Nedir bu CRM?

Nedir bu CRM?

Şubat 20, 2019 0 Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

Birçok işletmenin gözünde, üzerinde gereğinden çok konuşulan, uzak durulan, içi doldurulamayan, bir sıkıntı yaşanmadan önemsenmeyen, korkulan bir kavramdır CRM. Doğru yönetilip, kurgulandığında işletmenin eli ayağı olabilecek, “iyi ki kurmuşuz” dedirtecek çok iyi iş stratejileri geliştirebilecek, en iyi araçlardan biridir.

Gerçekte, CRM (Customer Relationship Management) ya da “Müşteri İlişkileri Yönetimi” gelirleri ve karlılığı artırmak, maliyetleri düşürmek ve potansiyel müşteri adaylarından ne kadarına ulaşıldığını hesaplamak, mevcut müşterilerin sadakatini artırmak için tasarlanmış şirket çapında bir iş stratejisidir.

Günümüz koşullarında, birçok işletme daha iyi kar marjına ulaşabilmek için, içinde bulunduğu müşteri habitatını inceleme yoluna gitmiştir. Doğru fiyattan, doğru müşteriye, doğru zamanda ulaşabiliyor muyuz. Yönetimin potansiyel müşterilerinin ulaşabilmesi, satış faaliyetlerinin gidişatını izleyebilmesi, yapılan hataları görebilmesi ve dolayısıyla başarılı bir CRM çalışması yapması için mutlaka müşteri odaklı bir yönetim felsefesi benimsemesi gerekir. İyi bir CRM yazılımı , şirket genelinde farklı departmanlardaki tüm bilgileri bir araya getirerek, her müşterinin gerçek zamanlı olarak bütünsel bir görünümünü sunar.

Birçok KOBİ’de “Bu müşteriye gidilmez.” “Bu müşteri almaz.” “o kadar teklif verdim, olmadı, yine bizden teklif alacak, kesin arkadaşından ürünleri tedarik ediyordur.” gibi sözleri duymuşunuzdur.

Kobilerin klasik anlamda yaptığı yaygın hata, müşterileri genellemektir.

CRM yazılımları ile müşteri klasik anlamda genellenemez, analiz yapılabildiği için detaylara inilir. CRM ekranları size bu detayları gösterebilecek kadar ayrıntıya girebilir.

Bu, satış, pazarlama ve müşteri desteği gibi alanlarda müşteri odaklı çalışanların satış-pazarlama ve satış kampanyalarının yönetimini koordine etmek için müşteri iletişimi ve yanıt verme kalitesinin artırılmasına kadar, satışları stoklarla anlık analiz etmek, işletmenizdeki her şey hakkında hızlı ve bilinçli kararlar vermelerine olanak tanır.

“Rekabet çok keskin, siz halen kime ne satacağınızı planlamadınız mı?”