Nedir bu Retro Pazarlama

Ben 50 yıllık markayım demenin modern yolu;

migros-2a3

İnsanlar duyularından yakalanır, çocukluğumuzda en çok çiğnediğimiz çiklet hangisiydi. Yaşı 40 üzerinde olanlar için tipitip’in çok farklı bir yeri vardı. Fark ettiniz mi, eskiyi anlatırkan geri gelmeyeceğini düşünerek özlemle bahsettiğimiz, gördüğünüz eski bir ürün bazen çocukluğunuzu bazen de eskiden yaşadığınız bir olayı anımsatıyor. Retro pazarlama, tam olarak burada devreye giriyor. Retro anlamı, bilinçli olarak yakın geçmişin akımlarını, modalarını türeten veya taklit eden tarz olarak açıklanmakta, Eski markaların canlandırılması, onların yeniden gündeme getirilmesi, nostaljiyi yaşatma olarak isimlendirilen “Retro Pazarlama”, eski ile yeninin sentezini tüketiciye sunarak onlarla olan eski bağlarını yeniden kuvvetlendirmeyi amaçlar. Aslına bakarsanız “Retro Pazarlama” kavramı esk günlerini yeniden yaşamak isteyen ileri yaş grubundaki tüketicilere yönelik bir pazarlama çabasıyken, günümüzde bazı markalar post modern tüketici toplumunun da nostaljik ilgisini çekmeye yönelik kampanyalarda bulunabiliyor.

 

migros-nostalji