Google Search Console Nedir?

Google Search Console Nedir?

Şubat 21, 2019 0 Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

Eski adı ile Webmaster Tools, yeni adı ile Search Console Google tarafından sunulan ve Google Arama sonuçlarında sitenizin nasıl yer aldığını izlemenize, yönetmenize ve sorunları gidermenize yardımcı olan ücretsiz bir hizmet. Eğer bir Blogger’sanız ve Google Search Console kullanmıyorsanız, Google’ın arama botlarının blogunuzu nasıl indekslediğini inceleyemezsiniz. Blogger’lar haricinde “doğru zamanda, doğru müşterinin önüne çıkma” gibi bir derdiniz var sa da Google Search Console tam size göre bir araç.
Arama Görünümü ile web sitenizin arama sonuçlarında nasıl gösterildiğini inceleyebilirsiniz. CTO tıklanma oranını artırmak için Google Search Console Arama Görünümünü kullanabilirsiniz.
Arama Trafiği; Sitenizin arama sonuçlarında nasıl performans gösterdiğini incelenemize yarar
Google Dizini, Sitenizdeki URL’ler hakkında size tek tek bilgi verir

Google Serach Console Raporları kısaca;

  1. Search Console verileri
  2. Açılış Sayfaları raporu
  3. Ülkeler raporu
  4. Cihazlar raporu
  5. Sorgular raporu
  6. Search Console ve Analytics’te metrikler ile boyutlar arasındaki farklar
  7. Search Console ile Analytics arasındaki veri tutarsızlıkları

Düşük Performanslı Sayfaları Bulma ve İyileştirme
Aranma ve bulunma savaşlarında, en önemli düşük performans gösteren anahtar kelimeleri belirleyebilmektir. Bulunan düşük performans gösteren anahtar kelimeleri, daha etkili hale getirebilirsiniz. Kalite Puanlarını artırmaya yardımcı olmak için anahtar kelimelerinizin alaka düzeyini iyileştirmek veya reklamcılık hedeflerinizi karşılamaya yardımcı olanlar için eşleme türünü değiştirmek ya da hesabınızdaki yinelenen anahtar kelimeleri silmek isteyebilirsiniz. Ayrıca, düşük performans gösteren anahtar kelimeleri bulmak için performans verilerinizi filtreleyebilirsiniz.

Arama Analizi(Search Analytics):

Arama Analizi, Google Search Console’daki en popüler raporlardan biridir. Size, Google’dan gelen organik trafik konusunda fikir verir. Popüler sorguları, sayfaları, ülkeleri ve cihazları görebilirsiniz. Eğer ihracat yapan bir KOBİ’niz var ise, Herhangi bir ülkeden sitenize ziyaret eden kullanıcı sayısını geçen sene aynı ülkeden gelen ziyaretçi sayısı ile karşılaştırma yapabilirsiniz. “Hangi ülkeden gelenler, hangi ürünlerimiz ile ilgilendi” pazarlama stratejiniz, yurt dışı fuar katılımınız, yurt dışı müşteri ziyaretiniz için çok doğru karar verebileceğiniz verileri size sunar.
Sitenizi ziyaret eden kullanıcılardan kaç tanesinin “Görsel Arama” yaparak geldiğini öğrenebilirsiniz.