Kobiler için Dijital Pazarlama

Kobiler için Dijital Pazarlama

Şubat 13, 2019 0 Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

KOBİler artık geleneksel reklam ve pazarlama stratejilerinin maliyetini sırtlamaya mecbur değiller. Doğru dijital pazarlama stratejileri ile dünyadaki binlerce potansiyel müşteri adaylarına ulaşabilirler.

KOBİ’ler ticaretin önemli ve etkili bir paydaşı fakat birçoğu henüz hak ettikleri potansiyel müşterilerine ulaşabilmiş değiller. Çünkü ne yazık ki tam anlamıyla kabuğunu kıramadı. Bu durum KOBİ’lerin dar bir alanda oyun çevirmesine neden oluyor dolayısıyla sık sık fokuslarını kaybediyorlar.

KOBİ’lerin ticaret savaşlarında, ticareti geniş alana yayıp atağa çıkması için işler eskisi kadar zor değil. Dünya bazında, ticareti bütüne yaymanın birden fazla yol haritası var. Bütünleşik pazarlama ve dijital pazarlama bir kontrol mekanizması doğru (pazarlama karması) ile kurgulanır ise, üretilen ürün ve hizmetin satışa dönüşme hızı birçok girişimciyi şaşırtabilecek güçte.

KOBİ’ler geleneksel (Gazete, TV, Radyo, Bill board vb..) reklam ve pazarlama stratejilerinin maliyetini sırtlamaya mecbur değiller. Dünya değişiyor ve ticaret sınırlara bağlı değil. Global pazarlara girmek sanıldığından daha kolay. Artık e-ihracat kanallarını tartıştığımız günlerdeyiz.

Bu demek oluyor ki Türkiye’nin herhangi bir şehrinde faaliyet gösteren herhangi bir sektördeki KOBİ dünyanın herhangi bir ülkesine ihracat yapabilir. Bu çok uçuk bir öneri değil, sadece planlı ve hızlı olmak gerekiyor

KOBİ’lerde satış, pazarlama ve yönetimi süreci, genellikle işin başında yapılması gereken analizler, atlanarak sürdürülmeye çalışılıyor. Birçok  KOBİ hangi ürünü, nereye pazarlayabileceğini bilemiyor. Bir ülkedeki, bir fuarda doğru müşteri ile karşılaşmamış bir KOBİ’de, o ülkeye ürün satılamaz kanati oluşuyor. Aslına GTİP kodundan o ülkedeki birim satış fiyatları gibi birçok yararlı bilgiye ulaşılabilir.  Doğru müşteri hedeflemesi yapılmaması, ciddi satış kayıpları oluşturuyor. Özellikle belirtmek isterim ki, bu konuda dijital kaynaklar bol ve çeşitli.

Bu durum, KOBİ’ye zaman ve para kaybettiriyor. Oysa Türkiye’deki KOBİ’lerin büyük çoğunluğu resmen var olmasına karşın rekabet açısından ortada yoklar.

İşimiz gereği, birçok yabancı müşteri ile görüşme halindeyiz. Bazen söz konusu yabancı müşteriler, bu firmaları bize soruyor, isimlerini bildikleri, birçok üreticiyi google / yandex haritalarda bulamadıklarına birçok kez şahit oldum. Bu firmalar adeta “görünmez” durumdalar. İnanın beş yıla kalmaz, bir işletme nasıl tabela’ya gereklilik duyuyor ise,  “Google Benim İşletmem” uygulamasınada aynı şeklide ihtiyaç duyacak. olmaması durumu yadırganacak.

Google’daki ücretsiz İşletme Profilinizle yeni müşterilerin ilgisini çekin

İşletme Profiliniz, Google Arama veya Haritalar’da işletmenizi veya benzer işletmeleri arayan kullanıcılara, tam arama yaptıkları anda gösterilir. Google Benim İşletmem sayesinde İşletme Profilinizi kolayca oluşturup güncelleyebilirsiniz. Böylece işletmenizin fark edilmesini sağlayabilir, yeni müşteriler edinebilirsiniz.

https://www.google.com/intl/tr_tr/business/