E-Mail Marketing (E-Mail Pazarlama) Nedir?

E-Mail Marketing (E-Mail Pazarlama) Nedir?

Şubat 27, 2019 0 Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

E-Mail Pazarlama, 21. yüzyılın bilişim teknolojilerine uygun olarak reklam ve tanıtım yapmayı sağlayan, ROI – Return on Investment (yaptığınız yatırımın size geri dönüşünü gösteren) ve hedef kitleyle etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama yöntemlerinden biridir.

E-mail pazarlama, herhangi bir etkileşimli yapılmaz ise, mail alıcılarına herhangi bir etki oluşturmaz. E-mail pazarlama, bir strateji bütünün parçası olmalıdır.

Konuyu açmak gerekir ise, dümdüz bir mail hazırlayıp, rasgale maillere göndermenin yanlış bir davranış olduğunu düşünüyorum.

Mail göndereceğiniz kitle, satış ve pazarlama yaptığınız ürünün doğru alıcıları mı? Blog yazarı iseniz, sizin hedef okuyucu kitleniz mi? Daha evel ürün satışı yaptığınız karar vericilerle tekrar görüştünüz mü? Satış sonrası verdiğiniz hizmetten memnun kaldılar mı? Tekrar sizden alım yapmayı düşünüyorlar mı? Bu gibi müşteri verilerini bir havuzda devamlı biriktirmenizi öneririz.

Bu ve benzeri bir hedef kitleye ulaşmak için markaların hedefli gönderim yaptığı ürün tanıtımı, bilgilendirme ve kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini tercih etmesine E-Mail Marketing denir. Toplu mail gönderimi, en etkili ve en avantajlı pazarlama yöntemlerinden biridir. E-mail pazarlamanın yüksek dönüşüm almasının sebebi, hedef kitle ile doğrudan iletişim imkanını canlı tutmasıdır. . Doğru stratejilerle yapılan E-mail marketing markalar için yüksek kazanç sağlayan büyük bir avantajdır.

‘’Doğru Hedefe, Doğru İçerikleri, Doğru Zamanda Ulaştırmak”

Türkiye’de her 3 kişiden 1’inin internette alışveriş yaptığı bu devirde güçlü bir E-mail pazarlamanın olmazsa olmazları; doğru hedefe, doğru içerikleri, doğru zamanda ulaştırmaktır.

Peki E-mail Pazarlama için en önemli unsurlar nedir?

  1. Hedefleme (Doğru kişiye ulaşabilmek)
  2. Zamanlama (Özel gün ve kampanya dönemi)
  3. Kişiselleştirme (Alıcıya isimle hitap etmek ve özel hissettirmek)
  4. Dikkat Çekici İçerik (Güçlü bir mesaj sayesinde hedef kitlede ilgiyi çekmek)
  5. Raporlama (Dönüşümü takip etmek ve daha iyi kampanya oluşturmak
  6. Düzenli Aktivite (Bu satış aracını düzensiz yaptığınızda, tek başına (stand alone) kalacaktır. Her ayın belirli günününde düzenli mailing yapmanız önemlidir.

Bu pazarlama aracında hedeflemeyi, zamanlamayı, kişiselleştirmeyi, dikkat çekici içerik oluşturmayı ve raporlamayı önemsemezseniz geri dönüşü yüksek beklemek sadece hayal olarak kalabilir.

E-mail Marketing için sosyal medyayı da unutmamak gerekir. Doğru mailling ile sosyal medya hesaplarınıza yönlenmiş bir müşteri kitlesi, sizinle birden fazla kanal ile iletişime geçmesi anlamını taşır. Sosyal medyanın da reklamcılık için kullanımının artmasıyla birlikte “Beğen” veya “Paylaş” düğmelerine mail eklemek, müşterilerin markanıza bağlanması için ek bir yol sağlar. Sales Lead dediğimiz, müşterinin satışa evrimi için önemli bir kilometre taşıdır.