E-ticaret işinde başarılı olmanın, e-ticarette satışları artırmanın yolu etkili e-ticaret pazarlama stratejilerini uygulamaktır.  Özellikle e-ticaret sektörünei yeni giren veya girecek olanların başarılı olabilmenin yolu, başarılı satış ve pazarlama teknikleri konusunda bilgi sahibi olmaktan geçiyor. Geleneksel kanalda ürün veya hizmet satıyor olabilirsiniz ama, ticaretin “e” hali, çok daha farklı bir davranış şekli gerektiriyor.

Satış ve pazarlama Teknikleri, Şimdi adım adım neler yapmanız gerektiğini sıralayalım:

Proaktif Olun

TDK’ya göre Proaktif kelimesi bilinçli ya da bilinçsiz, olumlu ya da olumsuz mevcut koşulların sonucunu değiştirmek için inisiyatif kullanmak anlamına gelmektedir. Bir durum karşısında bireysel insiyatif alarak durumu çözmek amaçlı bir davranış kalıbıdır. Eticaret işinde bir anda binlerce konuda karar almanız gerekecektir. Beklemek ve/veya durağan olma durumu, işleri bir şekikde tıkanmasına yol açacak, size zaman kaybettirecektir.

Hedeflerinizi Belirleyin

Bir e-ticaret projesine başlamadan önce öncelikle amaçlarınızın neler olduğuna ve nasıl bir hizmet sumak istediğinize karar vermeniz gerekir.

  1. Gelecek için ne planlıyorum?
  2. Amaç ve hedefleriniz neler?
  3. Hedeflerime ulaşmak için neler yapmam gerekir?
  4. İlk yılda kaç müşteriye ulaşmalıyım?
  5. Bir yılda ne kadar gelir elde etmeliyim?

Sosyal Medya Platformları Kullanmayı Önemseyin

E-ticarete başlarken önem verilmesi gereken konulardan biri de sosyal medya kanalları kullanmaktır. İnternetin ve sosyal medyanın size sunduğu fırsatlardan ne kadar yararlanırsanız bilinirliğiniz ve para kazanma oranınız o kadar artar. TÜİK verilerine göre Türkiye’de nüfusun %75’i interneti kullanıyor. Bu oran erkeklerde %82, kadınlarda ise %69 olarak karşımıza çıkıyor.

Sosyal medya kanalları sayesinde;

  1. Hedef kitlenize ulaşabilir,
  2. Marka bilinirliğinizi artırabilir,
  3. Müşterileriniz ile etkileşime geçebilir,
  4. Satış oranlarınızı artırabilirsiniz.

Doğru Bir E-ticaret Altyapısı Seçin

Online satış platformunuzu şekillendirmeye başlamadan önce e-ticaret altyapısı paketi seçmek iyi bir fikir olabilir. Günümüzdeki hazır e-ticaret altyapıları ile açık kaynak kodlu altyapıların sunduğu olanaklar farklıdır. Bu sebeplerle hangisinin size daha çok hitap ettiğine dikkat etmeniz gerekir.

Açık kaynak kodlu olan e-ticaret altyapılar, genellikle firmalar tarafından ücretsiz olarak kullanılmaktadır ve geliştirmelerini kendileri yapmaktadır.  Eticaretde başlangıçta, öngöremeyeceğiniz ve sizler için şu an bir ihtiyaç gibi gözükmeyen konularda ileride rahat etmeniz için hazır e-ticaret hizmetlerinden faydalanmanızı öneririz.

Özellikle, sitenize entegrasyonla ürün yükleme, yeni ürün ekleme konularında kullanacağınız altyapı size rahatlık sağlamalı.

Lojistik

e-ticaretin en önemli aşamalarından biridir. Türkiye’de veya Avrupa’da yeni iş fikirleri üzerine düşünürken lojistik süreçlerini planlamanız gerekir. Ürünlerin müşteriye tesliminde sorun yaşanması markanıza olan ilgiyi dezavantaja çevirir. Projenizi hayata geçirmeden önce kargo, ödeme sistemleri ve satış desteği gibi konularda detaylı bir planlama yapmanız bu açıdan faydalı olur.

Trend Ürünler Satmaya Özen Gösterin

Eğer işinizde en iyisi olmak ve kazancınızı artırmak istiyorsanız satış ve pazarlama teknikleri arasında trend ürünleri takip etmeniz gerekir.

Trend ürünleri bulabilmek için online pazar yerlerinde en çok satılan ürünlere bakmanız gerekir. Sattığınız ürünleri çeşitlendirerek müşteri kitlenizi artırabilirsiniz.

Siteniz için SEO Çalışmaları Yapın

SEO çalışmaları yapmak, sitenizin Google arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını sağladığı için bu çalışmaları yapmak, sitenizi gelen trafiği ve dolayısıyla satış oranını artıracaktır. Ayrıca gelen ziyaretçilere iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatacağı için dönüşüm oranlarınız ve marka bilinirliğiniz de artar.

Farklı ve Samimi Olun

Satış ve pazarlama teknikleri arasında üzerinde durulması ve mutlaka uygulanması gereken konulardan biri de farklı ve samimi olabilmek. Bunu için de sosyal medya kanallarını aktif kullanmanız önemlidir.

İzinli E-Mail Pazarlama ve SMS Pazarlama Yapın

E-mail pazarlama ve SMS pazarlama çalışmaları yapan firmalar, potansiyel müşterilere daha kolay bir şekilde ulaşmakta ve dönüşüm oranlarını artırmaktadırlar.  Sizler de e-ticarette başarılı olmak ve satışlarınızı artırabilmek için mutlaka bu pazarlama kanallarını aktif olarak kullanmalısınız.  E-ticaret firmalarının sıkça kullandığı ürün pazarlama tekniklerinden biri de SMS yoluyla pazarlama yapmaktır. SMS pazarlama ile indirim ve kampanyalarınızı duyurabilir ve satış oranlarınızı artırabilirsiniz.

Eticaret siteniz açıldıktan sonra, SEO çalışmaları yapmanın yanında, bir de Google reklamları vererek de en üst sıralarda müşterilerinizin karşısına çıkabilirsiniz. Bunun için de bir miktar bütçe ayırmanız gerekir.

Doğru Fiyatlandırmalar Yapın

Rekabet ortamının yüksek olduğu e-ticaret dünyasında, satış ve pazarlama teknikleri içerisinde işletmelerin dikkat etmesi gereken konulardan biri de doğru ve uygun ürün fiyatlandırmaları yapmaktır. Piyasa değerinin üzerinde bir fiyatlandırma yaptığınız takdirde ürünler elinizde kalabilir.

Çapraz Satışlar Yapın

Çapraz satış, müşterilerin ilgisini çeken ve satın almaya teşvik eden etkili ürün pazarlama teknikleri arasında yer almaktadır. Çapraz satış, satışı yapılan ana ürünün yanında tamamlayıcı bir yan ürün daha müşteriye sunmaktır.

İndirim Kampanyaları Düzenleyin

Potansiyel Müşterilerinizin en ilgi duyduğu hizmetlerden biri de indirim kampanyalarıdır. Müşteriler, indirimli ürünlere ihtiyaç duymasalar bile uygun fiyatı görünce satın alma iç güdüleri harekete geçebilir.

Görsel Kaliteye Önem Verin

Ürünlerinizi kaliteli ve net görsellerle sunmak, etkili satış ve pazarlama teknikleri arasındadır. Kalitesiz, özensiz ve anlaşılır olmayan görseller insanların ilgisini çekmeyebilir.

Müşteriler İle İletişim Halinde Olun

Sizden alışveriş yapan müşterilerinizin size sadık kalabilmeleri için onlara çeşitli bildirimler göndererek iletişim halinde kalmaya devam edin. Sitenize, sorun çözücü, Ticket sistemi ekleyin,  Satış sonrasında karşılaşabilecekleri problemleri çözmeye çalışın ve onları memnun edin.

%100 Profesyonel Olun

Müşteriye, devamlı, düzenli müşteri gözü ile bakın, “sattıktan sonra, bir daha sizden ürün almaz”, gözü ile bakmayın. Sonuç olarak bir hizmet veriyorsanız bunu en iyi şekilde yapabilmek için elinizden geleni yapmanız gerekir. Acemice tutumlar, müşterileri kaybetmenize sebep olabilir. İşinizde profesyonel olduğunuzu müşterilere hissettirin.

 

 

2022-08-10

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.