Recai Murat Yılmaz Pazarlama üzerine projeler, uygulamalar, aplikasyonlar, gurular, araçlar, trendler, uygulanabilir örnekler E-posta pazarlamasında zamanlamanın önemi  —
e-mail 

E-posta pazarlamasında zamanlamanın önemi 

eposta_yonetimi

Bildiğiniz gibi, E-posta pazarlamasının sonuçlarını ölçmek için, gönderilen e-postanın kaç kişi tarafından görüntülendiği bilgisine sahip olmak büyük önem taşıyor. Hangi günlerde ve günün hangi saatlerinde gönderdiğiniz e-postaların daha çok açıldığı bilgisiyle e-posta kampanyalarınızın optimizasyonunu gerçekleştirmeniz de mümkün. Böylece bir sonraki e-posta gönderiminde yapmanız gerekenlere ilişkin bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgi çekici ve yaratıcı başlıklar kullanarak ya da cazip teklifler sunarak e-postalarınızın açılmasını sağlayabilirsiniz. Ancak doğru gün ve saatte e-posta gönderiminin de e-postanın açılmasını sağlayan önemli bir etken olduğunu unutmamak gerekiyor. Ayrıca doğru zamanlamayla göndermiş olduğunuz e-postalar, yüksek okunma oranıyla satışlarınızı olumlu etkileyebilir.

E-posta pazarlamasını hangi saatlerde yapabilirsiniz?

E-postaların açılma oranını yükseltmek için, en uygun e-posta gönderim saatini belirlemek de gerekiyor. Bu konuda yapılan araştırmalar sabah saatlerinde ve öğleden sonra gönderilen e-postaların okunma oranının yüksek olduğunu gösteriyor.

  • 07.00-11.00: Araştırmalara göre; bu saatler arasında gönderilen özellikle giyim, tüketim ürünleri, restaurant, organizasyon içerikli e-postaların çoğunluğu açılıyor. Kullanıcıların çalışma saatleri içerisindeki bu zaman diliminde çalışmaya ara vererek dinlendikleri dakikalarda pazarlama içerikli e-postaları inceledikleri belirtiliyor.
  • 11:00-15.00: Bu saatler arasında öğle arasında olan ve aradan sonra yapılması gereken işleri gerçekleştirmeye yoğunlaşan çalışanların, pazarlama içerikli e-postaları çoğunlukla açmadıkları belirtiliyor.
  • 15:00 -17.00: Yapılan araştırmalar bu saatler arasında iş yoğunluğu sırasında çalışmaya ara veren kişilerin, e-posta kutusuna gelen finansal veri içerikli e-bültenler başta olmak üzere pazarlama içerikli e-postaları gözden geçirdiğini ortaya çıkarıyor.
  • 17:00-19.00: İş çıkış saatlerinde kişilerin genellikle tatil promosyonu içerikli e-postaları açtığını belirten araştırma sonuçları, bu saat dilimi arasında diğer e-postaların önem sıralamasında geri plana düştüğünü ortaya çıkarıyor.
  • 19:00-22.00: Araştırmalar, kötü bir zaman aralığı olduğunu söylüyor. Çoğu kişinin zamanını dinlenmeye ayırdığı bu saatlerde e-postalarını kontrol eden az sayıda kişinin spor, hobi ve giyim içerikli e-postaları açtıkları belirtiliyor.
  • 22:00-07.00: Etkisiz Bu saat aralığı birçok araştırma tarafından e-posta pazarlaması için en etkisiz zaman dilimi olarak değerlendiriliyor.

Babalar_gunu_banner1

ilgili yazılar