Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler Tavsiye: Satış görüşmelerinde “ben dili” ile “sen dili” farkı —
business coaching farklılık iş hayatı Tavsiyeler 

Tavsiye: Satış görüşmelerinde “ben dili” ile “sen dili” farkı

saticilara_tavsiyelerİletişimde, Günlük konuşmalarımızda ne düşündüğümüzü ve ne hissettiğimizi birinci tekil kişi ağzından aktaran konuşma şekli olarak özetlenen “Ben dili” satış mesleğinin altın anahtarıdır. İşletme içi toplantılarda ve potansiyel müşteri ile  konuşmalarımızda “ben”li çalıştığımız firmayı ilgilendiren konularda “biz”li ifadeler kullanırsak hem karşımızdaki insanları kırmamış, çalıştığımız işletme açısında bütünlük sağlayacı, hem de kendimizi daha iyi ifade etmiş oluruz.

Eğer potansiyel müşteriniz, işletmeniz ile ilgili negatif konuşmaya kalkar ise, “Sen dilini” kullanacaktır. Sizde “Sen Dilini” kullanırsanız, sonuç negatif olacağından, nazikçe toplantıyı kapatıp, çıkmak daha iyi olacaktır. İyi satıcılar, bu gibi durumlarda “Ben dilini” kullanacağını bilir ve iletişim aşamasına geçebilir. Aksi yöntem, çatışmaya neden olur,

BEN DİLİ:

Bireyin karşılaştığı davranış ve durum karşısında bireysel tepkisini, kendi duygu ve düşüncelerini açıklayan ifade şeklindir. Kendimizi “ben”li cümlelerle anlattığımız zaman karşımızdakini incitmemiş, fakat kendi mesajlarımızı da vermiş oluruz.

SEN DİLİ:

Suçlama içerir ve karşımızdaki kişi doğal bir savunmaya geçer. Dolayısıyla sonuç anlaşılamama, tartışma, kavgaya kadar gidebilir.

 

Özet olarak Ben dili:

1.Savunmaya itmez.

2.Suçluluk hissettirmez.

3.Duygunun nedeni anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur.

4.Ben iletisi alan kişi başkalarını düşünmeyi de öğrenir.

5.Yakınlaşmayı sağlar.

6. Anlaşmazlıkları azaltır.

7. Konuşan kişiyi rahatlatır.

Özet olarak Sen dili:

1. Suçlayıcıdır.

2. Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir.

3. Kişiye anlaşılmadığını hissettirir.

4. Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir.

5. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur.

6. Kişiyi incitir, kırar.

7. Kişinin direnmesine, yani savunucu iletişime neden olur. Savunucu iletişim ise iletişimin içerik düzeyinden ilişki düzeyine geçmesine, ilişkinin bir savaş, bir kazanma sorununa dönüşmesine neden olacağı için öğretimin asıl amacına ulaşmasını engelleyecektir.

Örnek Konuşmalar
—‘Ben’ dili:

Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm!

—‘Sen’ dili:

Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun!

—“Ben”dili:

Bir şey söylemeye başlayıp ta bir türlü sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.

—“Sen” dili:

Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun!

—“Ben” mesajı verin…

– Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.

—“Sen” dili:

– Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!!

—“Ben” dili

– Baba: Bu akşam çok yorgun hissediyorum canım. İstersen oyun oynamayı başka bir akşama erteleyelim.

—“Sen” dili

– Her akşam aynı şey, tutturuyorsun oyun oynayalım diye! Benim yorgun olabileceğim hiç aklına gelmiyor değil mi? Yaramaz ve şımarık bir çocuk gibi davranıyorsun!

Ben dili, iletişim dilidir.

Sen dili, çatışma dili,

İnsanlarla başarılı iletişim kurmak için neler yapmalısınız?

 

1.       İnsanların duygu ve düşüncelerini anlayın (empati)

2.       İnsanlara saygı duyun.

3.       Gerçekçi ve doğal davranın.

4.       Onları dinleyin.

5.       Onlarla göz teması kurun.

6.       Dokunsal teması artırın.

7.       Nerede, ne zaman, nasıl, ne söyleyeceğinizi iyi belirleyin.

8.       Akıcı, sade bir dil kullanmaya çalışın.

9.       Size güvenebileceğini hissettirin.

 

İnsanlar arasında iletişimi engelleyici etmenler nelerdir?

 

1.       Öğüt vermek, çözüm getirmek, kendi düşüncelerimizle yönlendirmek.

2.       Yargılamak, eleştirmek, kıyaslamak.

3.       Sürekli sorular sormak, incelemek.

4.       Teselli vermek veya çocuğunuzun anlatmaya çalıştığı konuyu değiştirmek.

5.       Etiketlemek, tahlil etmek.

 

 

ilgili yazılar

Leave a Comment