CRO  – Conversion Rate Optimization yani Dönüşüm Optimizasyonu, uygulamanız veya sitenizde hedeflenen dönüşüme (satın alma, form doldurma, kaydolma vb.) giden tüm aşamaların stratejik olarak optimize edilmesidir.

Conversion Rate Optimization – CRO – Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Neden Önemli?

Çünkü sahip olduğunuz ziyaretçilerden ve kullanıcılardan daha fazla değer alarak müşteri edinme maliyetlerinizi düşürmenize olanak tanır. Dönüşüm oranınızı optimize ederek, ziyaretçi başına geliri artırabilir , daha fazla müşteri kazanabilir ve işinizi büyütebilirsiniz.

Örneğin, ürünleri çevrimiçi olarak satıyorsanız, sizin için dönüşüm satın alımlar veya alışveriş sepetlerine bir ürün ekleyen ziyaretçiler olabilir. E-Ticaret sitenizde, ürün veya hizmet satıyorsanız, web sitenizin topladığı müşteri adaylarının form sayısını veya sayfa indirme sayısını ölçüyor olabilirsiniz.

İşletmenizin türüne göre düzenlenen bazı ortak dönüşüm hedefleri:

Medya – sayfa görünümleri, reklam görünümleri, bülten abonelikleri, önerilen içerik etkileşimi
E-ticaret – ürün satışları, alışveriş sepetine ekleme, alışveriş sepeti tamamlama oranı, e-posta bültenine kaydolma
Seyahat – rezervasyon dönüşümleri, yardımcı satın almalar, sosyal paylaşımlar
B2B – müşteri adayları formu, sonlandırılan fırsatlar

Satış Sürecini Dönüşüm Hunileri ile yorumlamak

Hedefi ürün satmak olan bir e-ticaret web sitesi için, bir kullanıcıyı etkili bir şekilde alışveriş sepetine ve ödeme sayfasına yönlendirmek hayati bir hedeftir. Alışveriş sepeti ya da ödeme sayfasını hedef olarak tanımlayarak, ara ürün sayfalarını ise dönüşüm hunisi adı altında oluşturabilir, ardından hangi ürün sayfalarının diğerlerine göre daha fazla işe yaradığını öğrenebilir ve bu verileri kullanarak öne çıkarılacak ürünleri belirleyebilirsiniz. Bazı sayfaların üzerinden devamlı olarak diğer sayfalara göre daha yoğun trafik akması, belli sayfaların kullanıcıları alışveriş sepetine diğer sayfalara göre daha iyi bir şekilde ulaştırması, dönüşüm hunisinin analizi ile mümkündür. Bu analiz sonunda, dönüşüm hunisindeki akışın bazı ürünlerin diğerlerinden daha iyi olmasından mı kaynaklandığı ya da sayfa tasarımları arasında trafik yoğunluğunu değiştirecek bir farklılık mı olduğu bilgilerine ulaşabilirsiniz. Satış hunisi; daha iyi performans gösteren sayfalardaki ürünler hakkında daha fazla bilgi, daha fazla müşteri yorumu veya ürünleri alışveriş sepetine eklemeden önce görselleştirmeye yönelik daha fazla seçenek mi sunulduğu gibi bir çok soru için yanıt alınmasını sağlar.

Dönüşüm Optimizasyonu Süreci Nelerden Oluşur?

Dönüşüm optimizasyon süreci 4 adımdan oluşmaktadır. Bu unsurlar şu şekildedir;

  • Araştırma & İnceleme: Elde ettiğiniz veriler doğrultusunda içgörüler çıkarabilir, hipotezler üretebilir ve bu hipotezleri test edebilirsiniz.
  • Önceliklendirme: Yaptığınız dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmasından maksimum fayda elde edebilmek adına fikirlerinizi belli metodolojiye göre önceliklendirebilirsiniz
  • A/B test: Yüksek bir tempoda fikirlerinizi birbiriyle yarıştırabilir ve hipotezlerinizden hangilerinin daha güçlü olduğunu anlayabilirsiniz.
  • Analiz: Yaptığınız testin sonuçlarını anlayabilmek için testleri inceleyip ardından yeni hipotezler oluşturmalısınız. Sonrasında da incelediğiniz testlerde başarılı olanlar ile yeni hipotezlerinizi yarıştırmalısınız.

 

 

 

 

 

 

2022-08-16

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.