CPC Nedir?

CPC Nedir?

Temmuz 2, 2019 Kapalı Yazar: Murat Yılmaz Dijital Pazarlama

Anlam-ı meali “Cost Per Click” olan CPC’nin türkçe karşılığı tam olarak “Tıklama Başına Maliyet” dir. Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden biridir. Bazen PPC (Pay Per Click) olarak da karşımıza çıkabilsede, aslında aynı şeydir.

Google’da arama yaptığınıda karşınıza çıkan Ads reklamları CPC çalışma modeline verebileceğimiz en iyi örnektir.

CPC ile Maliyet Nasıl Hesaplanır?

iki konu ön plandadır. Birincisi CPC yani Tıklama başı maliyet, diğeri ise doğaol olarak tıklama sayısı. bu iki değerin çarpımı, ödeyeceğiniz maliyeti oluşturmaktadır.
Maliyet = CPC (Tıklama Başına Maliyet) x Tıklama Sayısı

Örnek olarak;

Ads’e vereceğiniz reklamın CPC değeri 20 krş ise ve reklamınızın alığı tıklama sayısı ise 400 ise, maliyetiniz 80.-TL’dir.

Maliyet=0,20 x 400 = 80.-TL’dir.