Amazon’da uluslararası satış yaparak cirolarınızı artırmak ister misiniz? Bu hızlı kılavuz, çevrimiçi işinizi yeni bölgelere genişletmek için mükemmel satış stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Amazon satıcılarının karşılaştığı en büyük zorluklardan birinin marka konumlandırmasıdır.
Son iki yıldır yaklaşık 5 milyon yeni satıcının Amazon’un uluslararası pazarlarına katıldığını düşünürsek, bu e-ticaret devinde başarılı bir satıcı olmak zorlu bir görev haline geldi.

Şu an nasıl bir ticaret yapıyorsanız, düşünmediğiniz bir pazarda, tahmininizden çok daha büyük cirolara ulaşabilirsiniz. Amazon ile uluslararası satış yapmak zor değil. Artan müşteri grubu, satıcı sayısını arttırdı bu da Amazon’u müşteriye daha iyi bir alışveriş deneyimi sunmak için yeni pazarlama araçları ve daha verimli gönderim standartları sunmaya teşvik etti.

Amazon’un kendi araçlarına ek olarak, Amazon’da uluslararası satışları kolaylaştırmaya yardımcı olacak birçok başka çevrimiçi araç vardır; örneğin, ürün kataloğunuzu tüm Amazon pazarlarına otomatik olarak entegre etmek ve ürün bilgilerini güncel tutmak gibi üçüncü taraflarla (Shopify vb) yapılan çalışmalar gibi
Amazon’un satıcı merkezinde hızlı ve güvenli bir şekilde satış yaparak uluslararası alanda büyümeye nasıl başlayacağınıza ilişkin bu hızlı ipuçları, avantajlardan anında yararlanmanızı sağlayacaktır.

Mevcut Ticari Operasyonunuz

Amazon’da uluslararası satış yolculuğuna çıkmadan önce mevcut ticaret operasyonlarınızı tekrar bir gözden geçirmeniz tavsiye edilir. Bu konu size ilk başta çok önemli gibi gelmeyebilir ama vergilendirme – gümrük – kdv konuları e-ihracatta çok önemlidir. Bir çok konu kolaylaştığı kadar yurt dışına açılma adımını atarken, ilave sorumluluk doğurur.

Amazon’un uluslararası pazarları

Amazon şu anda aşağıdaki bölgelerde mevcuttur:
1. Amerika (Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Meksika)
2. Avrupa (İspanya, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, Hollanda, Türkiye ve İtalya.
3. Japonya
4. Çin ve Hindistan (yalnızca yerel tüccarlar tarafından kullanılabilir).

Bir Avrupa birleşik hesabını kaydedin

Amazon, Avrupa’da, kendi tekliflerinizi tek bir satıcı hesabından oluşturmanıza ve yönetmenize, uluslararası gönderiler yapmanıza ve satış planınızı özelleştirmenize olanak tanıyan sitelerini (Birleşik Krallık, İspanya, İtalya, Fransa ve Almanya) birbirine bağladı. Bununla birlikte, satış yapmak istediğiniz her ülke için Amazon satıcı düzenlemelerine uymanız yine de gereklidir.

Bu kayıt yöntemine “tek oturum açma” (SSO) adı verilir ve hesaplarınızı aynı oturum açma bilgilerinden Amazon’un tüm Avrupa sürümlerine erişmek ve bunlarda satış yapmak için bağlamanıza yardımcı olur.
Amazon’un Avrupa sürümleri için kayıt gereksinimleri şunlardır:

  1. Geçerli bir kredi kartı
  2. Bir telefon numarası
  3. Vergi bilgisi
  4. KDV kayıt numarası
    Amazon’un satıcı merkezindeki Avrupa için düzenleyici ve mali hususları kontrol edebilirsiniz .

Amazon’da hangi ürünleri satabileceğinizi analiz edin

Her ülkenin ürün satışı için farklı yasal ve ticari gereksinimleri vardır. İşinizi uluslararası ölçekte büyütmekle ilgileniyorsanız, bir satıcı olarak aklınızda bulundurmanız gereken bazı hususlar şunlardır:

1. Vergiler ve tarifeler
2. Fikri mülkiyet hakları, özellikle paralel ithalata ilişkin fikri mülkiyet mevzuatı üzerindeki kısıtlamalar
3. İhracat kontrolleri
4. Markalar ve etiket
5. Çevre ve güvenlik
Amazon, uluslararası satış için vergi ve yasal düzenlemeler hakkında daha fazla bilgi edinebileceğiniz bir yardım sayfasına sahiptir .

Uluslararası listelerin oluşturulması

Birleşik Amazon hesabı sayesinde, aynı anda birkaç Avrupa Amazon pazarı için ürün listelerini yönetebilir, oluşturabilir ve güncelleyebilirsiniz. Oluşturduğunuz listelerin kalitesi, başarınızı büyük ölçüde etkileyecektir.

Yeni listeler eklemek ve ürün bilgilerinin sürekli güncel olmasını sağlamak oldukça karmaşık hale gelebilir. Dahası, ürün kataloğunuz sık sık değişiyorsa. Çözümlerden biri, çevrimiçi kataloğunuzu birçok besleme yönetim araçlarından kullanarak doğrudan Amazon’a entegre etmektir. Bu şekilde çevrimiçi kataloğunuzu Amazon’un gereksinimlerine kolayca uyarlayabilirsiniz. Ek olarak, Amazon’da yayınlamak istediğiniz bilgileri optimize edebilir ve iyileştirebilir, fiyatları değiştirebilir, indirimler uygulayabilir, başlıkları ve açıklamaları optimize edebilir ve stokta olmayan ürünleri yalnızca birkaç tıklamayla filtreleyebilirsiniz. Ve en önemlisi, ürün bilgileriniz sürekli güncellenecektir.

Amazon, alıcının deneyimini iyileştirmek ve basitleştirmek için varsayılan bir düzeni korurken, gerekli bilgileri sürekli olarak geliştirmektedir. Her kategorinin farklı gereksinimleri olsa da, liste oluştururken aşağıdakileri içeren genel kategori stilini takip etmelisiniz :

    1. Ürün başlığı
    2. Görüntüler
    3. Katagorili liste
    4. Ürün Açıklaması
    5. Marka ve üretici
    6. Model ve parça numarası
    7. Kutu içeriği
    8. Varyant
    9. Arama terimleri
    10. Gezinme ve arama filtresi
      Hesapları bağladıysanız ve ISSO’yu etkinleştirdiyseniz, mevcut listeleri bir Amazon mağazasından diğerine kopyalayabilirsiniz . Ardından tek bir hesapta pazar yerleri arasında kolayca geçiş yapabilirsiniz.

Amazon’un satıcı merkezinde “ürünlerinizi çevirin” adlı bir aracı vardır, böylece listelerinize birçok dilde kolayca sahip olabilirsiniz.

Uluslararası ödemeler için bir hesap oluşturun

    1. Ürünlerinizin satışı için uluslararası ödeme almak için üç seçenek vardır:
    2. Satmayı planladığınız ülkede bir banka hesabı açın
      Ödemeleri doğrudan ülkenizin banka hesabına almak için Amazon para birimi dönüştürücüyü kullanın
    3. Banka hesaplarınıza bağlayarak ülkenizin veya bölgenizin para biriminde ödeme almanızı sağlayan Hyperwallet hizmetini kullanın
    4. Amazon şu anda İngiltere, ABD ve Euro Bölgesi’ndeki tüm ülkelerde banka hesaplarını kabul etmektedir. Her bölge için para birimi türlerinin yanı sıra Hyperwallet hizmetinin hüküm ve koşullarını kontrol etmek için Amazon’un yardım merkezine başvurun .

Uluslararası satış stratejinizi oluşturun

Uluslararası bir pazarda başlarken, 4 P pazarlama karışımını dikkate almak kullanışlıdır. 4 P, şirketlerin pazarlama hedeflerini belirlemek için kullanabilecekleri aşağıdaki değişkenlerdir.

  1. Ürün : En çok satan ürünlerinizin, genişletmek istediğiniz pazarda sahip olduğu talep düzeyini analiz edin. Talep konusunda emin değilseniz, birkaç ürüne odaklanmak yerine birkaç ürün yayınlayın.
  2. Fiyat : Rakiplerinizin aynı ürünü hangi fiyata sattığına bakın ve şu önemli faktörleri hesaba katan fiyatları belirleyin: hipping maliyetleri, müşteri hizmetleri maliyetleri, yerel para biriminizdeki ödemeyle ilişkili dönüştürme maliyetleri, çeviri maliyetleri, vergiler ve tarifeler …vb.
  3. Konumlandırma : Markanızı uluslararası pazarda konumlandırmak için yalnızca Amazon’a güvenmeyin. Marka konumunuzu iyileştirmeye yardımcı olabilecek birçok çevrimiçi satış platformu vardır. Ürün kataloğunuzu bir feed yönetim aracıyla entegre ederek diğer çevrimiçi satış platformlarına kolayca başlayın.
  4. Promosyon : Hızlı nakliye, indirimler, 2’ye 1… vb. Gibi çekici promosyonlar uygulayarak ürünlerinizin reklamını yapın .

Tavsiye: Amazon’da satılan ürünlerin tanıtımını anahtar kelimeler kullanarak hedeflenmiş reklamlar aracılığıyla kolaylaştıran bir tıklama başı maliyet reklam hizmeti olan Amazon’un Sponsorlu Ürünleri ile ürünlerinizin görünürlüğünü genişletin.

Amazon Logistics aracılığıyla siparişleri yönetin

Amazon size siparişleri kendiniz yönetme seçeneği sunar . Ancak, kötü sürprizlerden kaçınmak için diğer koşulların yanı sıra ilgili tarife gerekliliklerine de uymanız önemlidir .

Çevrimiçi mağazanız PrestaShop, Shopify, Magento veya WooCommerce tarafından mı geliştirildi? Bu durumda, muhtemelen Amazon siparişlerini doğrudan arka ucunuza almaktan yararlanmak isteyeceksiniz. Bu, Kanallar aracında da bulunabilen bir sipariş senkronizasyon özelliği ile mümkündür . Herhangi bir Amazon siparişi, alıcı bilgileri ve bir izleme kodu dahil olmak üzere doğrudan çevrimiçi mağazanıza girilecektir. Bu, özellikle birçok siparişi yönetiyorsanız ve aynı zamanda diğer pazarlarla çalışıyorsanız kullanışlıdır. Sipariş eşitlemeleri, arka ucunuzda sipariş yönetiminizi merkezileştirmeye yardımcı olur.