

KOBİler artık geleneksel reklam ve pazarlama stratejilerinin maliyetini sırtlamaya mecbur değiller. Doğru dijital pazarlama stratejileri ile dünyadaki binlerce potansiyel müşteri adaylarına ulaşabilirler.

KOBİ’ler ticaretin önemli ve etkili bir paydaşı fakat birçoğu henüz hak ettikleri potansiyel müşterilerine ulaşabilmiş değiller. Çünkü ne yazık ki tam anlamıyla kabuğunu kıramadı. Bu durum KOBİ’lerin dar bir alanda oyun çevirmesine neden oluyor dolayısıyla sık sık fokuslarını kaybediyorlar.

KOBİ’lerin ticaret savaşlarında, ticareti geniş alana yayıp atağa çıkması için işler eskisi kadar zor değil. Dünya bazında, ticareti bütüne yaymanın birden fazla yol haritası var. Bütünleşik pazarlama ve dijital pazarlama bir kontrol mekanizması doğru (pazarlama karması) ile kurgulanır ise, üretilen ürün ve hizmetin satışa dönüşme hızı birçok girişimciyi şaşırtabilecek güçte.

KOBİ’ler geleneksel (Gazete, TV, Radyo, Bill board vb..) reklam ve pazarlama stratejilerinin maliyetini sırtlamaya mecbur değiller. Dünya değişiyor ve ticaret sınırlara bağlı değil. Global pazarlara girmek sanıldığından daha kolay. Artık e-ihracat kanallarını tartıştığımız günlerdeyiz.

Bu demek oluyor ki Türkiye’nin herhangi bir şehrinde faaliyet gösteren herhangi bir sektördeki KOBİ dünyanın herhangi bir ülkesine ihracat yapabilir. Bu çok uçuk bir öneri değil, sadece planlı ve hızlı olmak gerekiyor

KOBİ’lerde satış, pazarlama ve yönetimi süreci, genellikle işin başında yapılması gereken analizler, atlanarak sürdürülmeye çalışılıyor. Birçok  KOBİ hangi ürünü, nereye pazarlayabileceğini bilemiyor. Bir ülkedeki, bir fuarda doğru müşteri ile karşılaşmamış bir KOBİ’de, o ülkeye ürün satılamaz kanati oluşuyor. Aslına GTİP kodundan o ülkedeki birim satış fiyatları gibi birçok yararlı bilgiye ulaşılabilir.  Doğru müşteri hedeflemesi yapılmaması, ciddi satış kayıpları oluşturuyor. Özellikle belirtmek isterim ki, bu konuda dijital kaynaklar bol ve çeşitli.

Bu durum, KOBİ’ye zaman ve para kaybettiriyor. Oysa Türkiye’deki KOBİ’lerin büyük çoğunluğu resmen var olmasına karşın rekabet açısından ortada yoklar.

İşimiz gereği, birçok yabancı müşteri ile görüşme halindeyiz. Bazen söz konusu yabancı müşteriler, bu firmaları bize soruyor, isimlerini bildikleri, birçok üreticiyi google / yandex haritalarda bulamadıklarına birçok kez şahit oldum. Bu firmalar adeta “görünmez” durumdalar. İnanın beş yıla kalmaz, bir işletme nasıl tabela’ya gereklilik duyuyor ise,  “Google Benim İşletmem” uygulamasınada aynı şeklide ihtiyaç duyacak. olmaması durumu yadırganacak.

Google’daki ücretsiz İşletme Profilinizle yeni müşterilerin ilgisini çekin

İşletme Profiliniz, Google Arama veya Haritalar’da işletmenizi veya benzer işletmeleri arayan kullanıcılara, tam arama yaptıkları anda gösterilir. Google Benim İşletmem sayesinde İşletme Profilinizi kolayca oluşturup güncelleyebilirsiniz. Böylece işletmenizin fark edilmesini sağlayabilir, yeni müşteriler edinebilirsiniz.

https://www.google.com/intl/tr_tr/business/

Dijital Pazarlama ile potansiyel müşteri bulma yolları

KOBİ’ler için yeni ufuklar açan dijital dönüşüm, doğru adımlar ile planlandığında istenilen hedeflere, hızlı ulaştırabilen fırsatlar sunuyor.

İmalat sanayisini ve tüketici alışkanlıklarını yeniden dizayn eden dijitalleşme, KOBİ’ler ve kurumsal şirketler için her geçen gün daha önemli hale geliyor. İnternet siteleri ve E-Ticaret üzerinden daha fazla müşteriye ulaşmak isteyen birçok firma, yeni gelişen dijital uygulamalara geçiş yapmaya başladı.

Dijital dönüşüm araçları size ne kazandırır?

Dijital dönüşüm araçları ile zamanın koşullarına göre hareket etmek değişken piyasa koşullarında firmalara esneklik ve hız kazandırır. 2017 yılında dünya genelinde gerçekleştirilen satış işlemlerinin % 71.‌2’si yüz yüze veya sahada satış yöntemi ile geriye kalan % 28,8’i de uzak satış ya da ‌online satış yöntemi ile sağlanmıştır. Bu rakamlar, geleneksel satış yöntemlerinin günümüzde de büyük oranda gücünü koruduğunu göstermektedir. ‌ CRM entegrasyonları ile modern işletme altyapısına kavuşan KOBİ’ler, önemli bir gelir artışı sağladıkları gibi zamandan da tasarruf ederek çalışma verimliliğini yükseltebilmişlerdir. Yeni nesil dijital dönüşüm araçları ile şirketinizin karlılığını artırabilmek, işletme giderlerini minimize edebilmek ve verimli bir çalışma ortamı oluşturabilmek için potansiyel müşterileri, dijital haritalara taşıyan CRM uygulamaları satış grubu verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaktadır.

Kolay ve pratik kullanım özelliklerini barındıran bir dijital dönüşüm programına sahip olmak hem müşteri ilişkilerini canlı tutmanıza hem de satış ve  pazarlama  birimlerini anlık olarak organize edebilmenize olanak tanır. ‌‌Müşteri ilişkilerini yönetebilmenize destek olan yazılımlar, sahada görev alan çalışanların potansiyel müşteriler ile ilişki kurması gereken içerik birikimini sağlamada değerli bir rol oynar. Son dönemlerdeki  ‌CRM entegrasyonları; operasyonları, müşteri ilişkilerini ve satış süreçlerini aynı platform üzerinden yönetebilmeyi sıradan bir iş haline getirir.

Ülkemiz özelinde ekonomik kalkınmanın dinamosuna baktığımızda, karşımıza girişimlerin yüzde 99.8’ini oluşturan KOBİ’ler çıkıyor. İstihdamın da yüzde 73’ünü sırtlayan KOBİ’lerin geleneksel aile işletmelerinden çıkarak teknoloji kullanma düzeylerini artırmaları gerekiyor.

Efektif satış söz konusu olduğunda satış birimlerinin verimliliği, pazarlama ve satış birimlerinin etkinliği kadar büyük bir öneme sahip olmaktadır. ‌‌App ‌‌Data ‌Room firması tarafından yapılan bir araştırma, satış ile pazarlama uyumunun satış fırsatlarını %67 oranında artırdığını, pazarlama faaliyetlerinin de normalden %209 oranında daha fazla değer üretebildiğini göstermiştir.           Dijital veriler, her zaman ölçülebilir, toplanabilir ve formüle edilebilir verilerdir. Çalışma planınızı dijital hale getirmek, yani bir CRM üzerinde tutmak, Satış ekibinin faaliyetlerini ölçülebilir bir seviyeye getirmek; hedeflerinizi büyütebilmek, saha satış performansını kontrol edebilmek, elde edilen sonuçları kolayca analiz edebilmek ve şirket içi satış karlılığını maksimize edebilmek için harika seçenekler sunar.

       Farklı saha satış programlarından olumlu sonuçlar alınması ve satış ekibinin sahada satış pratiği konusunda istikrarlı hale gelmesi durumunda, programlanabilir bir büyümenin ve kararlı satış planının hazırlanabilmesi çok daha kolay olur.       Müşteri yönetim sürecinin başarılı bir şekilde idare edilebilmesi için saha ekibi, hedef kitle, merkez birimleri ve üst yönetim kadrosu arasında anlık olarak koordinasyonun sağlanabilmesi büyük önem taşır. Yeni nesil dijital dönüşüm birimleri, saha satışını hem çalışanlar hem de yöneticiler için pratikleştirir. ‌GPS aracılığıyla toplanan veriler kullanımı kolay ‌lokasyon izleme sistemine aktarılır. Bu sayede satış ekibinin güncel seyir rotası rahatlıkla çıkarılabilir. Ana güzergahlar üzerinde yer alan ilgili sektöre ait mekânlar da hızlıca takibe alınabilir. Aktif, pasif ve potansiyel müşteriler, farklı şablonlara göre gruplandırılabilir ve diğer yönetim araçları ile birlikte ‌otomatize edilebilir.

Dijital Pazarlama Eğitimlerinin bir bölümünden özetlenmiştir. Potansiyel Müşteri bulma yöntemleri, araçları, uygulamaları iki günlük bir eğitimdir. Detaylar için info@muratyilmaz.biz.tr adresi ile irtibata geçebilirsiniz.

 

Peter Drucker’dan Pazarlama Dersleri

Satış ve Pazarlama konusunda kabul görmüş ilk doktrinleri yazan  Drucker’ın liderliğe, girişimciliğe ve iş hayatına yönelik söylediği sözler, günümüz pazarlama stratejilerine yön veriyor.

“Müşterisiz iş yoktur. Bir işletmenin temel amacı müşteri yaratmaktır.”

“Geleceği tahmin etmenin en iyi yolu, geleceği yaratmaktır.”

“Eğer tutkunuz ve aklınız varsa, nereden başlarsanız başlayın zirveye tırmanabilirsiniz.”

“Bütün başarılı girişimcilerin ortak noktası belirli bir kişilik değil, sistemli inovasyona olan bağlılıklarıdır.”

“Hemen sıkı çalışmayı düşünmediği sürece planlar yalnızca iyi niyetlerdir.”

“İyi bir yönetici, sıradan insanları sıradışı işler yapar hale getirir.”

“Aslında hiç yapılmaması gereken işleri, büyük bir verimlilikle yapmak kadar boşa harcanan bir çaba olamaz.”

“Kültür stratejiyi kahvaltıda yer.”

“İyi yöneticiler astlarıyla sorunları konuşmaz, bunun yerine onların kendi sorunlarını dile getirmelerine imkan verir.”

“Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, vardığınız yerin bir önemi yoktur.”