Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler Remarketing bir algı yönetimi mi? —
dikkat çekenler farkındalık gerilla remarketing 

Remarketing bir algı yönetimi mi?

Rmy22_21Algı yönetiminden önce remarketing konusunu açıklamak gerekiyor.

Remarketing nedir?

İnternete, daha önce web sitenizi ziyaret eden kişilere, daha sonra ziyaret ettikleri diğer farklı sitelerde tekrar reklamlarınızı görmelerini sağlamaktır. Markanızı yeniden pazarlamaktır. Yani, Sitenizi ziyaret etmiş olan kullanıcılara sadece diğer sitelerde gezerken banner veya text reklam göstermek yerine Google’da arama yaparken de ulaşıp onların sitenizde dönüşüm gerçekleştirmesini sağlayabilirsiniz.

AdWords’de remarketing, RLSA (remarketing lists for search ads) ile yapılıyor.

Web sitenizi, tavsiye, blog, sosyal medya ve/veya yayınladığınız çeşitli reklamlar yada bir şekilde yolu düştüğü için gelen müşteriler ,web sitenizin çeşitli bölümlerinde geziyorlar ve belki daha önceden satın almaya karar verdikleri, belki de ilk defa almayı düşündükleri ürünlere göz gezdiriyorlar,ya da satış ekiplerinizden ürün hakkında bilgi alıyorlar.

Rmy22_22Ürün hakkında bilgi alan bu kişiler birşekilde ya ürünü inceledikten veya satın alma işlemi için bağlantıya geçmeden web sayfanızdan ayrılıyorlar.

Web sayfanızı ziyaret eden bu müşterileri, Google’ın verdiği remarketing kodu ile belki müşterilerden gizlice belki de müşterilerden izin isteyerek takip ediyorsunuz ve bir listeye kaydediyorsunuz. Bu liste Adwords’deki Remarketing Listesidir.

Amacınız, daha sonradan farklı marka ve ürünleri, farklı web sitelerinden ve özellikle google’dan inceleyen potansiyel müşteri adaylarının olabilecek her imkanlı yerdeki banner alanları ile karşılarına çıkıp; “Tekrar gel, bizim ürünümüzü seç ”demek.

Giden müşteriyi geri çağırmak, ilgili potansiyel müşteri adaylarına tekrar ürün satışı kullanılabilir bir araç

Bütünleşik pazarlama iletişiminin özelliklerine göre gruplar isek,

  1. Teknolojinin tam anlamı ile kullanılması,
  2. Tüketici ve müşterilere odaklanması,
  3. Tek tek insanların satın alma davranışlarının baz alındığı bir yapılanma,
  4. Farkındalık seviyelerini değil, doğrudan satın alma davranışlarını etkileme,
  5. Pazarlama ve iletişim konusundaki bütün çalışmaların ölçümlenebilir olması,
  6. İnteraktif bir iletişim süreci oluşturması,
  7. Veri tabanı bazında planlama ve uygulama,
  8. İçeriden dışarıya değil dışarıdan içeriye doğru planlama,
  9. Üretim bazlı değil müşteri bazlı planlama

birçok özelliğine uyduğu gözlemlenmektedir. Remarketing’in sadece RLSA (remarketing lists for search ads) ile gerçekleştirilmesi sadece “Bütün iletişim araçlarının pazarlama karması ile bütünleşmesi ve planlanması” ilkesine uymamaktadır. Bu bağlamda, Markaların, Remarketing’i diğer tüm iletişim araçları ile bir bütün olarak ele almaları, işin sürekliliği için önemlidir.

Bu konudaki araç, yönetem ve uygulamaları ileriki yazılarımda inceleyeceğim.

ilgili yazılar

Leave a Comment