Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler Pokémon GO zenginleştirilmiş gerçeklik —
aplikasyon farklılık 

Pokémon GO zenginleştirilmiş gerçeklik

Sanal gerçeklik, birçok farklı şekilde mevcut ama en somut alanı, bilgisayar oyunları endüstrisi. Sağlık ve bakım alanlarında da bu teknoloji kendine yer bulmaya çalışıyor.

Sanal gerçeklik başlıkları, tüm göz çevresini kapatarak sanki başka bir yerdeymiş hissi yaşatıyor. Müze, park, ofis ya da kokpit gibi.

En iyi örnek ise son zamanların en popüler oyunu Pokémon GO.  Nintendo ve Niantic Labs tarafından geliştirilen Pokemon Go’nun başarısı artırılmış gerçekliğin en somut gövde gösterisi oldu. Gerçek dünyayı görüyorsunuz ama gördüklerinize eklemeler yapılıyor yani artırılıyor.

Araştırmalar, Pokémon Go’da yaklaşık olarak 33 dakika 25 saniye zaman geçiriyor. Bu ortalama, sosyal ağlarda geçirilen sürenin çok çok üstünde bir rakam.

CandyCrush’a bakacak olursak, Pokémon Go insanların kafasını kaldırmadığı bu oyunun 1 yıl 3 ayda ulaştığı başarısını sadece bir haftada geçti ve ABD’de günlük 21 milyon aktif kullanıcıya ulaştı.

McDonalds bu konularda çok aktif.  Niantic  ile tüm restoranlarını Pokemon oynayanlar için bir durak haline getirmek için çalışmalar yapmaya başladılar.  Amerikada 3,000 restoranını gym’e çevirip, insanların Pokémon Go oynamasını sağlayacak düzeye getirmeye çalışıyor. Oyunu ilk oynadığımda aklıma gelen, ilk fikirdi, şimdi gerçek oluyor.

Sanal gerçeklikte kullanılan başlık fiyatları, sürekli düşüyor. Bir çok akıllı telefonla kullanılabilen kağıttan gözlüklerle de bu teknolojilere erişim mümkün.  Pokemon GO’da görüldüğü gibi, sadece başlık gerekmiyor ama bir dönem lanse edilen Google Glass ile teknolojinin yolu kesişecek gibi.

2020 yılına kadar, bu teknolojilerden 150 milyar dolar gelir elde edilmesi bekleniyor. Gelirin aslan payı ise artırılmış gerçekliğin.

ilgili yazılar

Leave a Comment