Alibaba.com’da başarılı olmak için Alibaba.com’un kısaca ne ifade ettiğini anlatmak gerekiyor.
İçindekiler
Alibaba.com’un temel özellikleri
Alibaba.com hem alıcılar hem de satıcılar düşünülerek oluşturuldu. İşte platformun işlemin her iki tarafında tüccarları desteklemesi gereken birkaç özellik:
- Olası satış yaratma araçları
- CRM araçları
- Teklif Talebi (RFQ) pazarı
- Gezinmesi kolay çalışma tezgahı
- Pazar ve sektör analitiği araçları
- 18+ dile otomatik çeviri
- Kapsamlı sipariş yönetimi
- Gelişmiş özelleştirmeler için API entegrasyonu
Tipik satıcılar
Alibaba.com’da birkaç satıcı türü vardır: üreticiler, toptancılar, ihracatçılar, ticaret şirketleri ve acenteler, vb. Tüm Alibaba.com tedarikçileri arasındaki ortak nokta, diğer işletmelere satış yapmalarıdır.
Tipik alıcılar
Alibaba.com bir B2B platformudur, yani tipik alıcılar diğer işletmelerdir. Bazı alıcı türleri arasında B2C perakendecileri, tedarik acenteleri, toptan dağıtıcılar, üreticiler ve hatta diğer B2B satıcıları bulunur.
Profesyonel hizmetler
Alibaba.com, aşağıdakiler dahil bir dizi profesyonel hizmet sunar:
- Alibaba.com Freight uluslararası lojistik hizmetleri
- Yerleşik destek ve satıcı başarısı hizmetleri
- Ticaret Güvencesi – ücretsiz sipariş koruma hizmetleri
- Ürün inceleme ve izleme hizmetleri>
Bu hizmetler, satıcıların ve alıcıların deneyimlerini geliştirmek ve B2B pazarında başarıya ulaşmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Alibaba.com ve AliExpress farkları
ikisinin birbirine nasıl yaklaştığına bir göz atalım.
Alibaba.com | AliExpress | |
---|---|---|
Pazar türü | B2B | B2C |
Tipik alıcılar | İşletmeler | Tüketiciler, bayiler |
Tipik satıcılar | Üreticiler, toptancılar,
icaret şirketleri, ihracatçılar |
Perakendeciler |
Satıcılar için sabit yıllık ücret | Evet | Hayır |
Satıcılar için satış başına komisyon | % 0 (çoğu ülkede) | % 5-8 |
Özel vitrinler | Evet | Evet |
Otomatik çeviri | Evet | Evet |
Güvenli ödeme portalları | Evet | Evet |
Alıcı ülkeler ve bölgeler | 190+ | 200+ |
Satıcı ülkeleri ve bölgeleri | 200+ | 6 |
Teklif Talebi (RFQ) | Evet | Hayır |
Dağıtım zamanı | 15 günden aya | 1-4 hafta |
Dropshipping desteği | Hayır | Evet |
Ürün | Ham maddeler, özelleştirilebilir ürünler, hazır ürünler | Hazır ürünler |
Fiyatlandırma | Pazarlık edilebilir | Sabit |
Nakliye maliyeti | Alıcılar ve satıcılar tarafından kararlaştırılan gönderim şartlarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. | Tipik olarak ücretsiz |
Minimum sipariş miktarı | Evet | Hayır |
Özel etiketleme | Evet | Hayır |
Alıcılar için finansman seçenekleri | Evet | Hayır |
Sipariş koruması | Evet | Evet |
Tartışmalı karar | Evet | Evet |
Alibaba.com ve AliExpress arasındaki temel farklar
Gördüğünüz gibi, Alibaba.com ve AliExpress birbirine çok benziyor ancak iki farklı amaca hizmet ediyor. Temel fark, her platformun uygun olduğu işlemlerin niteliği ile ilgilidir. Alibaba.com, işletmeler arası işlemleri gerçekleştiren bir B2B platformudur. AliExpress, işletmeler ve tüketiciler arasındaki işlemleri kolaylaştıran bir B2C platformudur.
Pek çok alıcı, sadece sitedeki ürünlerin cazip derecede düşük fiyatlandırılması nedeniyle, işletme olsun ya da olmasın Alibaba.com’a hemen çekiliyor. Bununla birlikte, Alibaba.com’da minimum sipariş miktarları vardır, bu da alıcıların toptan satış fiyatlarına erişmek için toplu olarak satın almaları gerektiği anlamına gelir.
Öte yandan AliExpress, hala nispeten düşük fiyatlara sahip ancak minimum sipariş miktarlarına sahip değil.
Söz konusu komisyon ve oranlar olduğunda, Alibaba.com’daki satıcılar çoğu işlem için% 0 öder. AliExpress satıcıları% 8’e kadar ödeme yapar.
Bu platformlar farklı olsa da, ikisi de daha iyi ya da daha kötü değil. Tamamen hangisini kullanmanız gerektiği, alıcı veya satıcı olarak hedeflerinize bağlıdır. Tüketiciler AliExpress’te alışveriş yapmaktan daha iyidir ve işletmeler Alibaba.com’da ürün veya malzeme tedarik etmekte daha iyidir.