Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler Sosyal medya pazarlamanın 8 temeli —
aydın üniversitesi eğitim Uncategorized 

Sosyal medya pazarlamanın 8 temeli

EZ5B4015Sosyal Medya Pazarlamasını bir kontrol listesi ile özetlemek yararlı olabilir. Aşağıdaki sekiz kritik nokta, oluşturacağınız kampanyalarının etkilerini artırmada yardımcı olabilir.

  • Potansiyel Müşterinizi iyi analiz etme

“Potansiyel müşterilerinizi anlamak, onlara ne zaman ve nerede ulaşmanız gerektiği, elde ettiğiniz verilerle firmanızı rakiplerinizden daha önce sunmak” işin sırrı. Criteo, Google Analytics, Omniture,  Coremetrics vb  gibi birçok araç ile verinizi toplayabilir ve inceleyebilirsiniz. Bu araçların sunmuş olduğu nicel veriler ile kitlenizin büyüklüğünü, coğrafi dağılımı/konumu, web sitenizdeki aktif olarak geçirdiği zaman vb. bilgileri edinebilmektedir Unutmamak gerek ki, bir kampanya başlamadan önce, potansiyel tüketicilerin ihtiyaçlarına bilinmelidir. Maksimum etki / satış gerçekleştirmek için potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarını tam olarak belirleme, anlama, promosyonların içeriğe dahil etmek gereklidir.

  • Odaklama

Niş bir ürünü keşfetmek yerine, hedef kitlenizin, ara segmentine, nispeten daha geniş bir   ürün yelpazesi ile  pazarlama bugünlerde daha iyi bir alternatif.  Geniş segmentin, dikkat dağıtıcı ürün veya hizmetlere odaklanmak ile  dar/çabuk ret edilebilir niş ürün pazarları arasında, nispeten orta segmente odaklanmak, strateji ve kampanyalarınızı daha  başarılı kılacaktır.

EZ5B4017

 

  • Kaliteli/organik yayılmayı sağlayan doğru hedef kitle;

internette pek çok takipçi pazarlama siteleri ve hizmetleri yer almakta. Ancak bunların pek çoğu sanal ortamda programlanmış sahte hesaplar üzerinden yığın hizmeti verilerek gerçekleştirilmekte, bir kısmı ise takipçilerin bulunduğu havuzlardan yönlendirilmek suretiyle yapılmaktadır. Örneğin 10 dakika veya 1 saat içinde 40.000 takipçi vb. gibi reklamlara eğer gerçek hedef kitlenize önem veriyorsanız ve doğru etkileşim oranlarını önemsiyorsanız itibar etmeyiniz. Bunların hiç biri gerçek takipçiler, hesaplar olmayıp bu tür hizmetlerde satılmak üzere toplu halde tutulan sahte hesaplardır. Zira sosyal medyanın asıl amacı sahte hesaplarla profilinizdeki takipçi sayısını arttırmak kaba tabirle “şişirmek” değil, etkin ve verimli kullanım için gerçekten sizin hitap ettiğiniz kitle ile organik yayılmayı kullanarak buluşabiliyor olmanızdır.

  • Etkileşimi Artırmak;

Rakiplerinizden, hedef kitlenizle nasıl iletişim kurduklarını araştırabilirsiniz. Neleri daha iyi, neleri daha az yaptıkları, etkileşim kurma yöntemleri size fikir verecektir. Popüler konular hakkında sıkmayan, etkili ve açık sorularla takipçileriniz arasında anket yapmak, onlardan fikir almak, sonrasında ise sonuçları yorumunuzu katarak bir yazı şeklinde yayınlamak işe yarayacaktır. Bugüne kadar blogunuzda paylaştığınız yazıları bir e-kitapta toplayabilirsiniz. En sevilen, en çok etkileşim alan yorum çeken blog yazılarınızın hepsinin bir yayında bulunması sizin yazılı bir yayına sahip olmanız size saygınlık ve tanınma olarak geri dönecektir. Hedef kitlenize ulaşmanın yollarını ararken mobil cihazlardan dinlenebilecek içerikler oluşturmayı da düşünebilirsiniz. Etkilenenlerin, ürün ve/veya hizmeti kendileri ile ilişkilendirerek, sizin gerçekleştirdiğiniz pazarlama değerinizi yükseltmesi esastır.

  • Kaliteli İçerik;

‘’Kaliteli içerik’’ kavramını daha sık duyuyoruz. Neden kaliteli içerik üzerinde bu kadar yoğunlaşma var, neden kaliteli içerik bu kadar önemli?  Onlarca sebep içerisinden, en önemli olanı Google’ın kaliteli içeriğe çok önem veriyor olması.

Bu durumda, kaliteli içeriğin özellikleri nelerdir?

  1. Faydalı ve bilgilendirici olması
  2. Diğer sitelere göre daha değerli ve kullanışlı olması
  3. Güvenilir olması
  4. Güncel olması
  5. Amaca uygun olması
  6. Dilbilgisi ve imla açısından hatasız olması
  7. İçeriğin konuya ve kullanıcıya uygun uzunlukta olması
  8. Görsel ve videolarla desteklenmiş olması

Kaliteli içerik, kaliteli kullanıcı hizmeti demektir. Hazırladığınız içeriğe ne kadar önem verirseniz o kadar daha iyi hizmet sunmuş olursunuz

  • Zaman ve Sabır

En iyi sosyal medya kampanyaları, her zaman dikkatlice geliştirilmiş bir plan ile başlar. Kampanyaların oluşturma süreci, hedef kitlenin analizi ciddi zaman alan süreçlerdir. Bir projeyi hayata geçiriken, geçen süre içerisinde sabır göstermeniz, süreçleri planlı bir şekilde zaman boyutlarında değerlendirmeniz çok önemlidir.

  • Geri Dönüş

Takipçileriniz ile araya mesafe koymayın. Doğru zamanda, doğru geri dönüş verin. Sorulara, mümkün olduğu kadar hızlı dönüş çok önemlidir. Size negatif bir cevap veren bile, pozitife çevrilebilir

  • Yayınınızın medya değerinin oluşturulması

Sosyal medya sayfalarında sıkça görünen reklamların oranını dikkatli ayarlamak gerekiyor. Yayınınızın, medya değerini reklama boğarsanız, içeriğin popülerliğini yitirebilecek noktaya getirirseniz, sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Muratyilmaz44

ilgili yazılar

Leave a Comment