Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler Olumsuzun Olumlu Etkisi —
inovasyon iyi fikir 

Olumsuzun Olumlu Etkisi

olumsuzun_olumlu_etkisi”lekeleme etkisi” adı da verilen bu pazarlama tekniğinde, düzeyli negatif ifadelerle tüketicinin ürüne olan yaklaşımını güçlendiriyor. İster yüz-yüze, ister online olsun tüketicinin aradığı şey ürünün tamamen pozitif yanlarını değil negatif taraflarını da işin içine katan reklamlar görmek, tüketiciye dürüst marka algısını artırıyor.

Bir restorana gidiyorsunuz, iyi yemek, güzel müzik, rahat bir atmosfer..Bütün bunların arasında o restoranın “park yeri sorunu” olduğunu öğrendiğinizde bu restorana atfettiğiniz değerle birebir ilişkili değilse restorana karşı olumlu olan tavrınızda herhangi bir değişiklik olmuyor.

Geçmişte yapılan araştırmalara baktığımızda negatif yaklaşımların bizde olumsuz etki yarattığına dair sonuçlar bulunduğunu görüyoruz ama bu araştırma, bunun tersi niteliğinde.

Sıcak bir günde gerçekleştirilen başka bir çalışmada bir grup deneğe, ilgi çekici birçok özelliği olan çikolatalar sunuluyor (soğutulmuş, gerçek fiyatından %50 indirimli satılan vs vs). Diğer bir öğrenci grubuna da çikolatalar sunuluyor ve aynı bilgi veriliyor ama bütün bu olumlu özelliklere çikolataların biraz kırılmış ve dağılmış olduğu da ekleniyor. Daha sonra deneklere, dikkat dağıtıcı etki yaratan bir ortama sokuluyor. (Yüksek müzik, dans, iyi bir etkinlik gibi) Denekler ortamdan çıktıktan sonra,  ürünlerin negatif özelliklerini bilsede, bütününden memnun ise, onları daha çok aldıkları gözlemlenmiş.

Anahtar; Pozitif yönünü göster, negatif bir yönü var ise, kısaca göster (ufak bir leke at) , üzerinde durma, dikkati dağıt, dürüst marka olarak sınıflandırıl, tercih edil.

Ayranım ekşi, çünkü keçi sütü kullanıyoruz.

ilgili yazılar

Leave a Comment