Telefondan sonra Otomobiller için Kablosuz Şarj

İspanya’da elektrikli araçlar için diğerlerinden çok farklı bir şarj istasyonu, test aşamasında. Zaragoza’daki istasyon, elektrikle çalışan otomobil ya da kamyonları yaklaşık 20 dakikada şarj edebiliyor. Ve üstelik kablosuz.

Lourdes Garcia, Endüstri Mühendisi:“Sistem, istasyonda asfalta gömülü bobinlerle çalışıyor. Endüktif bir teknoloji. Bobinler, enerjiyi istasyonda kurulu düzenekten alıyor. Düzgün bir noktada konumlanan araca, enerji transfer ediyor. Çok kullanışlı. Otomobil, kamyon ve otobüsler şarj edilebiliyor.”

Uzmanlar, bu teknolojinin daha kolay, güvenli, kablolu teknolojiye göre daha dayanıklı ve şehir mimarisine ve estetiğine de uygun olduğu görüşünde.

Jose Francisco Sanz Osorio, Endüstri Mühendisi:“Elektrikli araçlar geliştikçe biz de bu değişime göre araştırmalar yaptık. Bu kablosuz, kullanışlı ve etkili şarj istasyonu için önemli olan, bobinler. Bunları üretecek bobin imalatçılarının olması lazım. Bu tür çok yenilikçi ve piyasada bulunması hala çok zor.”

Proje, elektrikli araçlara ilgiyi artırmayı da amaçlıyor

İstasyon, bir Avrupa araştırma projesinde çalışan bilim insanları tarafından kuruldu. İstasyon sayesinde elektrikli araçlara ilginin artması da amaçlanıyor. Burada, 3 düzeyde teknolojik yenilik söz konusu.

Axel Barkow, Elektronik Mühendisi: “İlk olarak iletişim düzeyi. Bir altyapı sistemi ile araç arasında ortak bir dil geliştirilmiş oluyor. İkincisi enerji aktarımında. 3.7 kw’lık bir otomobil 50 kw’lık istasyonda bile şarj edilebiliyor. Ve son olarak da aracın pozisyonu. Bu, istasyonda aracın konumlandığı nokta ile ilgili. Bobinlerin olduğu nokta ile araçta enerjinin kabul edildiği noktaların doğru konumlanması etkili bir şarj için çok önemli.”

Elektronik mühendisleri, sürücülerin istasyonda doğru noktayı bulmaları ve enerji kaybı yaşamamaları için bir sistem geliştirdiler. Bunu, manyetik bir alan yardımı ile optik bir okuma ve algoritmik yöntemle yapıyorlar.

Jörg Küfen, Elektronik Mühendisi: “Projenin sonunda şunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Kamera ve radyo frekansı destek sistemi sayesinde, sürücüye bu endüktif şarj istasyonunda doğru konumlanma sağlayabiliyoruz.

Kablosuz şarj istasyonlarının yüzde yüz verimli çalışması ve etkinliğinin artması için yeni araştırmalara da ihtiyaç var.

Jose Francisco Sanz Osorio: “Biz şimdi verili frekanslar üzerine çalışıyoruz. Farklı ülkelerde farklı veriler olacak. Bu verilerin eşleştirilmesi gerekir. Ayrıca bobin boyutlarının standardını belirlememiz lazım. Tüm bunlar yüzde yüz doğru çalışacak bir istasyon için gerekli.”

Axel Barkow:“Araçlar ilgili olduğu takdirde seri üretime hazırız. Bu şu demek. Araçların önümüzdeki bir ya da iki yıl içinde kablosuz şarj için gerekli donanımı edinmeleri gerekiyor.”

Şimdi araştırmacıların önündeki bir sonraki soru, araçların otoyolda ya da caddelerde seyrederken aynı anda nasıl şarj edilebilecekleri.

Kaynak Euronews http://marketingist.sharedby.co/share/7WkBHE