Şirket mailim spama düşüyor

Şirket mailim spama düşüyor

Şubat 27, 2019 0 Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

Email servisleri bir çok mail filtre altyapıları kullanmaktadırlar. Bu filtreler, normal yazışma mailleri ile reklam içerikli maillerin ayrımını yaparlar. Bu ayırım ile gelen iletinin önemsiz veya önemli olduğunu değerlendirir ve kullanıcıların mail atma adetlerini kontrol ederler. Doğru ve etkili bir e-mail marketing stratejisi için, bu filtrelere uygun içerik hazırlanmalı ve uygun altyapılar kullanılarak gönderimler yapılmalıdır.

Şirket mailleriniz sık sık spam’a mı düşüyor.  mxtoolbox üzerinden exim ip adresinizin blacklistlere girip girmediğini kontrol edin. exim ip sizin bilginiz dışında gönderilen spam mailler nedeniyle blackliste girmiş olabilir.

E-mail servisleri, gönderici mailin sunucu IP sini kontrol ederler. Maili gönderdiğiniz IP daha önceden bir spam tuzağına (spam trap) yakalanmış mı bunun kontrolünü yapar. İkinci aşamada, gönderici IP adresinin senderscore özelliğine bakar. Yani yaptığı gönderimlerin ne kadarını gerçek, çalışan mail adreslerine ulaştırabilmiş bunu kontrol eder.

Sender Score’da kontrol edilen davranışlar; IP itibarını (reputation) etkileyen faktörler

  • Domain ve IP adresi
  • Alıcı davranışları (spam veya dolandırıcılık şikayetleri)
  • Açılma ve tıklama oranları
  • Trafik kaynakları (geçersiz ve spam trap adreslerine göndermek)
  • Listenin temizliği
  • Domain ve IP adresinizin geçmişi
  • Yer
  • Listeden çıkanları nasıl işlediğiniz
  • Kimlik doğrulaması
  • Dış Reputation servislerinin kullanımı
  • Email protokollerinin takibi
  • Ortaklık ilişkileriniz
  • Gizlilik politikası
  • Anti-spam servislerinin raporları
  • Aynı ağda bulunan IP adreslerinin davranışları

https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Gönderdiğiniz maillerde spam sözcüklerin olup olmadığını test etmenizi de öneririz. Aşağdaki sitelerden mailinizide spam kelimelerin varlığını test edebilirsiniz.

https://spamcheck.postmarkapp.com/

Gönderilen Mailin Spam’a Düşmemesi İçin Ne Yapılmalı?

  1. Sadece görselden oluşan bir mail göndermeyiniz.
  2. Konu başlığını 40 karakterden daha kısa tutmalısınız. E-postanın ‘subject’ olarak da adlandırılan konu başlığının yazıldığı bölümü 40 karakterden fazla olmaması
  3. Hedef kitlenizde olmasına rağmen, alıcı, maili görmek istememesi durumunda, spam durumuna düşmemek için ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğini gönderilen maillerde görünür yapın.
  4. Görselin boyutuna dikkat edin. Mesajınızın içeriğinde görsel yer alıyorsa, boyutunun 150-200 KB ’yi geçmemesine dikkat etmelisiniz
  5. Times new roman, Arial gibi bilinen yazı tiplerini kullanın
  6. Mümkün ise, toplu maillerin eklerinde dosya göndermeyin

Spam’sız kalın