Sosyal medya uzmanlığı, geleceğin en iyi mesleklerinden biri, bunun için sosyal medya eğitimi
dijital pazarlama eğitimi almak istediniz. Peki bu durumda seçeceğiniz eğitimin konularını incelediniz mi? Birçok kişi Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama uzmanlığı eğitimlerinde bahsi geçen süslü ama önem sırasına göre “düşük önemli” konulara takılıyor.

Amacınız Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama uzmanı olmak ise, seçeceğiniz eğitim size hangi konuları katıyor olmalı

  • Strateji Geliştirme
    Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama uzmanlını, çalışacağı işletmede,  amaçların, hedeflerin ve bunlara ulaşmanızı sağlayacak yöntemlerin belirlenmesi için, stratejiler geliştirip, bir yol harita çizebilmeli
  • Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi
    Değişen koşullarda kullanıcıların satın alma kararını belirlemeye yönelik dinamik bir bakış açısına sahip olmalı
  • İçerik Analiz Bilgisi
    İçeriklerinizi tercih edilebilir, izlenebilir, dinlenebilir veya okunabilir kılmak, kullanıcı isteklerine en doğru ve yaratıcı bir şekilde cevap vermekten geçer.
  • Kullanılabilir Teknoloji
    Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamada kullanılan binlerce teknoloji var. Önemli olan sunulan teknolojilerin, öncelikle ulaşılabilir olması (Eğitimin, sizi yüksek maliyetli araçları tanıtımını yapıldığı bir pazarlama etkinliğine dönüştürülmesine izin vermeyin.) Teknolojinin, sizin veya çalışacağınız işletmenin, hedeflerinizle uyumlu olması, sizler tarafından ulaşılabilir ve kullanılabilir olması.
  • Yenilik
    En göreceli kavram yeniliktir. Kime göre, neye göre yenilik olduğu çok önemli. Söz konusu yenilik “İnovasyon” ise, değişim ve yenilik süreçleri nelerdir. Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama uzmanı olarak, çalışacağınız işletmede yenilik öne sürebilmek için, daha önce gerçekleştirilen projelere göre referans almalısınız. Unutmayın yenilik, referans noktası olmadan anlamsızdır. Eğitimde verilecek “yenilik” konularının ayaklarının yere basıp basmadığını test etmelisiniz.
  • Sosyal
    Pazarlama stratejilerinin büyük bir yüzdesini sosyal medya kanallarına yoğunlaştıran kurum ve kuruluşlar, bu davranışları ile “sosyal marka” olmayı çok iyi benimsediklerini gösteriyorlar. Bu aynı zamanda Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama uzmanlarının iletişim ve reklam aracıdır.
  • Haraket
    Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama dinamik bir süreçtir. Kullanıcı karşısında konuşan, yaşayan ve devamlı bütünsel hareket eden dinamik bir yapı geliştiriyor, sunuyor olmalısınız.
  • Dijital Pazarlama
    Geleneksel pazarlamayı dönem dönem tamamlayan, satışa yönelik tanıtımlarınızı online platformlardan yaptığınız, yüksek etkileşimli bir pazarlama yöntemidir.
  • Analiz
    Gerçekleştirlen tüm çalışmalarda, işletmenin hedeflerine yönelik, hedefli ve ölçülebilir kılma esastır. Tüm aksiyonlar, bir plan çerçevesinde sonuç odaklı, geçmişi ölçebilir, geleceği planlayabilir olmalıdır. Kullanılabilir ve kabul görmüş analiz yöntemleri en büyük araçlardan biri olmalıdır.

Bu dokuz kritere göre, sosyal medya eğitimi, dijital pazarlama eğitimi, sosyal medya uzmanlığı, sosyal medya uzmanı kurslarını araştırmanızı öneririm.