Dijital Pazarlama ile potansiyel müşteri bulma yolları

Dijital Pazarlama ile potansiyel müşteri bulma yolları

Şubat 12, 2019 Kapalı Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

KOBİ’ler için yeni ufuklar açan dijital dönüşüm, doğru adımlar ile planlandığında istenilen hedeflere, hızlı ulaştırabilen fırsatlar sunuyor.

İmalat sanayisini ve tüketici alışkanlıklarını yeniden dizayn eden dijitalleşme, KOBİ’ler ve kurumsal şirketler için her geçen gün daha önemli hale geliyor. İnternet siteleri ve E-Ticaret üzerinden daha fazla müşteriye ulaşmak isteyen birçok firma, yeni gelişen dijital uygulamalara geçiş yapmaya başladı.

Dijital dönüşüm araçları size ne kazandırır?

Dijital dönüşüm araçları ile zamanın koşullarına göre hareket etmek değişken piyasa koşullarında firmalara esneklik ve hız kazandırır. 2017 yılında dünya genelinde gerçekleştirilen satış işlemlerinin % 71.‌2’si yüz yüze veya sahada satış yöntemi ile geriye kalan % 28,8’i de uzak satış ya da ‌online satış yöntemi ile sağlanmıştır. Bu rakamlar, geleneksel satış yöntemlerinin günümüzde de büyük oranda gücünü koruduğunu göstermektedir. ‌ CRM entegrasyonları ile modern işletme altyapısına kavuşan KOBİ’ler, önemli bir gelir artışı sağladıkları gibi zamandan da tasarruf ederek çalışma verimliliğini yükseltebilmişlerdir. Yeni nesil dijital dönüşüm araçları ile şirketinizin karlılığını artırabilmek, işletme giderlerini minimize edebilmek ve verimli bir çalışma ortamı oluşturabilmek için potansiyel müşterileri, dijital haritalara taşıyan CRM uygulamaları satış grubu verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaktadır.

Kolay ve pratik kullanım özelliklerini barındıran bir dijital dönüşüm programına sahip olmak hem müşteri ilişkilerini canlı tutmanıza hem de satış ve  pazarlama  birimlerini anlık olarak organize edebilmenize olanak tanır. ‌‌Müşteri ilişkilerini yönetebilmenize destek olan yazılımlar, sahada görev alan çalışanların potansiyel müşteriler ile ilişki kurması gereken içerik birikimini sağlamada değerli bir rol oynar. Son dönemlerdeki  ‌CRM entegrasyonları; operasyonları, müşteri ilişkilerini ve satış süreçlerini aynı platform üzerinden yönetebilmeyi sıradan bir iş haline getirir.

Ülkemiz özelinde ekonomik kalkınmanın dinamosuna baktığımızda, karşımıza girişimlerin yüzde 99.8’ini oluşturan KOBİ’ler çıkıyor. İstihdamın da yüzde 73’ünü sırtlayan KOBİ’lerin geleneksel aile işletmelerinden çıkarak teknoloji kullanma düzeylerini artırmaları gerekiyor.

Efektif satış söz konusu olduğunda satış birimlerinin verimliliği, pazarlama ve satış birimlerinin etkinliği kadar büyük bir öneme sahip olmaktadır. ‌‌App ‌‌Data ‌Room firması tarafından yapılan bir araştırma, satış ile pazarlama uyumunun satış fırsatlarını %67 oranında artırdığını, pazarlama faaliyetlerinin de normalden %209 oranında daha fazla değer üretebildiğini göstermiştir.           Dijital veriler, her zaman ölçülebilir, toplanabilir ve formüle edilebilir verilerdir. Çalışma planınızı dijital hale getirmek, yani bir CRM üzerinde tutmak, Satış ekibinin faaliyetlerini ölçülebilir bir seviyeye getirmek; hedeflerinizi büyütebilmek, saha satış performansını kontrol edebilmek, elde edilen sonuçları kolayca analiz edebilmek ve şirket içi satış karlılığını maksimize edebilmek için harika seçenekler sunar.

       Farklı saha satış programlarından olumlu sonuçlar alınması ve satış ekibinin sahada satış pratiği konusunda istikrarlı hale gelmesi durumunda, programlanabilir bir büyümenin ve kararlı satış planının hazırlanabilmesi çok daha kolay olur.       Müşteri yönetim sürecinin başarılı bir şekilde idare edilebilmesi için saha ekibi, hedef kitle, merkez birimleri ve üst yönetim kadrosu arasında anlık olarak koordinasyonun sağlanabilmesi büyük önem taşır. Yeni nesil dijital dönüşüm birimleri, saha satışını hem çalışanlar hem de yöneticiler için pratikleştirir. ‌GPS aracılığıyla toplanan veriler kullanımı kolay ‌lokasyon izleme sistemine aktarılır. Bu sayede satış ekibinin güncel seyir rotası rahatlıkla çıkarılabilir. Ana güzergahlar üzerinde yer alan ilgili sektöre ait mekânlar da hızlıca takibe alınabilir. Aktif, pasif ve potansiyel müşteriler, farklı şablonlara göre gruplandırılabilir ve diğer yönetim araçları ile birlikte ‌otomatize edilebilir.

Dijital Pazarlama Eğitimlerinin bir bölümünden özetlenmiştir. Potansiyel Müşteri bulma yöntemleri, araçları, uygulamaları iki günlük bir eğitimdir. Detaylar için info@muratyilmaz.biz.tr adresi ile irtibata geçebilirsiniz.