Google Optimize Nedir?

Önceden Google Web Sitesi Optimize Edici olarak adlandırılan Google Optimize,  web sitenize bağlanan ve içeriğinizi sunmanın farklı yollarını denemenizi sağlayan, Google’ın ücretsiz bir web analizi ve test aracıdır.

Üç tür testi kolaylaştırır:
⦁ A/B testi
⦁ Çok değişkenli test
⦁ Yönlendirme testleri

Genellikle dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) için kullanılır.
En İyi Performans için Google Optimize Nasıl Yüklenir?

İster Google Optimize’ı kullanmaya yeni başlıyor olun, ister deneyimli bir kullanıcı olun, Optimize’ın web sitenize yüklenmesinin -iyi-optimal olmasını sağlamak çok önemlidir!

Optimize snippet’inizin, GTM kapsayıcınızın ve veri katmanınızın yerleşimi ve yapılandırmasının önemli olduğunu hatırlatmak isteriz. Kodu yanlış sırayla yerleştirmek veya yanlış yapılandırma ayarlarını kullanmak GA izlemenizi bozabilir, etiketlerin GTM üzerinden tetiklenmesini engelleyebilir, A/B testlerinizi geçersiz kılabilir veya en kötü ihtimalle tüm web analizi uygulamanızı devre dışı bırakabilir.

 

 

ERP

Dijital Pazarlama / Dijital Dönüşüm / ERP nedir?

ERP Nedir?

Kurumsal kaynak planlaması ya da işletme kaynak planlaması, işletmelerde mal ve hizmet üretimi için gereken işgücü, makine, malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır.

ERP neden gereklidir?

ERP Kurumsal Kaynak Planama yazılımların amacı; bir işletmenin finans, insan kaynakları, üretim, satış ve pazarlama gibi departmanlarını tek bir yazılım sistemi altında toplayarak değişik departmanların ortaklaşa veri paylaşımını sağlamaktır. Aynı zamanda, işletmenin iş yapış şeklini ve modelini de optimize etmektedir.

ERP faydaları nelerdir?

ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) sistemleri bilginin akışını kolaylaştıran, farklı iş birimlerinde gelen verileri merkezi olarak yönetmenizi sağlayan bir bilgi sistemidir. Tüm şirketler kısa veya uzun vadede büyümek isterler, ERP sistemleri daha düzenli ve daha az sancılı olarak büyümenize imkân sağlar.

ERP Nedir Nerelerde Kullanılır?

Kurumsal kaynak planlama (ERP), işletmelerin muhasebe, tedarik, proje yönetimi, risk yönetimi ve tedarik zinciri işlemleri gibi günlük iş faaliyetlerini yönetmek için kullandığı bir yazılımdır.

ERP Nasıl Kullanılır?

ERP sistemi, özellikle farklı türdeki şirketlerde operasyonel süreçleri planlamak, yönetmek ve desteklemek için kullanılan bir yazılım çözümüdür. Tedarik, üretim, satış, varlık yönetimi ve daha pek çoğu, işletim kaynaklarının yönetimini büyük ölçüde kolaylaştıran bir veri tabanı aracılığıyla birbirine bağlanır.

ERP alırken nasıl bir yol izlenmeli?

  • Firmadaki programı kullanması kararlaştırılan tüm idari personel, amir ve yöneticilerin bulunduğu  bir toplantı gerçekleştirilerek, ERP yazılımının sunumlarının alınması.
  • ERP konusunda beklentilerin, yazılım tarafından karşılanıp, karşılanamayacağının tespiti
  • Bütçe
  • Piyasadaki ERP programlarının karşılaştırılması
  • Sunulan ERP programlarının paket program dâhilinde sağladığı avantaj ve dezavantajların ele alınması,
  • Bütçe dâhilinde alınabileceği kararlaştırılan programların karşılaştırılması,
  • Bütçesel elemeler ve satın alınması düşünülen ERP programlarının avantajları ve dezavantajları yönünde gerekli filtremeler sağlandıktan sonra, kalan programların dezavantajlarının üretici yazılım firmalarıyla görüşülmesi,
  • ERP yazılımındaki dezavantajları giderebilen, firmaya en uygun esneklik yapısını sağlayarak uyumlulaştırması
  • Yazılım firmasından deneme sürümü kurulmasının talep edilmesi, canlıda denemeler yapılması,
  • ERP yazılımı satın almak istenen firmanın canlıda denediği süreçte varsa soru ve sorunlarının giderilmesi,
    Firmanın uygunluğu yönünde karar verilmesi sonucu ERP programının satın alınması.

ERP Programı Hangi Modüllerden Oluşur?

  • Üretim Yönetimi
  • Finans Yönetimi
  • Malzeme Stok Yönetimi
  • Satış Yönetimi
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Bütçe Yönetimi
  • Dış Ticaret Yönetimi
  • Kalite Yönetimi
  • Bakım Yönetimi
  • Satış Sonrası Hizmetler
  • İş Zekâsı

ERP Kazanımları

  • ERP ile işinizi yürütmek için daha az zaman harcarsınız böylece karşınıza çıkan yeni iş fırsatlarına daha çok vaktiniz ayırabilirsiniz.
  • ERP ile envanterinizi kolayca yönetebilir, müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz.
  • ERP işletmenizin görünürlüğünü ve kontrol kabiliyetinizi artırır. Yasal zorunluluklara uyumunuzu kolaylaştırır.
  • Departmanların kullandığı ortak verilerin tek kaynaktan girişini sağlayarak veri girişinin tekrarlanmasını ortadan kaldırır.
  • İşletme süreçleri ve şirket fonksiyonlarında verimlilik artışı sağlar. Maliyetlerinizi kontrol altında tutmanızı kolaylaştırır.
  • ERP, ortak bir ara yüzle iş birimlerini tek bir sistemde entegre ederek işlerin etkili bir şekilde yapılmasını kolaylaştırır. Yönetim ve operasyon maliyetlerini düşürür.

Google Reklam Uzmanı

Bize en çok gelen sorulardan biri de Google Reklam Uzmanı konusu. Google Reklam Uzmanı nedir? Kimdir?

Google Ads uzmanı; işletmenizin dijital pazarlama kapsamında Google reklam alanlarında yer alan reklamlarınızın rakip analizini, reklam planlamasını, reklam kurulumunu, performans takibini ve raporlamasını yaparak tüm reklam operasyonlarını yürüten ve yöneten kişidir.

Google reklam uzmanı ile çalışmanın en önemli avantajı;doğru kişilere,doğru reklamı,doğru zamanda,doğru yerde göstermesidir.

Siz işinize odaklanırken reklamlarınız google reklam uzmanı tarafından takip edilir ve gerekirse revize edilir.Google reklam uzmanı reklamların başarıya ulaşması için bilgi ve deneyimini ortaya koyar.

  1. Başarılı bir reklam için Google Reklam Uzmanı Ne Yapmalıdır?
    Google reklam uzmanı üstlenmiş olduğu reklam hesabını verimli yönetir. Verimli reklam hesabı yönetimi reklamı nihai başarıya götürür. Başlıca yapılması gerekenler;
  2. Reklam verenin düşünceleri, hedefleri ve bütçesi öğrenilir.
  3. Reklam verilecek olan sitenin analizi ve açılış sayfalarının (landing page) kontrolü yapılır.
  4. Reklam verenin hedefleri doğrultusunda anahtar kelime analizi yapılır.
  5. Anahtar kelime öbekleri doğrultusunda alaka seviyesini yükseltmek için reklam grupları oluşturulur.
  6. Duyarlı arama ağı reklamları oluşturulur. Duyarlı arama ağı reklamı reklam kalitesi minimum iyi seviye de olması önerilir. Reklam kalitesinin yüksekliği anahtar kelime kalite puanlarının yükselmesine olumlu etki eder
  7. Kampanyanın yer, zaman, demografi, hedef seçim veya hariç tutma, bütçe belirleme ayarları yapılır.
  8. Reklam teklif stratejisi belirlenir.
  9. Dönüşümler kurulur. Dönüşümlerin nasıl kurulacağı ile ilgili makalemize göz atabilirsiniz.
  10. Data studio ile düzenli raporlamalar yapılır.Data studio ile nasıl rapor düzenlenir makalemezi okuyabilirsiniz.
  11. Analytics,hotjar ve ip takip sistemleri entegre edilir.
  12. Reklam günlük,haftalık ve yıllık performansları takip edilir ve gerekli revizeler yapılır.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

CRO  – Conversion Rate Optimization yani Dönüşüm Optimizasyonu, uygulamanız veya sitenizde hedeflenen dönüşüme (satın alma, form doldurma, kaydolma vb.) giden tüm aşamaların stratejik olarak optimize edilmesidir.

Conversion Rate Optimization – CRO – Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Neden Önemli?

Çünkü sahip olduğunuz ziyaretçilerden ve kullanıcılardan daha fazla değer alarak müşteri edinme maliyetlerinizi düşürmenize olanak tanır. Dönüşüm oranınızı optimize ederek, ziyaretçi başına geliri artırabilir , daha fazla müşteri kazanabilir ve işinizi büyütebilirsiniz.

Örneğin, ürünleri çevrimiçi olarak satıyorsanız, sizin için dönüşüm satın alımlar veya alışveriş sepetlerine bir ürün ekleyen ziyaretçiler olabilir. E-Ticaret sitenizde, ürün veya hizmet satıyorsanız, web sitenizin topladığı müşteri adaylarının form sayısını veya sayfa indirme sayısını ölçüyor olabilirsiniz.

İşletmenizin türüne göre düzenlenen bazı ortak dönüşüm hedefleri:

Medya – sayfa görünümleri, reklam görünümleri, bülten abonelikleri, önerilen içerik etkileşimi
E-ticaret – ürün satışları, alışveriş sepetine ekleme, alışveriş sepeti tamamlama oranı, e-posta bültenine kaydolma
Seyahat – rezervasyon dönüşümleri, yardımcı satın almalar, sosyal paylaşımlar
B2B – müşteri adayları formu, sonlandırılan fırsatlar

Satış Sürecini Dönüşüm Hunileri ile yorumlamak

Hedefi ürün satmak olan bir e-ticaret web sitesi için, bir kullanıcıyı etkili bir şekilde alışveriş sepetine ve ödeme sayfasına yönlendirmek hayati bir hedeftir. Alışveriş sepeti ya da ödeme sayfasını hedef olarak tanımlayarak, ara ürün sayfalarını ise dönüşüm hunisi adı altında oluşturabilir, ardından hangi ürün sayfalarının diğerlerine göre daha fazla işe yaradığını öğrenebilir ve bu verileri kullanarak öne çıkarılacak ürünleri belirleyebilirsiniz. Bazı sayfaların üzerinden devamlı olarak diğer sayfalara göre daha yoğun trafik akması, belli sayfaların kullanıcıları alışveriş sepetine diğer sayfalara göre daha iyi bir şekilde ulaştırması, dönüşüm hunisinin analizi ile mümkündür. Bu analiz sonunda, dönüşüm hunisindeki akışın bazı ürünlerin diğerlerinden daha iyi olmasından mı kaynaklandığı ya da sayfa tasarımları arasında trafik yoğunluğunu değiştirecek bir farklılık mı olduğu bilgilerine ulaşabilirsiniz. Satış hunisi; daha iyi performans gösteren sayfalardaki ürünler hakkında daha fazla bilgi, daha fazla müşteri yorumu veya ürünleri alışveriş sepetine eklemeden önce görselleştirmeye yönelik daha fazla seçenek mi sunulduğu gibi bir çok soru için yanıt alınmasını sağlar.

Dönüşüm Optimizasyonu Süreci Nelerden Oluşur?

Dönüşüm optimizasyon süreci 4 adımdan oluşmaktadır. Bu unsurlar şu şekildedir;

  • Araştırma & İnceleme: Elde ettiğiniz veriler doğrultusunda içgörüler çıkarabilir, hipotezler üretebilir ve bu hipotezleri test edebilirsiniz.
  • Önceliklendirme: Yaptığınız dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmasından maksimum fayda elde edebilmek adına fikirlerinizi belli metodolojiye göre önceliklendirebilirsiniz
  • A/B test: Yüksek bir tempoda fikirlerinizi birbiriyle yarıştırabilir ve hipotezlerinizden hangilerinin daha güçlü olduğunu anlayabilirsiniz.
  • Analiz: Yaptığınız testin sonuçlarını anlayabilmek için testleri inceleyip ardından yeni hipotezler oluşturmalısınız. Sonrasında da incelediğiniz testlerde başarılı olanlar ile yeni hipotezlerinizi yarıştırmalısınız.

 

 

 

 

 

 

Anahtar Kelime Analizi

Anahtar Kelime Analizi Nedir?  Nasıl Yapılır?

İçerik, Anahtar kelimeler ile algılanır.  Doğru Anahtar kelimeleri kullanmadan,  sizler için doğru içerik oluşturmanız nasıl doğru değil ise, böyle bir içeriğin sitenize de hiçbir faydası olmayacaktır.  İçeriğiniz istediğiniz gibi arama sonuçlar sayfasında listelenmeyecek ve sitenizin trafiği düşük olacaktır. Doğru anahtar kelime seçimi sitenizin arama sonuçlar sayfasında ki sıralamasını anlamlı hale getirecektir. Burada asıl hedefimizin ziyaretçi almak yerine doğru kitleye hizmet eden sayfalar yaratmak olduğunu hatırlatmak isterim. Sonrasında zaten ziyaretçi gelecektir.

Anahtar kelime analizi, sitenizin içeriğini anlamlandıran kelime veya kelimelerden oluşmalıdır. Bu durum arama motoru botlarının içeriğinizi anlamlandırmasını sağlamaktadır.

Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizi daha iyi anlamanıza ve hedef kitlenizin içeriğiniz, hizmetleriniz ya da ürünlerinize nasıl bir arama sonucu ulaştığını bilmenize olanak tanır.

Anahtar kelime araştırması size aşağıdaki sorulara daha iyi yanıt vermenize yardımcı olacak belirli arama verileri sağlar:

  • İnsanlar neleri arıyor?
  • Söz konusu kelimleri kaç kişi arıyor?
  • Arayanlar bu bilgiyi hangi formatta istiyor?

Rakiplerinizin Sıralamada yer alan Anahtar Kelimeleri öğrenin

Faaliyet gösterdiğiniz alanda yer alan rakipleriniz çoktan sizin elde etmek istediğiniz sıraları elde etmiş olabileceklerdir. Bu durumda anahtar kelime araştırması yaparak rakipleriniz sıralama elde ettiği anahtar kelimeleri bulma yoluna gitmelisiniz.

Rakiplerinizin kimler olduğunu bilmiyorsanız Google’a çekirdek anahtar kelimeleri yazarak bir arama yapabilirsiniz. Burada sıralama sahibi olan siteler sizin başlıca rakipleriniz olacaktır. Örneğin, “hayvanseverler için hediyeler” araması yaptıktan sonra karşınıza çıkan ilk sıradaki siteyi Ahrefs’te araştırma yoluna gidebilirsiniz.

Bazen tek bir rakip dahi ihtiyaç duyduğunuz anahtar kelimeleri size sunabilecektir. Daha fazlasını istiyorsanız bu durumda Ahrefs’te yer alan Competing domains raporuna göz atarak sizin sitenize benzer siteleri bulmaya çalışmalısınız.

Bu yöntemi uygulayarak sınırsız sayıda anahtar kelime fikri elde edebilirsiniz. Buna ek olarak faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili olan diğer sektörleri araştırmayı ihmal etmemelisiniz. Bu sayede ihtiyacınızı görecek pek çok farklı anahtar kelimeyle tanışmayı başarabilirsiniz.

Bir sayfa özellikle birbirine yakın anlama gelen pek çok anahtar kelime için sıralama elde edebilecektir. Bu nedenle her zaman rakipleriniz en iyi sayfalarına göz atmaya çalışmalısınız.
Rakipleriniz hedeflediği ama sizin hedeflemeyi unuttuğunuz anahtar kelimeler olabilecektir. Bu durumda büyük bir fırsatı tepmiş olduğunuzu unutmamalısınız.

Anahtar Kelime Araştırma Araçlarını Kullanın

İyi bir rekabet analizinde uygun anahtar kelimelerle dolu bir dosyanın elinizde olması gerekmektedir. Ancak, kendi sektörünüzde lider konumunda yer alıyorsanız bu strateji sizin için pek yeterli olmayacaktır. Bu durumda rakiplerinizin hedeflediği özgün anahtar kelimeleri ortaya çıkarmalısınız.

https://soovle.com/
https://ubersuggest.io/
https://answerthpublic.com/
https://www.semrush.com/
https://www.ahrefs.com/

Bunlar anahtar kelime araştırması yaparken kullanabileceğiniz anahtar kelime araçlarıdır. Bu araçlardan faydalanarak her zaman daha iyi anahtar kelime önerileri elde edebilirsiniz.

Sadece çekirdek anahtar kelimeyi araca yazıp tarama yapmanız yeterli olacaktır.

Birçok araç anahtar kelimeleri aşağıdaki kaynaklardan elde etmektedirler:

  • Google Anahtar Kelime Planlayıcısı aracından
  • Google otomatik tavsiyelerden
  • Google benzer aramalar kısmından

Bu yöntemler anahtar kelime bulmak için oldukça kullanışlı olabilmektedir. Örneğin, UberSuggest size pek çok sayıda anahtar kelime fikri sunabilecektir. Buna ek olarak Ahrefs, Moz, SEMRush gibi araçları kullanarak anahtar kelime fikirleri öğrenebilirsiniz. Özellikle Ahrefs kullanma yoluna giderseniz çok daha fazla miktarda anahtar kelime önerisiyle karşılaşabilirsiniz. Ahrefs anahtar kelimeler konusunda size ihtiyaç duyduğunuz bilgileri sunabilecek ve aşağıdaki filtreleme seçenekleriyle size yardımcı olabilecektir:

  • Anahtar kelime zorluğu
  • Arama hacmi
  • Tıklamalar
  • Tıklama başına maliyet
  • Geri dönüş oranı
  • Bir anahtar kelimede yer alan kelime miktarı
  • Terimleri ekleme ve çıkarma

Ahrefs kullanarak çok sayıda farklı anahtar kelime verisine ulaşabilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcısı bu alanda kullanabileceğiniz en kötü araç durumundadır. Çünkü bu araç daha çok reklam verecek kişiler tarafından kullanılmakta ve onlarla alakalı olan veriler içermektedir.

 

 

En Popüler Dijital Pazarlama Terimleri

Dijital Pazarlama / Dijital Dönüşüm / En Popüler Dijital Pazarlama Terimleri

A/B Testleri

A/B testi, bir kullanıcı deneyimi araştırma metodolojisidir. A/B testleri, A ve B olmak üzere iki değişkenli rastgele bir deneyden oluşur. İstatistik alanında kullanıldığı şekliyle istatistiksel hipotez testinin veya “iki örneklemli hipotez testinin” uygulanmasını içerir. Pazarlama terimleri içerisinde çok sık adını duyarız.

İşletmenizde B2B veya B2C pazarlama yürüten bir dijital pazarlama uzmanı olarak, A/B testlerini şu seçeneklerle gerçekleştirebilirsiniz:

  • A ve B sürümleri arasında trafiği bölen web sitesi A/B testi (metin, resimler, renk tasarımları, eylem çağrısı). Hangi sürümün en yüksek sayıda
    • dönüştürme veya
    • istenen eylemi gerçekleştiren  ziyaretçi sağladığını belirlemek için ziyaretçi eylemlerini izlersiniz.
  • E-posta pazarlamasında, hangi sürümün daha yüksek açma oranı sağladığını belirlemek için alıcıları iki segmente bölenA/B testi de uygulanır (konu satırı, resimler, eylem çağrıları).
  • Hangisinin daha fazla etkileşimle sonuçlandığını görmek için editörler tarafından seçilen içerik veya kullanıcı davranışına dayalı algoritma tarafından seçilen içerik.

Hangi noktaya odaklanıyor olursanız olun, A/B testleri, en iyi müşteri deneyimini (CX) nasıl sağlayacağınızı belirlemenize yardımcı olur.

AdSense

(Google AdSense): her aşamadaki İnternet sitesi yayıncılarının, site içeriğiyle ilgili reklamları sitelerinde göstererek para kazanmalarını sağlayan bir Google ürünüdür. Google AdSense, internet üzerinden para kazanmayı tercih edenler için oldukça risksiz ve kolay bir yöntemdir. Bir web siteniz, blogunuz ya da Youtube kanalınız var ise Google AdSense ’i kullanarak, bu mecralarda reklam yayınlayıp para kazanmanız mümkün olur

Anahtar Kelime

İnternet kullanıcılarının aradıkları sayfa, bilgi veya ürüne erişebilmek için arama motorlarında kullandıkları kelimelere anahtar kelime denir. Dijital ortamda çok gereksinim duyulan bir pazarlama terimi olarak karşımıza çıkar. Google keyword planner ile Ürün veya hizmetlerinizle alakalı kelimeleri veya kelime öbeklerini arayın. Anahtar kelime araştırma aracımız işletmenizle en alakalı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar kelime yoğunluğu, hedef anahtar kelimenin bir içerik ya da web sayfasında kaç kez kullanıldığını belirten bir optimizasyon unsurudur. Önerilen anahtar kelime yoğunluğu, önemli bir SEO sıralama faktörüdür.

Anahtar kelime yoğunluğunu ölçmek, oldukça kolaydır. Hedef anahtar kelimenin bir sayfada kullanılma sayısını, sayfadaki toplam kelime sayısına bölerek yoğunluk oranını hesaplayabiliriz.

Örnek olarak SEO kelimesinin 1000 kelime içeren bir sayfada 30 kere kullanıldığını varsayalım. Bu durumda oranımız %2 olacaktır:

30 (Sayfada “SEO” kelimesi kullanım sayısı) / 1.000 (Web sayfasındaki kelime sayısı) =% 2 (Anahtar kelime yoğunluğu)

Başlık

Logo ve menüyü içeren bir web sayfasının üst kısmı veya bir web sitesinin kodunda web sitesi hakkında bilgi içeren HTML bölümü olarak kullanılan pazarlama terimleri içerisindedir.

Başlık Etiketleri

(h1, h2, h3 vb.) : bir belgenin başlığını tanımlar. Başlık etiketleri, belirli bir sayfa için önizleme snippet’lerini görüntülemek için arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) sıklıkla kullanılır ve hem SEO hem de sosyal paylaşımlar için önemlidir. H1 Yan Başlık, H2 İsteğe Bağlı Başlık, H3 Altyazı Başlığı vb. şeklinde pazarlama terimleri içerisinde yerini alır.

Her kategorinin ortak ve kendine has kuralları vardır, bunlar;

  • Başlık etiketleri her sayfada farklı şekilde kullanılmalı, toplamda 70 karakteri aşmamalıdır.
  • Başlık etiketleri birbirini tamamlayan, anlamlı cümlelerden oluşmalıdır.
  • H1 etiketleri sayfada mümkün olduğunca bir defa kullanılmalıdır.
  • H2 etiketleri sayfa içerisinde 2 ila 4 defa kullanılabilir.
  • H3 etiketleri sayfa içerisinde 4 ila 8 defa kullanılabilir.
  • H4, H5 ve H6 etiketleri, içeriğinizin uzunluğuna ve gruplandırılmasına göre zaman zaman kullanılabilir.
  • Başlık etiketleri çok sık kullanılmamalı ve alt başlık olmayan cümleleri içermemelidir.
  • Başlık etiketleri CSS dosyanızda bir defa düzenlenmeli, sabit ve siteyle uyumlu bir formata uygun olmalıdır.

Benzersiz Sayfa Görünümü

Benzersiz bir sayfa görüntüleme, bir kullanıcı tek bir oturumda belirli bir sayfaya geldiğinde sayılır. Kişi sitenize geri gelir ve bir sayfayı tekrar ziyaret ederse, bu yeni bir oturum olduğu için benzersiz bir sayfa görüntüleme olarak sayılır. Sayfa görüntülemelerinin benzersiz sayfa görüntülemelerden daha fazlasına sahip olması çoğunlukla iyi bir şeydir. Bu, sayfanızın bir referans / gidilecek kaynak olduğu anlamına gelir. 8. B2B Pazarlama: B2B pazarlama, şirketlerin diğer şirketlere ürün sattığı iş ilişkilerini tanımlar. Pazarlama terimleri içinde nadiren kullanılır.

Geri Bağlantılar – Bağlantı Kurma

“A” web sitesi B ve C web sitelerinden geri bağlantılar alıyorsa, bu geri bağlantılar A web sitesi için güvenilirlik sağlayabilir ve bir SEO sıralama faktörü olarak işlev görebilir. Güçlü geri bağlantılara sahip sayfaların reklamı Google tarafından daha yüksekte duyurulur.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Basitçe söylemek gerekirse, SEO; Bu, web sitenizin organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını ve trafik miktarını ve kalitesini artırmasını sağlayan süreçtir. Pazarlama terimleri içinde çokça kullanılır.

Dönüşüm Hunileri

Dönüşüm hunileri, müşterileriniz için tipik hedefe giden yolu gösterir ve bunları özellikle oturumların nerede ayrıldığını görmek için kullanabilirsiniz; bu, yüksek ayrılma oranlarına sahip hangi sayfaların optimize edilmesi gerektiğine öncelik vermenize yardımcı olur.

Dijital Pazarlamada size yardımcı olacak bazı huni örnekleri:

  • E-Ticaret Siteleri: Ana Sayfa > Ürün Sayfaları > Alışveriş Sepeti > Ödeme > Teşekkür Sayfası
  • Blog: Ana Sayfa > Makale Sayfaları > Abone )Ol Sayfası > Başarı Sayfası
  • SaaS: Ana Sayfa > Deneme Kayıt Sayfası > Arayüz > Yükseltme Sayfası > Teşekkür Sayfası
  • Potansiyel Müşteri Oluşturma: Kategori Sayfaları > Formlu Açılış Sayfası > Teşekkür Sayfası

İnsanların dönüşüme giden yolculuklarında nerede ayrıldığını izleyin. Oturumların %50’sinin belirli bir sayfada bittiğini görebilirsiniz. (SaaS, “hizmet olarak yazılım” anlamına gelen “Software as a Service” tabirini kısaca ifade eden bir terimdir)

Arama Motoru Pazarlaması (SEM)

Arama Motoru Pazarlaması (SEM), SEO ve ücretli reklamcılık yoluyla web sitenize gelen trafiğin miktarını ve kalitesini artırma sürecidir. Basitçe söylemek gerekirse, SEO + Ücretli Arama Sonuçları = SEM.

Arama Motoru Sonuç Sayfası (SERP)

Arama motoru sonuç sayfaları (İngilizcesi SERP olarak da bilinir), Google’ın bir kullanıcının arama sorgusuna verdiği yanıttır. Arama motoru sonuç sayfaları genellikle organik arama sonuçlarını, ücretli Google Ads sonuçlarını, Featured Snippet’leri, Knowledge Panel ve video sonuçlarını içeri

Döviz Kuru

Ticaretin ana hesaplama kaleminin popüler birimi

Dönüşüm oranı

Dönüşüm oranı, belirli bir eylemi gerçekleştiren müşterilerin veya olası satışların yüzdesidir. Dönüşüm; Bu, bir bültene kaydolmaktan, satın alma yapmaktan veya bir e-kitap indirmekten herhangi bir şey olabilir. Pek çok pazarlama çabası müşteriyi satış hunisinde bir sonraki adıma taşımaya odaklandığından, dönüşüm oranı önemli bir pazarlama metriğidir.

Tasarım

Duyarlı tasarım, esnek sayfa düzenleri ve esnek görüntüler kullanan web siteleri oluşturmaya yönelik bir yaklaşımdır. Duyarlı bir tasarımcının, ekranın boyutunu belirleyerek tasarım yapması, ziyaretçilerin çıktı alması durumunda çıktıyı buna göre yönlendirebilmesini düşünerek web tasarım yapması gerekir.

Katılım Derecesi

Katılım oranı, içeriğin aldığı katılım düzeyini (beğeniler, yorumlar, yeniden paylaşımlar) tanımlamak için kullanılan bir sosyal medya metriğidir.

E-posta Pazarlama

E-Posta Pazarlama, Müşteri Adayları Oluşturmak ve Müşteri Adayları Oluşturmak için E-postayı Kullanma veya başka bir tür dönüştürme. Bültenler, etkinlikler, pazarlama teklifleri ve duyurular farklı e-posta pazarlama türleridir.

E-Ticaret

Elektronik Ticaret (e-ticaret): Elektronik ticaret anlamına gelir ve İnternet üzerinden gerçekleştirilen bir işi, örneğin doğrudan bir tüketiciye ürün ve hizmet satan bir çevrimiçi mağazayı tanımlar.

Harekete Geçirici Mesaj Düğmesi

Harekete geçirici mesaj düğmesi, bir şirket tercih ettiği dönüşüm yolunda ilerlerken kullanıcıları yönlendirmek ve ödüllendirmek için kullanılan bir web sitesi veya uygulamadaki bir düğmedir. Şimdi Satın Al ve Burayı Tıklayın düğmeleri, harekete geçirici mesaj düğmelerinin örnekleridir.

Google Analitik

Google Analitik veya ingilizce adı ile google analytics Bir internet platformu işlevinin neredeyse her etkinliğini tahlil etmek için kullanılan, Google tarafından oluşturulan bir analiz platformudur.

Google Ads

Google Ads (AdWords olarak da bilinir): Google’ın reklam verenlerin arama ve görüntüleme ağları aracılığıyla müşterilerle etkileşim kurmasını sağlayan çevrimiçi reklamcılık platformudur.

Google Benim İşletmem

Google Benim İşletmem ( google my business )  Şirketleriniz arama sonuçlarında ve konum aramalarında görünecektir. Ad, adres, telefon numarası, web sitesi bağlantısı, açılış saatleri ve derecelendirmeler gibi önemli ticari bilgileri sağlamak için kullanılabilen bir Google platformudur.

Google Arama Konsolu

Google Arama Konsolu: Eskiden Web Yöneticisi Araçları olarak bilinen Google Arama Konsolu, web yöneticilerinin bir web sitesinin arama sayfalarındaki görünürlüğünü ve Google botları tarafından nasıl dizine eklendiğini ölçmelerine yardımcı olur.

Erişim ve Gösterim

Erişim ve Gösterim: bir reklam kampanyası başlattınız veya bir içerik yayınladınız ve sonuçlarını raporlamak istiyorsunuz. Analiz panonuzu açıyorsunuz ve iki kelimenin tekrar tekrar karşınıza çıktığını görüyorsunuz: “gösterimler” ve “erişim”. Erişim, içeriğinizi gören toplam kişi sayısıdır. Gösterimler, içeriğinizin tıklanıp tıklanmadığına bakılmaksızın görüntülenme sayısıdır.

Reklam görüntüleme sayısı

İzlenim: Reklam görüntüleme sayısı. Bu, tıklama başına ödeme reklam sistemindeki en popüler terimlerden biridir.

Görüntülü Reklamcılık

Görüntülü Reklamcılık: Reklamları göster; bloglarda, haber sitelerinde, sosyal ağlarda ve ağdaki diğer yerlerde görünür; resim, video, flash ve ses içeren çevrimiçi bir reklamdır.

Hemen Çıkma Oranı

Hemen Çıkma Oranı:  Hemen çıkma oranı, web sitenizi ziyaret eden kaç kullanıcının “hemen çıktığını” gösteren bir ölçümdür. “Devre dışı bırakma”, kullanıcının diğer sayfaları ziyaret etmediği veya başka bir işlem yapmadığı bir ziyarettir.

Web Formu

İnternet Formu (web formu): Web formu, kullanıcıların veri girmesine ve ardından işlenmek üzere bir sunucuya göndermesine izin veren bir web sayfasındaki bir formdur. Web formları, iletişim bilgilerini toplamak ve okuyucuları haber bültenlerine dâhil etmek için kullanılır.

Kalite Göstergesi

Kalite Göstergesi: Kalite düzeyi; Bir reklamın TO’su, anahtar kelime alaka düzeyi, açılış sayfası alaka düzeyi ve diğer faktörler tarafından belirlenir.

Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı Deneyimi: Kullanıcı deneyimi, kullanıcıların web siteniz, hizmetiniz veya ürününüzle nasıl etkileşime girdiğini ve nasıl algıladığını ifade eder.

Kullanıcı Arayüzü

Kullanıcı Arayüzü: Kullanıcı arayüzü, bir web sitesi veya uygulamanın uygun ve verimli kullanımını sağlayan yazılım veya web uygulamalarını ifade eder.

Kayıp Oranı

Kayıp Oranı: Kayıp oranı, toplam müşterilerinizin yüzdesi olarak her ay kaç müşteri kaybettiğinizi gösterir. Şirketin Haziran başında 100 müşterisi ve sonunda sadece 90 müşterisi olsaydı, kayıp oranı %10 olurdu.

Organik Arama

Organik Arama: Organik aramalar, bir arama motoruna bir arama sorgusu yazdığınızda görünen web sayfalarının listeleridir. Görüntülenen sonuçlar, kullanıcının arama sorgusuyla tam olarak eşleşir.

Ortalama Seans Uzunluğu

Ortalama Seans Uzunluğu: Ortalama oturum uzunluğu, kullanıcıların web sitenizde ne kadar zaman geçirdiğini ifade eder. Biri 3 dakika, diğeri 1 dakika olmak üzere iki kullanıcınız varsa, ortalama oturum süreniz 2 dakikadır.

18 Adımda Satış ve Pazarlama Teknikleri

E-ticaret işinde başarılı olmanın, e-ticarette satışları artırmanın yolu etkili e-ticaret pazarlama stratejilerini uygulamaktır.  Özellikle e-ticaret sektörünei yeni giren veya girecek olanların başarılı olabilmenin yolu, başarılı satış ve pazarlama teknikleri konusunda bilgi sahibi olmaktan geçiyor. Geleneksel kanalda ürün veya hizmet satıyor olabilirsiniz ama, ticaretin “e” hali, çok daha farklı bir davranış şekli gerektiriyor.

Satış ve pazarlama Teknikleri, Şimdi adım adım neler yapmanız gerektiğini sıralayalım:

Proaktif Olun

TDK’ya göre Proaktif kelimesi bilinçli ya da bilinçsiz, olumlu ya da olumsuz mevcut koşulların sonucunu değiştirmek için inisiyatif kullanmak anlamına gelmektedir. Bir durum karşısında bireysel insiyatif alarak durumu çözmek amaçlı bir davranış kalıbıdır. Eticaret işinde bir anda binlerce konuda karar almanız gerekecektir. Beklemek ve/veya durağan olma durumu, işleri bir şekikde tıkanmasına yol açacak, size zaman kaybettirecektir.

Hedeflerinizi Belirleyin

Bir e-ticaret projesine başlamadan önce öncelikle amaçlarınızın neler olduğuna ve nasıl bir hizmet sumak istediğinize karar vermeniz gerekir.

  1. Gelecek için ne planlıyorum?
  2. Amaç ve hedefleriniz neler?
  3. Hedeflerime ulaşmak için neler yapmam gerekir?
  4. İlk yılda kaç müşteriye ulaşmalıyım?
  5. Bir yılda ne kadar gelir elde etmeliyim?

Sosyal Medya Platformları Kullanmayı Önemseyin

E-ticarete başlarken önem verilmesi gereken konulardan biri de sosyal medya kanalları kullanmaktır. İnternetin ve sosyal medyanın size sunduğu fırsatlardan ne kadar yararlanırsanız bilinirliğiniz ve para kazanma oranınız o kadar artar. TÜİK verilerine göre Türkiye’de nüfusun %75’i interneti kullanıyor. Bu oran erkeklerde %82, kadınlarda ise %69 olarak karşımıza çıkıyor.

Sosyal medya kanalları sayesinde;

  1. Hedef kitlenize ulaşabilir,
  2. Marka bilinirliğinizi artırabilir,
  3. Müşterileriniz ile etkileşime geçebilir,
  4. Satış oranlarınızı artırabilirsiniz.

Doğru Bir E-ticaret Altyapısı Seçin

Online satış platformunuzu şekillendirmeye başlamadan önce e-ticaret altyapısı paketi seçmek iyi bir fikir olabilir. Günümüzdeki hazır e-ticaret altyapıları ile açık kaynak kodlu altyapıların sunduğu olanaklar farklıdır. Bu sebeplerle hangisinin size daha çok hitap ettiğine dikkat etmeniz gerekir.

Açık kaynak kodlu olan e-ticaret altyapılar, genellikle firmalar tarafından ücretsiz olarak kullanılmaktadır ve geliştirmelerini kendileri yapmaktadır.  Eticaretde başlangıçta, öngöremeyeceğiniz ve sizler için şu an bir ihtiyaç gibi gözükmeyen konularda ileride rahat etmeniz için hazır e-ticaret hizmetlerinden faydalanmanızı öneririz.

Özellikle, sitenize entegrasyonla ürün yükleme, yeni ürün ekleme konularında kullanacağınız altyapı size rahatlık sağlamalı.

Lojistik

e-ticaretin en önemli aşamalarından biridir. Türkiye’de veya Avrupa’da yeni iş fikirleri üzerine düşünürken lojistik süreçlerini planlamanız gerekir. Ürünlerin müşteriye tesliminde sorun yaşanması markanıza olan ilgiyi dezavantaja çevirir. Projenizi hayata geçirmeden önce kargo, ödeme sistemleri ve satış desteği gibi konularda detaylı bir planlama yapmanız bu açıdan faydalı olur.

Trend Ürünler Satmaya Özen Gösterin

Eğer işinizde en iyisi olmak ve kazancınızı artırmak istiyorsanız satış ve pazarlama teknikleri arasında trend ürünleri takip etmeniz gerekir.

Trend ürünleri bulabilmek için online pazar yerlerinde en çok satılan ürünlere bakmanız gerekir. Sattığınız ürünleri çeşitlendirerek müşteri kitlenizi artırabilirsiniz.

Siteniz için SEO Çalışmaları Yapın

SEO çalışmaları yapmak, sitenizin Google arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını sağladığı için bu çalışmaları yapmak, sitenizi gelen trafiği ve dolayısıyla satış oranını artıracaktır. Ayrıca gelen ziyaretçilere iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatacağı için dönüşüm oranlarınız ve marka bilinirliğiniz de artar.

Farklı ve Samimi Olun

Satış ve pazarlama teknikleri arasında üzerinde durulması ve mutlaka uygulanması gereken konulardan biri de farklı ve samimi olabilmek. Bunu için de sosyal medya kanallarını aktif kullanmanız önemlidir.

İzinli E-Mail Pazarlama ve SMS Pazarlama Yapın

E-mail pazarlama ve SMS pazarlama çalışmaları yapan firmalar, potansiyel müşterilere daha kolay bir şekilde ulaşmakta ve dönüşüm oranlarını artırmaktadırlar.  Sizler de e-ticarette başarılı olmak ve satışlarınızı artırabilmek için mutlaka bu pazarlama kanallarını aktif olarak kullanmalısınız.  E-ticaret firmalarının sıkça kullandığı ürün pazarlama tekniklerinden biri de SMS yoluyla pazarlama yapmaktır. SMS pazarlama ile indirim ve kampanyalarınızı duyurabilir ve satış oranlarınızı artırabilirsiniz.

Google Ads Çalışmaları Yapın

Eticaret siteniz açıldıktan sonra, SEO çalışmaları yapmanın yanında, bir de Google reklamları vererek de en üst sıralarda müşterilerinizin karşısına çıkabilirsiniz. Bunun için de bir miktar bütçe ayırmanız gerekir.

Doğru Fiyatlandırmalar Yapın

Rekabet ortamının yüksek olduğu e-ticaret dünyasında, satış ve pazarlama teknikleri içerisinde işletmelerin dikkat etmesi gereken konulardan biri de doğru ve uygun ürün fiyatlandırmaları yapmaktır. Piyasa değerinin üzerinde bir fiyatlandırma yaptığınız takdirde ürünler elinizde kalabilir.

Çapraz Satışlar Yapın

Çapraz satış, müşterilerin ilgisini çeken ve satın almaya teşvik eden etkili ürün pazarlama teknikleri arasında yer almaktadır. Çapraz satış, satışı yapılan ana ürünün yanında tamamlayıcı bir yan ürün daha müşteriye sunmaktır.

İndirim Kampanyaları Düzenleyin

Potansiyel Müşterilerinizin en ilgi duyduğu hizmetlerden biri de indirim kampanyalarıdır. Müşteriler, indirimli ürünlere ihtiyaç duymasalar bile uygun fiyatı görünce satın alma iç güdüleri harekete geçebilir.

Görsel Kaliteye Önem Verin

Ürünlerinizi kaliteli ve net görsellerle sunmak, etkili satış ve pazarlama teknikleri arasındadır. Kalitesiz, özensiz ve anlaşılır olmayan görseller insanların ilgisini çekmeyebilir.

Müşteriler İle İletişim Halinde Olun

Sizden alışveriş yapan müşterilerinizin size sadık kalabilmeleri için onlara çeşitli bildirimler göndererek iletişim halinde kalmaya devam edin. Sitenize, sorun çözücü, Ticket sistemi ekleyin,  Satış sonrasında karşılaşabilecekleri problemleri çözmeye çalışın ve onları memnun edin.

%100 Profesyonel Olun

Müşteriye, devamlı, düzenli müşteri gözü ile bakın, “sattıktan sonra, bir daha sizden ürün almaz”, gözü ile bakmayın. Sonuç olarak bir hizmet veriyorsanız bunu en iyi şekilde yapabilmek için elinizden geleni yapmanız gerekir. Acemice tutumlar, müşterileri kaybetmenize sebep olabilir. İşinizde profesyonel olduğunuzu müşterilere hissettirin.

 

 

Tekstil Toptan

Dünya genelinde, ticari faaliyetlerin kontrol altında tutabilmek ve organize edebilmek için çeşitli yöntemler kullanır. Nace olarak bilinen ve Avrupa Birliği’nde Ekonomik Faaliyetlerin istatistiklenmesi anlamını taşıyan 6 haneli kod işletmelerin ticaret sınıfını belirler. Her işletme sahibinin nace kodunu bilmesi ve buna uygun faaliyetler yürütmesi hayati önem taşır.

Nace Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?

Toplam 6 haneden oluşan ve Avrupa Birliği Ülkelerinin tarafından işletmeleri hangi risk sınıfında bulunduğuna tespit etme amacıyla kullanılan özel kodlama sistemine nace kodu adı verilir. Nace kodu temel olarak üç sınıfa ayrılan iş gruplarını belirleme ve bu işlerin ne türlü tehlikeler taşıdığını tespit etme amacıyla uygulanır. Sadece bununla da sınırlı kalmayıp nace kodu ticari faaliyetler yürüten bütün işletmeler için kurulum aşamasında belirlenmesi gereken gereklilikler arasındadır.

Nace kodu;

46 – Toptan ticaret (Motorlu kara taşıtları ve motosikletler hariç)

46.4 – Ev eşyalarının toptan ticareti

46.41 – Tekstil ürünlerinin toptan ticareti

Alt Gruplar

46.41.01 – Evde kullanılan tekstil takımları, perdeler ve çeşitli tekstil malzemesinden ev eşyaları toptan ticareti (çarşaf, yatak takımı, yastık kılıfı, masa örtüsü, havlu, battaniye, yorgan, diğer mefruşatlar vb. dahil)

46.41.02 – Tuhafiye ürünleri toptan ticareti (iğne, dikiş ipliği, düğme, fermuar, çıtçıt, fisto, dantel, gipür vb.)

46.41.03 – Kumaş toptan ticareti (manifatura ürünleri dahil)

46.41.04 – İplik toptan ticareti (tuhafiye ürünleri ile dikiş ipliği hariç)

46.41.05 – Diğer tekstil ürünleri toptan ticareti (balık ağı, çuval, çul, halat, urgan dahil)

Tedarikçi bulmak için Nace kodunu kullanabilirsiniz

Örnek olması gerekir ise, bu dış linki inceleyebilirsiniz

 

ihracat prosedürleri ve süreçler

İhracat Prosedürleri;

Genel anlamda, ihracat adımları aşağıdaki gibi özetlenebilir.

  • Sipariş alma, ön görüşmeleri yazışmalar
  • Fiyat görüşmeleri
  • Ödeme şekli/ teslim şekli /ihracat şekli görüşmeleri
  • Belgelerin hazırlanması
  • Malın üretimi/hazırlanması
  • Malın teslimi
  • Ödeme

Fiili İhracat Gerçekleşme Süreci

Yukarıdaki süreç müşteri ile belirlendiğinde, işin fiili süreci başlar.

İhracatçı Birlikleri ve Gümrük İdareleri Kaydı: İhraç konusu ürün ile ilgili üye olunan İhracatçı Birlikleri üzerinden ihracatın gerçekleşebilmesi için üyelik kaydının olması gereklidir. Ayrıca ilgili Gümrük İdaresi ile de iletişime geçilmelidir.

Gümrük Müşavirinin Yetkilendirilmesi ve Gümrükleme İşlemlerinin Tamamlanması: İhracatçı işletme tarafından yetkilendirilen gümrük müşavirleri tarafından bir taraftan ihraç konusu ürün ve ülkeye göre farklılaşan ve hazırlanması zorunlu olan belgelerin hazırlanması ve gümrük beyannamesinin düzenlenmesi ve ihracat işlemlerinin başlatılması önemli bir adımdır.

İhracatta Gerekli İzin ve Onayların Alınması: İhracatta İhracatçı Birliklerine her ihracat üzerinden nispi aidat ödenmesi, Ticaret ve Sanayi Odalarında ATR, Menşei Şehadetnamesi gibi belgelerin onaylatılması ve bazı ihraç konusu ürünler için ilgili birimlerden izinlerin alınması gerekli ve önemlidir.

Aracı Banka İle Bağlantıya Geçilmesi: ihracat işleminin mali yönüne ilişkin detayların banka ile görüşülerek açıklığa kavuşturulması gereklidir.

Taşıma ve Depolama İşlemlerini Yürütecek Lojistik Hizmet Sağlayıcı Firmanın Seçimi ve Taşımanın Gerçekleşmesi: Dış ticarette en önemli ve sorunsuz tamamlanması gereken süreçler olan taşıma, depolama, sigorta işlemlerini yürütecek doğru lojistik firmasının seçimi iş bütünlüğü açısından önemli görülmelidir.

İthalatçı Tarafından Ödeme İşleminin Yapılması ve Kambiyo Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesi: İhracatçının sözleşme şartlarına uygun olarak malı ithalatçıya ulaştırması öncesi ve sonrasında ithalatçının mali yükümlülüğünü tamamlaması ile(ödeme Şekline göre) ihracat işlemi sorunsuz tamamlanmış olur.

Konuyu özetlersek, ihracat onayının onay gelmesi halinde, müşteriyle anlaşılan ödeme şekline bağlı olarak ön ödeme istenebilir. Eğer nakit bir ödeme anlaşması yapıldıysa ön ödeme için cüzi bir miktar şirket talep edebilir. Bu aşamanın da bitirilmesinden sonra üretime dair onay fabrikaya geçilmektedir.

  • Fabrikadan üretime dair kesin bilgiler alınır, Ürünlerin ne zaman yüklenebileceği gibi
  • Müşterinin ürün hakkında özel taleplerinin olup olmadığı sorgulanır ve teslim tarihine karar verilir.
  • Nakliyeci ile görüşülüp, Sevkiyatın hangi tarihte yapılacağı kararlaştırılır.
  • Yükleme tarihinden önce ödeme istenir.
  • İhracat ilişkilerinde güven çok önemlidir. Karşılıklı güven oluştuğunda ihracat ilişkileri de aksamadan gerçekleşmektedir
  • Fabrikadaki üretimden kaynaklı erken ya da geç sevkiyatlar karşılıklı diyalog ile halledilmektedir.
  • Yüklemenin gerçekleşeceği gün ihracat evrakları hazırlanmaktadır.
  • Türkçe ihracat faturaları, commercial invoice, sevk irsaliyesi gibi evraklarla imzalama ve kaşeleme işlemleri gerçekleştirilir. Gümrük hizmeti aldığınız firma ile her adımda teyitleşin.
  • Sevkiyat günü nakliyeci firmaya ürünün taşınmaya hazır olduğuna dair konşimento talimatı gönderilir
  • Sevkiyat firması gelir ve tüm kaşeli belgeler ile ürünü alır. Bu süreçte müşteriye de adım adım siparişine dair her bilgi aktarılır.

Ayrıca bakınız https://www.muratyilmaz.biz.tr/ihracat-is-akis-semasi/

İhracat ile detaylı bilgiye  https://www.muratyilmaz.biz.tr/category/ihracat/   Katagori sayfamızdan da ulaşabilirsiniz.

Etiketler; manl, transport, makine, nakliye, toptangiyim, nav, marble, mermer, hazırgiyim, karayolu, denizyolu, imalat, izmir, havayolu, marka, te, kimyasal, tekstiltoptan, logisigorta, tekstil, perakende, demirc, nakliyat, y, demiryolu, depolama, wholesale, lowbed

CPO Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi

Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi alanında mesleki standartların geliştirilmesi, meslektaşlarımızın güçlendirilmesi ve yeni mesleki unvanların tanımlanması gibi konuların yanı sıra tedarikçi portföyünün geliştirilmesi, milli ve yerli üreticilerin desteklenmesi ve daha rekabetçi bir Türkiye hedefleriyle 2020 yılında İTO ile birlikte yaptığımız hibrit etkinlikle bu alanda Türkiye’de pek çok yeniliğe şahit olmuştuk.

İlki beklentilerin üzerinde bir başarılıyla tamamlanan CPO Türkiye; Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi’nin ikincisini 24-26 Haziran 2021 tarihleri arasında daha zengin ve ilgi çekici içeriklerle ve daha fazla katılımla tekrar yapacak olmanın mutluluğunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Deneyimli satınalmacılarla bu meslekte yeni ve genç meslektaşlarımızı aynı platformda buluşturan CPO Türkiye’nin başlıca çıktısı yeni teknoloji ve trendlerin tanıtılması  ile bilgi ve deneyim paylaşımları olacaktır.

Aliexpress’den Toptan Satış Yapılabilir mi?

Dijital e-ihracat yapmak için binlerce alternatif var. Bugün Aliexpress Toptan tarafını inceleyeceğiz. Aliexpress size perakende bir pazar yeri gibi gelse de, toptan satışlarınızda, yeni müşteri portföyü geliştirmenizde çok yardımcı olabilecek fırsatları da sunuyor.

Birçok girişimici için Aliexpress ciddi bir ürün bulma ve kendi pazarını test etme aracı. Aliexpress’den hem ürünlerinizi (Alibaba.com gibi olmasa da) toptan satabilir, hem de bu formattaki ürünleri (adete bağlı)  özel indirimlerle perakende de olduğu gibi alabilir ve pazarınızda test edebilirsiniz.

 Aliexpress’ten toptan ürün satın alırken, bunun bin Euro’yu geçmediğini ve ürünün ağırlığının 31 kilogramdan az veya eşit olması gerektiğini unutmamalısınız.

Aliexpress’te herhangi bir şey satın aldığınızda, bir ürünün toplu sipariş seçeneği varsa, toplu fiyatı da göreceğinizi görebilirsiniz. Fiyat bölümünün altında, toplu fiyatı önizleyebileceğiniz açılır menüyü göreceksiniz. Toplu sipariş vermenin kesinlikle bir avantajı var ve bu yüzden toplu indirimler alacaksınız.

Toptan alım yapmak için seçeneğe tıklamanız ve tüm detayları öğrenmeniz gerekecektir. Her mağaza, müşterilerine toplu satın alma sağlayacakları siparişlerin ne olduğunu tanımlayacaktır. Bir birim sipariş veya toptan satın alma söz konusu olduğunda hiçbir fark yoktur.

aliexpress toptan
aliexpress’den toptan satis

Aliexpress toptan alım, AliExpress toptan sipariş, AliExpress toptan giyim, AliExpress toptan takı, Alibaba toptan satış, alibaba’dan toptan ürün getirmek gümrük, Aliexpress toplu alım gümrük, Alibaba toptan ürün getirme maliyeti

MOQ Minimum Sipariş Miktarı nedir?

alibaba hakkında
alibaba

MOQ veya Minimum sipariş miktarı, Alibaba ve benzeri eticaret sitelerinde tedarikçinizin satış için kabul ettiği minimum ticaret adetidir. Bu değer genelde lojistik operasyon maliyetleri, satılan ürün maliyeti, yeniden paketleme ve palet maliyeteleri ile doğru orantılıdır. Üretici, bazı durumlarda bu maliyetlerden kaçınabilir veya hesaplayamaz. Fakat rekabettin getirdiği son sınırlarda, bu değer, ticaret yapmanızı kolaylaştıran bir değer de olabilir.

Müşteriyi, ithalatçıyı anlamak ve çözüm sunmak sizi (üretici olarak) çok daha iyi pozisyona getirir.

Örneğin, Alibaba.com bu formattaki alıcılara (müşterilere, ithalatçılara) bir servis geliştirdi. Söz konusu servis alıcı hesabı ile Alibaba.com’a girişte en üst sekmede yer alıyor

Minimum Sipariş Miktarı ile tercih edilebilir tedarikçi olma
alibaba minimum sipariş miktarı ile potansiyel müşterilere

Bu, genellikle tedarikçiye ürün siparişi verilmesinde belirlediğiniz minimum birim ürün siparişi olarak da ifade edilir. Müşteri kendi adına bu miktarı hesaplayabilirken, tedarikçi de siparişin kendisine olan maliyetini göz önüne alarak kendi minimum sipariş miktarını belirleyebilmektedir. Örneğin, Tedarikçi XYZ firması. X ürünü için sadece 1000 usd ‘den fazla harcama yapabilen müşterilerinin siparişi kabul edebildiği gibi müşteri eğer sipariş vermek istiyorsa bu alt limite uymak zorunda bırakılabilmektedir.  Alibaba’da bu formatta nispi olarak çok firma bulunur ve eğer rekabet etmek istiyorsanız, bu alan sizin için bir fırsattır. Soldaki resimde kırmızı ile işaretlenmiş “Sevkiyata hazır” bölüme giriş yapan alıcılar (müşteriler, ithalatçılar) aşağıdaki gibi bir ekran ile karşılaşır. Bu ekrana girmek, sipariş alma adetlerinizi kısa sürede artırır.

Bunun iki yararı vardır. Birincisi çok sipariş alacağınız için, Alibaba içinde firmanızın ve ürünlerinizin müşteriye gösterme sırasında üst sıralara çıkabilirsiniz. İkincisi ise, alıcıların, müşterilerin çok daha bol olduğu farklı bir ekrandan müşteriye erişebilme imkanıdır. Dijital pazarlama açısından, erişim ve etkileşim, satışın ön adımıdır, dolayısı ile satışlarınız artacaktır.

 

alıcılar için rekabet ekranı
alıcılar için rekabet ekranı

 

Müşteriler neden Alibaba.com’u tercih ediyor?

alibaba hakkında
alibaba

Bir ürün grubunda ticaret yapıyorsunuz ve rekabetin çok yaşandığı bir pazardasınız. Satışını yaptığınız ürün grubu ile ilgili devamlı fiyat tabanlı kampanya ve indirim kurguluyorsunuz.  Böyle bir durum tahminen yabancı gelmiyor sizlere. Günümüzde, malzeme ihtiyaç planlama ve tedarik yönetiminde süreklilik, yeni tedarikçi araştırmaları, satın alma riskini minimize etmek ve oluşabilecek finansal ve lojistik sorunları çözebilmek için çok iyi yönetilen bir tedarik sisteminize ihtiyacınız var.

tedarikçi yönetim
yeni tedarikçi yönetim

Bu tedarik sistemini size Alibaba.com çok iyi kontrol edilebilir bir şekilde sunuyor. Bir tüccar için vazgeçilmez bir araç. Düşünün, bir tıkla 3000’in üzerinde üreticiye ulaşıp, çok büyük oranla %40’ından teklif alıyorsunuz.

Hatta size teklif veren firmaları, bir çok satış işlemine göre değerlendirip, üretim aşamasını 48 usd’ye gözlemleyebilir, Dünyaca kabul görmüş, bağımız üçüncü parti servis sağlayıcıları ile 118 usd’ye inspection yapabilirsiniz. yine tek tuşla akreditifi planlayıp tüm risklerden arınabilirsiniz.

inspection
üretim izleme ve denetleme hizmetleri

Alibaba.com bu açıdan ithalatçılar / müşteriler için bulunmaz bir kaynak.

ithalatçılar, ücretsiz bir hesapla, tüm bu kolaylıklardan yararlanıyor. Eğer bir üretici olarak Alibaba.com’u kendinizden uzak görüyorsanız tekrar düşünün derim.

Potansiyel Müşterilerinizden uzak kalmamanız adına, bence hemen bir alibaba hesabı açın.

Alıcılar açısından Alibaba neden çok daha fazla güvenli?

Alibaba b2b ihracat pazar yerleri arasında en iyisi ve en ünlüsü. Birçok firma, rakabet edemeyeceğini düşünerek,  Alibaba.com‘da satış yapmaktan korkuyorlar. Söz konusu firmalar, mevcut müşterilerinde konuyu araştırsalar, alibaba.com’un onlar tarafından da bilindiğini ve alıcıların, güven açısından alibaba.com‘daki satıcılara daha çok güvendiklerini görecekler.

Alibaba.com sadece ucuz ürün tedarik edilebilecek bir platform değildir. Buradaki ürünlerin ucuzluğu, rekabet avantajı elde etme isteğinden gelir ama her talep için farklı üretici bulunabilir. Müşterileriniz bunu sizden daha iyi bilmektedir.

Üreticisiniz ve Alibaba.com‘da mağaza açtınız. Alibaba.com  sizi birkaç şekilde doğrulayacaktır. Söz konusu doğrulama sonrasında, size atıf edilen badge’leri alıcılara sizin sayfanızdan iletecektir. Bu badge’ler, mağaza iyi yönetildiğinde size sipariş olarak dönecektir.

Alibaba.com‘un Tedarikçi Doğrulama Hizmetleri Nelerdir?

Alibaba.com’daki satıcıların doğrulanması, satıcıların yasal olarak kayıtlı şirketler olmasını sağlayarak alıcıları korumaya hizmet eder. Firmaların denetimleri hem Alibaba.com hem de bağımsız doğrulama şirketleri tarafından yapılmaktadır. Alibaba,com satıcılar tarafından (“Altın Tedarikçiler” veya “Değerlendirilen Tedarikçiler” dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) satış için listelenen hiçbir ürünün orijinalliğini veya satıcıların listelenen herhangi bir ürünü satışa sunma yetkisini doğrulamaz..

Doğrulama Türleri

A&V Kontrolü

A&V Kontrollü tedarikçiler, Alibaba.com’un yanı sıra bir üçüncü taraf doğrulama şirketi tarafından kimlik doğrulama ve doğrulama denetiminden geçen Altın Tedarikçilerdir. Tüm yasal işletme lisansları ve irtibat kişileri, A&V Kontrolünden geçmiş olanlar için doğrulanır.

Yerinde Kontrol

Yerinde Kontrol, Çin Altın Tedarikçileri için bir doğrulama sürecidir. Tedarikçinin şirketinin tesisleri, yerinde operasyonların mevcut olduğundan emin olmak için Alibaba.com personeli tarafından kontrol edilir. Tedarikçilerin yasal statüsü ve diğer ilgili bilgiler daha sonra bir üçüncü taraf doğrulama kuruluşu tarafından onaylanır.

Değerlendirilen Tedarikçi

Değerlendirilen Tedarikçi, olası tedarikçilerinizin tamamen bağımsız ve tarafsız üçüncü taraf doğrulamasını sağlayan bir Alibaba.com hizmetidir. Tedarikçiler tarafından yapılan iddiaları test etmek için uluslararası itibarlarına ve kanıtlanmış güvenilirliklerine dayalı olarak birkaç acenteyi görevlendiriyoruz.
Alıcılar için bu, içgüdü ve güvenin yalnızca somut kanıtlara dayandığı anlamına gelir. Değerlendirilen Tedarikçi, Değerlendirme Raporları Doğrulanmış Videoları ve Doğrulanmış Ana Ürünleri içerir.

Alibaba.com’daki tedarikçiler, Altın Tedarikçi olmaya hak kazanabilmek için A&V kontrolünden veya Yerinde kontrolden geçmelidir. Altın Tedarikçisinin logosu şöyle görünmelidir:

alibaba gold supplir
alibababadge

Her Doğrulama Hizmetinin Temel Özellikleri

Doğrulama Hizmetinin Türü  doğrulamayı kim yapar Gerekli/Opsiyonel

A&V Kontrolü

Üçüncü taraf doğrulama şirketi

Tüm Global Altın Tedarikçileri için gereklidir

Yerinde Kontrol

Alibaba.com personeli ve üçüncü taraf doğrulama şirketi

Çin’deki tüm Altın Tedarikçileri, Tayvan Altın Tedarikçileri ve Hong Kong Altın Tedarikçileri için gereklidir

Değerlendirilen Tedarikçi

Denetim ve doğrulamayı Bureau Veritas veya TÜV Rheinland gibi üçüncü taraf bir şirket gerçekleştirir.

 Çin’deki tüm Altın Tedarikçileri, Tayvan Altın Tedarikçileri ve Hong Kong Altın Tedarikçileri için isteğe bağlı

Hangi doğrulama hizmetinde, hangi Tedarikçi Bilgileri Doğrulanmaktadır?

Doğrulanmış bilgi

   A&V Kontrolü   

  Yerinde Kontrol  

  Değerlendirilen Tedarikçi    

İşletme lisansı
İletişim bilgileri
İş türü (örneğin ticaret şirketi, üretici veya her ikisi)
Şirket/Fabrika konumu
Tesislerin mülkiyet durumu
Tedarikçi operasyonlarının fotoğrafları
Bağlı kuruluşlar, ortaklar ve yüklenicilerden alınan sertifikalar
Ana ürün grupları/hizmetler
sertifika
İnsan kaynakları
Üretim/İhracat kapasitesi
Uluslararası ticaret yetenekleri
Üretim süreci yönetimi
Ar-Ge yetenekleri
Şirket geliştirme/genişleme planları
Üretim akışı
Doğrulanmış Ana Ürünler
Doğrulanmış Videolar

Rakuten

Rakuten, merkezi Tokyo Japonya olen Asya kıtasının da en büyük e-ticaret platformlarından biridir. Japonya haricinde global hizmet veren bir sitesi ve Almanya, Fransa, Brezilya ve ABD’de için de ayrı online pazaryerleri mevcut.

Eğer Türkiye’den Rakuten Japonya’da satış yapmak istiyorsanız  Rakuten’in uluslararası satıcı programına başvurabilirsiniz.  Rakuten’in uluslararası satıcı programında, Rakuten’in onaylı yerel hizmet ortaklarından biriyle iş anlaşması imzalıyorsunuz. Bu yerel hizmet ortakları (3. parti ortaklar), sizin Japonya’daki bölgesel ekibiniz olarak çalışıyor ve online dükkan kurulumundan yerel müşteri desteğine kadar tüm işleri sizin adınıza yapıyor.

Yurt dışından Japonya’ya ürün satacaksanız, aklınızda bulundurmanız gerekenler:

Japon tüketiciler iyi eğitimli ve bilinçli bu nedenle alacakları ürünün kalitesinin yüksek olmasını talep ediyorlar.
Rakuten’de, özellikle Japonya’da bulunmayan uygun fiyatlı ancak yüksek kalitede ürünler oldukça avantajlı.
Rakuten’in satıcılara koyduğu kalite standardı da oldukça yüksek. Dükkan arayüzünden ürün açıklamalarına kadar isabetli ve kaliteli olmalı.
Rakuten’de satış yapabilmek için ürününüzün Japonya’da satılabilir olduğundan (gümrük kuralları ve yasalara uygun olduğundan) emin olmalısınız.
Rakuten’de en çok satan ürünler kırtasiye, evcil hayvan kıyafetleri ve evcil hayvan aksesuarları. Rakuten, satıcılardan ürün başına, kategorilere göre %8 ila %15 arası değişen komisyonlar alıyor.

Shopify Fiyatları Ne Kadar?

Shopify’da standart üç  paket bulunur. Bu paketler de sahip olduğu özelliklere göre fiyatlandırılır. Aylık abonelik şeklinde çalışan bu sistemde

• Basic Shopify, 29 Usd / Ay
• Shopify, 79 Usd / Ay
• Advanced Shopify 299 Usd/Ay

gibi paketler mevcuttur.

Bu paketlerden en ücreti yüksek olan paket Advanced Shopify’dır. Bu paketler klasik ve temel paketlerdir. Bir de daha nitelikli paketler mevcuttur. Bunlar:
• Shopify Plus,
• Shopify Lite paketleridir.

Alan adınızı hemen bağlamadan 14 günlük ücretsiz deneme sürümü ile Birçok işlevi deneyebilirisiniz Ücretsiz deneme sürümünü kullanmak için kullanım sayfasına giriş yapıldıktan sonra mail adresi ile ilgili yerden “Get Started” butonuna tıklayarak kullanıcı hesabınızı oluşturabilirsiniz kullanıcısı açtığınızda da paketinizi kullanılabilir hale getirebilirsiniz.

Dünyanın En Büyük Online Pazar Yerleri,  alibaba, amazon,  aliexpress, eBay, Etsy Asya’da JingDong(JD), taobao, tmall global, xiaoHongShu, Japonya, Amazon Japan, Rakuten, İngiltere, Amazon UK, eBay UK, Etsy UK, Not on the highstreet, Zalando UK Almanya’da Amazon Germany, eBay Germany, Otto, Tchibo, Yatego, Zalando Germany Hollanda da Amazon Netherlands, Bol, eBay Netherlands, Wehkamp, Zalando Netherlands Latin Amerikada Avenida, Americanas, Amazon (Brazil & Mexico), Casas Bahira, Extra bu ufak liste bile e-ihracat, e-ticaret bazında dijital pazarlama ya konu olan birçok pazaryerinin binlerce fırsatını anlatmak için yeterli bir ver. E-ihracat işletmenize B2B ve B2C sınırsız fırsatlar sunuyor. E-ihracat ve dolayısı ile B2C size, B2B’den sonra çok daha yoğun ve ilk aşamada B2B’ye göre düşük bir gelir üretecek bir pazarlama aracı gibi gelebilir. Buna rağmen B2B pazarlamanızı destekleyici nitelikte de yönetilebilir ve hatta B2B’ye ciddi müşeteriler de oluşturabilir.

Lojisitik ve devlet teşvikleri, açısından da yüzlerce yeni kolaylık ve yeni imkanlar sağlıyor. Potansiyel E-İhracat müşterileri doğru yönetilirse piyasa dinamikleri ve üründe uygulayabileceğiniz yeni  revizyonlara neden olabilir, bu da rekabet açısından firmanızı çok daha iyi pozisyona taşıyabilir.

Dijital pazarlamanın önemli konularından biri de Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Web sitelerinin arama motorlarında daha iyi performans göstermesi için yapılan çalışmaları kapsar. Amacımız ürünlerimizin bulunabilirliğin ve bilinebilirliğinin artırılması. Ürünlerimiz, ister kendi e-ticaret veya e-ihracat sitemizde olsun, ister online pazaryerlerinde olsun, bir takım metrikler ile ölçebilir, bulunabilirliğini artırabiliriz.

Shopify Nasıl Çalışır?

İlave bir hosting ihtiyacı olmadan, çok hızlı mağazanızı tasarlama imkanı veren Shopify ile Teknik ihtiyaçlarla uğraşmadan bir e-ticaret mağazası kurarak tanıtım ve satış işlemlerinize başlayabilirsiniz.
Peki, bu sistem ne gibi avantajlar sağlıyor? İlk önce en büyük avantajı olan herhangi bir yazılım hatası olmamasını söyleyelim. Kolaylıkla erişilebilir olması ve tüm cihazlardan da rahatlıkla ulaşılabilir olması da büyük kolaylık. Dediğimiz gibi teknik bilgisi fazla olmayan insanlar için en gözde sistemlerden birisi. Üstelik bu sistem içerisinde birçok tema ve arayüz bulunur.

Kendinize özel bir şekilde tüm özelliklere ve fonksiyonlara ulaşabilir e-ticaret mağazanızı kişiselleştirebilirsiniz. Bir de kendini sürekli yenilemesi ve teknolojiye ayak uydurması var. Yani anlayacağınız birçok avantajlarla istediğiniz e-ticaret mağazasını kurarak deneyim ve para kazanmaya başlayabilirsiniz.

Bu sistemin bir de dezavantajları var. Shopify e-ticaret’in sınırlarını ve çerçevesini çizmiş durumda. Eklentileri Türkiye şartlarına göre pahallı olabilir ama her eklentinin fiyatı uluslararası pazarların fiyat / performansına göre belirlenmiş.

ETSY’de Satış Yapmak

Etsy özellikle el işi, orjinal ve özgün ürünlere odaklanmış en büyük Pazar yerlerinden biridir. “Reselling” al-sat şeklinde size ait olmayan, kendi üretmediğiniz, satın aldığınız bir ürünün satışını yapmanız yasaktır. Bu durumun yaptırımı olarak da Etsy el emeği, özgün ve orijinal olmadığından şüphe duyduğu ürünleri satışa kapatma hakkını saklı tutar.

Etsy’de satış yaptığınız ürünler, sizin kendi üretiminiz olmaldır. Dropshipping’e izin verilmez. Ürün fotoğrafı olarak ürünün kendi fotoğrafı yayınlanmalıdır. Herhangi bir stok fotoğrafı diğer plarfomlarda olduğu gibi kullanmamalısınız.
Etsy’de e-Ticaret Mağazası Açma Süreci
Etsy’de e-ticaret için mağaza açma süreci oldukça kolay, bunun için aşağıdaki adımları izlemeniz yeterli.

Ana sayfadaki “Sell on Etsy” bağlantısına tıklayın.
Daha sonra açılan sayfadan “Open your Etsy Shop” butonuna tıklayın.
Burada yer alan bilgileri doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurduktan sonra e-posta adresinizi onaylamanız gerekecektir.
E-posta adresinize doğrulama bağlantısına tıklayarak, hesabınızı aktifleştirin.
Hesabınızın aktivasyonu ardından Etsy yönetim panelinize yönlendirileceksiniz. Bu ekranda “Your Shop” menü başlığına tıklayın.
Mağazanız için gerekli olabilecek ayarları tanımlamanız istenecektir. Özellikle Mağaza dili, satış yapılacak ülke, mağazanın ülkesi ve para birimi seçimleri önemlidir.
Mağaza adı, önemli bir seçim kriteridir. Zira Mağaza adının satışa etkisinin çok yüksek olduğu bir platfom.
“Add a listing” yazısına tıklayarak ve ürününüzün bilgilerini, fotoğraflarını eklemeye başlayın. Burada talep edilen ayrıntıları eksiksiz ve doğru doldurmanız önemlidir.
Bir sonraki adımda ise kargo sürecini belirleyeceksiniz. Kargo seçenekleri arasında “By itself”i seçtiğinizde ürünü ‘tek’ olarak gönderebiliyorken, “With another item” seçeneği ile aynı kargo paketine birden fazla ürünü ekleyerek gönderim yapabiliyorsunuz.
Son olarak bir seçenek daha var karşınıza çıkan; bu oldukça önemli çünkü sizin kullanıcılarla etkileşiminizi artıracak nitelikte. “Tags” kısmına hedef kitlenizin yani müşterilerinizin arama yaparken yazılabileceğini düşündüğünüz anahtar kelimeleri, “Materials” kısmına ise kullandığınız malzemeleri ve bu malzemelerin türünü yazmanız çok önemli.
“Tags” kullanarak ürünlerinizin internetten yapılan aramalarda öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda ürünlerinizin arama sonuçlarında daha yukarıda çıkması için ücret ödeyebilir ve satış şansınızı daha da artırabilirsiniz.

Etsy’de Uygulanan Komisyon Oranları
Etsy’de e-ticaret mağazası oluşturdunuz, ürünlerinizi burada listelediniz, satmaya başladınız ve ödemelerinizi almaya başladınız. Şimdi sıra komisyon tutarı ile ilgili olası soru işaretlerinizi gidermeye geldi. Etsy de geleneksel pazaryerleri gibi hem listelemeden hem de satıştan komisyon almaktadır.

Yazı Önerisi: Ürünlerinizin İnternette Görünür Olmasını Sağlayacak 5 Madde
Etsy’de komisyon oranlarıyla ilgili şu noktalara dikkat çekmek gerekir:

Mağaza için komisyon alınmamaktadır.
Ürünlerinizin listelenmesinden aylık %0.20 komisyon alınmaktadır.
Her ürün satışınızdan %3,5 komisyon alınmaktadır.
Etsy Payments üzerindeki ödemelerde komisyon tutarı ülkeye göre değişkenlik göstermektedir.
Etsy Payments aracılığı ile yapmış olduğunuz satışlardaki geliri Türkiye’deki banka hesaplarınıza aktarabilirsiniz.

Paranızı banka hesabınızda yer alan döviz cinsinden farklı bir cinse çevirmek isterseniz, Etsy sizin adınıza Etsy Payments üzerinden %2,5 komisyon uygulayarak bu işlemi gerçekleştirir.
Toptan satışlardan veya hesaplar arasında aktarmaların olması gibi durumlarda ek komisyon ücretleri ile karşılaşabilirsiniz.

Trendyol Entegrasyon seçiminde dikkat edilmesi gerekenler

Entegratör Nedir? Entegratör bir veya birden fazla internet mecrasında yaptığınız satışları entegrasyon ekranı üzerinden satış, ürünler, siparişler ve üyeler gibi verilerin ile muhasebe programınızın, ERP yazılımınızın veya ticari yazılımlardaki sipariş, ürün, stok, ödeme, faturalama gibi işlemlerin karşılıklı olarak veri alışverişi ile güncel tutulması şeklinde tanımlanabilir.

Entegratör yazılımlar, e-ticaretinizin en önemli araçlarından biridir. Bu nedenle entegratör seçiminde dikkat edilmesi gereken beklentileri sizler için grupladık.

İyi bir entegratör;

  1. Stok fiyat güncellemesi yapabilmeli; zaman kazanmak ve işlemleri otomatize etmek  adına son derece faydalı. Toplu işlem yapmanız gerektiğinde seçeceğiniz entegratör’ün Ürün Tipi, Durum, Stok Miktarı, Kategori, Marka, Tedarikçi, Ürün Etiketi, Alış ve Satış Fiyatı alanlarını otomatik güncelleyebilmeli.
  2. Fatura Entegrasyonu yapabilmeli: Fatura entegrasyonu, pazaryeri veya mağazanızdan çekilen siparişlere ait faturaların otomatik oluşturulmasını ifade eder. Mağazanızda gerekli entegrasyon ayarlarınızı tamamladıktan sonra tek yapmanız gereken otomatik şekilde ilerleyen bu süreci izlemek olacaktır.
  3. İade Entegrasyonu yapabilmeli: İptal edilen ve iadesini onayladığınız siparişleriniz otomatik olarak iptal konumuna getirilip mevcut erp üzerinden takip etmelisiniz
  4. Muhasebe Mutabakat Servisleri kullanılabiliyor mu? E-ticaret pazaryeri sisteminde oluşan siparişlerinizin günlük muhasebese kayıtlarınızı  servis aracılığı ile entegrasyon üzerinden çekebilirsiniz.
  5. Farklı platformlar için stok yönetimi yapabiliyor mu?  Gelişen teknoloji sayesinde iş yapma biçimleri ve kanalları değiştikçe stok yönetiminin önemi ve riskleri de farklılık gösteriyor. Özellikle sanal mağazalar için birden fazla platformdaki müşterilerin idare edilmesi ve 24 saat güncel bilgi sunulması büyük önem taşıyor.
  6. Kullanım amacı ve ortamına göre arayüz kişiselleştirilebiliyor mu? arayüz fokus olunması gereken konuları işi hem daha iyi gösterebilir hem de kullanıcılarının sadakatini daha kolay kazanabilir.
  7. Ürün yükleme, yedekleme, güncelleme yapabiliyor mu? Veri yükleme, yedekleme ve güncelleme satış operasyonun en önemli aracıdır.. İyi bir entregrasyonun bu konuda işi kolaylaştırabilmesi önemlidir.

 

 

Trendyol’da Ürün Reklamı Vermek

Trendyola ürünleri yüklediniz ama mağazanız ve ürünleriniz 14000 üye işyeri arasında görülmesini beklemek çok yanlış olur. Satışlarınızı artırmanın en iyi yollarından biri ürünlerinize reklam vermektir.

Trendyolda, reklamlarınızı satıcı paneli üzerinden kolaylıkla yönetebilirsiniz. Ürünlerinizi ön plana çıkartmak için bütçenizi belirleyerek, istediğiniz ürünleri seçebilir ve Trendyol’da reklam verebilirsiniz.
Trendyol’da Reklam süresi boyunca reklam verdiğiniz ürünlerde «Satıcının Seçimi» etiketi gözükür
Trendyol partner ekranında yaniSatıcı paneli üzerindeki «Reklam Yönetimi» butonu ile kolayca reklam paneline ulaşabilirsiniz.

Satıcı panelinde yer alan bakiye yükle ile ön ödemeli bir bakiyeyi hesabınıza tanımlayabilirsiniz. Aynı ekranda hesap hareketleri başlığı altında reklam bütçesini de yükleyebilirsiniz.Hesap hareketleri başlığı altında; bakiye yükleme, reklam alımı, hediye kupon, kupon iptal ve iade bakiye gibi geçmiş hareketlerinizi görüntüleyebilir ve tarihe göre filtreleyebilirsiniz.

Reklam Bütçesi oluşturduktan sonra, yeni reklam oluştur aracı ile yeni reklamı planlayabilirsiniz
Önce açılan sayfada “Reklam Tipini” seçmeniz gerekecektir. Reklam tipleri ileride çeşitlenecek ama şu an sadece “Ürün Reklam” seçilebiliyor.

Bu ekranda reklamın başlangıç ve bitiş süresini, günlük veya toplam bütçe kullanıp kulanmayacağınızı belirliyorsunuz. Günlük bir reklam bütçesi ekleyip, “bitiş tarihi yok” alternatifini de işaretleyebilirsiniz,
Sıralamada “Reklama Uygunluk” seçtiğinizde Trendyol algoritmasından faydalanmaya başlayabilirsiniz ve algoritma ürünlerinizi reklam verilebilirlik kalitesine göre sıralamaya başlayacaltır.

Buybox E-Ticaretin altın anahtarıdır. (Bu konuda https://www.muratyilmaz.biz.tr/buybox/ sayfamızı da inceleyebilirsiniz.) Buybox sütununda ürünlerinizin Kazanan veya Kaybeden olma durumunu takip edebilirsiniz. (Buybox kazanan ürünlere reklam vermeniz daha avantajlı olacaktır.)
Tıklanma başına maliyet alanından reklam verdiğiniz ürünlerin tıklanma başına ne kadar ücret ödemek istediğinizi belirleyebilirsiniz

Oluşturulan Reklamlar ekranında Harcanan Bütçe (Reklam için harcanan toplam bütçeyi) reklamlar karşılığı elde edilen görüntülenme (Reklamınızın müşteriler tarafından görüntülenme sayısıdır), Tıklanma (Reklamınızın müşteriler tarafından tıklanma sayısı), Satış Adedi (Reklamdan elde edilen satış adeti), Reklam Cirosu (Reklamdan elde edilen ciroyu) ve Harcama Getirinizi (Reklamlardan elde edilen toplam cironun, reklam harcamalarınıza bölümü) inceleyebilirsiniz. Bu ekran pazarlama aktivitelerinizi planlayacağınız çok önemli bir ekrandır.

• Sadece, reklamlarınız görüntülendikçe ödeme yaparsınız.
• Reklam ürünlerini seçtikten sonra ürün ekleme ve çıkarma yapılamaz.
• Günlük bütçenizi belirleyerek ne kadar harcama yapacağınıza siz karar verirsiniz.
• Bütçeniz arttıkça görünürlüğünüz artacaktır.
• Reklamınızdaki ürünlerin stoğu bittiğinde reklamınız yayından kalkar.
• Reklam bakiyesine aktarılan tutar iade alınamaz.
• Reklamınız devam ederken bütçenizi artırabilir, reklamınızı uzatabilir ve reklam adınızı değiştirebilirsiniz.
• Aktif olan bir reklam durdurulduğunda ya da sonlandırıldığında kalan bakiye, toplam reklam bütçesine aktarılır.

Trendler, araçlar, yöntemler ve uygulamalar

Exit mobile version