Arama motorlarına (Google, Yandex, Bing) E-Ticaret / E-İhracat siteniz belli bir coğrafi bölgeyi ve dili  hedef alıyorsa bunu belirtmek zorundasınız.

Arama motorlarının bunu bilme isteme nedeni, bölgelerden yapılan arama sonuçlarını iyileştirmektir. Belirli bir ülkede yaşayıp belirli bir dili konuşan kullanıcılar için tasarlanmış bir veya daha fazla web sitesini yönetiyorsanız, sayfalarınızın alakalı dil ve ülke sürümünün görüntülendiğinden emin olmanız gerekecektir. İçeriğin doğru kitleye ulaşmasını sağlamak için (coğrafi hedef yapılandırması) genelde 2 farklı yöntem kullanılır. URL düzeyinde hedefleme ve site genelinde hedefleme

URL Düzeyinde Hedefleme

Bu hedefleme metodu ile sayfaların <head> kod bloğuna “hreflang” özelliğine sahip alternate metatagı tanımlanmalıdır.

<link rel=”alternate” hreflang=”x” href=”alternateURL”>

hreflang: Bu özellik ile dil ve ülke kombinasyonları kullanabilir ve tanımlanır. Örneğin en-ca (İngilizce dili, Kanada) veya en-us (İngilizce dili, Amerika)
href: Sayfanın diğer dildeki versiyonunun yayın yapan URL’si tanımlanır.

<link rel=”alternate” href=”https://www.muratyilmaz.biz.tr/” hreflang=”tr-tr” />
<link rel=”alternate” href=”https://www.muratyilmaz.biz.tr/en/” hreflang=”en-us” />

Site Genelinde Dil Hedeflemesi

Domain’de ülke adı mevcut ise, (Şu an ziyaret ettiğiniz www.muratyilmazbiz.tr gibi) site temsil ettiği ülkenin sonuçları ile ilişkilendirilir. E-ticaret sitelerinin bu tip coğrafi hedeflemenin dışında olması tercih edilir. Yani www.alanadi.com.tr uzantılı bir web sitesinin, Türkiye dışında endesklenmesi yanlıştır. ilgili web sitesi Türkiye ile ilişilendirilir ve endeslenir. Fakat Türk kullanıcılarına hitap ediyor ama servis sağlayıcınız yurtdışında; yani web sitenizin ip adresi (ya da sunucu) yurt dışı olarak görüntüleniyor ise bu gibi durum için yardıma Google Search Console içerisinde yer alan “Uluslararası Hedefleme” yapılandırmasından ayarlanması gerekmektedir.