Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler İşletme içi süreçlerde, Haşlanmış Kurbağa Sendromu —
farkındalık Tavsiyeler Uncategorized 

İşletme içi süreçlerde, Haşlanmış Kurbağa Sendromu

Şirketlerin hayatta kalma mücadeleleri sırasında yavaş yavaş ortaya çıkan tehlikeleri görememesi durumudur.

Bu gibi durumlarda başarısızlığa uğramaları o kadar yaygın hal almıştır ki, ortaya “kaynamış kurbağa” hikayesi çıkmıştır.

“Bir kurbağayı kaynayan suyun içine atarsanız hemen dışarıya sıçramaya çalışacaktır. Ama kurbağayı oda sıcaklığındaki suyun içine koyarsanız ve suyun sıcaklığını yavaş yavaş arttır iseniz, kurbağa hiçbir şey yapmadan kalacaktır.

Çünkü kurbağanın iç sistemi, yavaş, zamanla gelişen değişimlere değil, ani değişikliklere tepki verir.

”Yavaş ve zaman içinde gelişen süreçleri görmeyi öğrenme, koşuşturmayı bir kenara bırakıp büyük farklılıklar kadar gizli olanlara da dikkat etmeyi gerektirir. Çoğu zaman en büyük tehditleri oluşturan gizli ve yavaş süreçleri göremeyiz (Lowe, 2002)”

İncelemek isteyenler için https://en.wikipedia.org/wiki/Boiling_frog

ilgili yazılar

Leave a Comment